Pigeting og drengeting

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2012

Laulund87

Ciss skriver:

Jeg forsøger altid at sørge for, at mine børn (om muligt) har tøj i alle regnbuens farver. Jeg synes, det bliver så ensformigt, hvis alt er lyserødt - selvom det er jo helt klart den slags, der er mest af...

Jeg tror jeg undgår lyserødt lidt fordi at det er som om at har man en pige, skal hun have lyserødt og så bliver jeg lidt trodsig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2012

Ciss

skønneunger skriver:

Nu har jeg kun drenge og de har næsten kun ønsket sig "drengeting" men ønsker de sig "pigeting" ja så får de det

Sådan tænker jeg også. Men jeg har lidt indtryk af, at det ofte er fædrene, som sætter foden ned og forbyder "pigeting" til sine drenge. Det ser ikke ud til, at det fungerer på samme måde den anden vej...

Anmeld

12. september 2012

Clisolka

Jeg har stemt alt slags legetøj - Isabella leger ikke kun med "pigeting", men stort set alt hun kan komme i nærheden af. Lige pt., så er det hendes dukker og nogle biler hun har overtaget af sin fader  Hun har også overtaget en del af sine fætres legetøj - bare hun hygger sig, så er jeg ligeglad med om det er pige- eller drengeting 

Anmeld

12. september 2012

Ciss

michelledam skriver:

Jeg har stemt alt slags legetøj. Selvom vi kun har isabella så har vi nok mest pigeting. Men jeg ved ovre fra vs at finder hun en bil så leger hun med den. Og så tror jeg også det siger meget om man har et barn af hvert køn eller to af samme køn.

Vi er mig, min store søster og så min lillebror.
Og min lillebror legede da også med mine dukker at han så tog tøjet af dem og sig selv og lagde sig på dem var så hvad det var hehehe
Og så havde han også actionmann og jeg vil jo sige at det er meget piget selvom det er til drenge. For jeg forbinder det med barbie. Og så jeg mit snit til det huggede jeg den når jeg skulle lege med barbie

Nåda, hvor gammel var han, når han gjorde det der?

Ja, jeg tror også, at tilgængeligheden spiller lidt ind. Børn er jo gode til at lege med den slags, som er inden for rækkevidde.

Anmeld

12. september 2012

Ciss

Min datter elsker sit legekøkken, som jeg vil mene er ret kønsneutralt.

Derudover elsker hun at tegne, lege med bamser, bygge dublo, læse bøger og lave togbane.
Så jeg har stemt alle slags legetøj, selvom hun IKKE vil lege med sin dukke. Den ligger i et hjørne og bliver kun flyttet, når jeg gør rent

Min søn er kun knap 7 mdr, så han er bare glad, hvis han har noget legetøj at bide i - om det er en dukke eller en avis, det er han ret ligeglad med

Det er lidt morsomt, det der med dukker. Jeg legede stort set aldrig med dukker som lille. Og min pige gjorde det næsten heller ikke - før lillebror kom til og begyndte med det. Så kom hun også lidt i gang med det...

Anmeld

12. september 2012

Mother-love

Ciss skriver:

Nåda, hvor gammel var han, når han gjorde det der?

Ja, jeg tror også, at tilgængeligheden spiller lidt ind. Børn er jo gode til at lege med den slags, som er inden for rækkevidde.

jeg gætter på at han har været en 3 år på det tidspunkt. hehehe
og ja men jeg synes nu især drenge kan have tendens til at lege meget med kjoler fra klædudtøj osv. selv min ejen lillebror gjorde det meget.. meeeen tror nu også han led meget under at han havde to storesøstre med 4.5 år og 8 år ældre end ham hahahah

Anmeld

12. september 2012

Ciss

Mor og meget mere skriver:

Din afstemning tager ikke højde for, om det er en pige, der leger med drengeting eller omvendt - eller om folk med flere børn har mest af den ene eller anden "slags" legetøj. 

Mine børn leger ikke med legetøj mere, men min datter legede med alt slags legetøj, min ene søn mest med drengeting og min anden søn mest med pigeting. 

Du har ret. Jeg burde måske nok have nuanceret det lidt mere.

Ja, det ligger måske en god del i personligheden, hvad slags ting, som appellerer til børnene...?

Anmeld

12. september 2012

Ciss

Laulund87 skriver:

Jeg tror jeg undgår lyserødt lidt fordi at det er som om at har man en pige, skal hun have lyserødt og så bliver jeg lidt trodsig

Den fornemmelse kender jeg godt.

Det er da også noget pjat.

Da vores pige var baby gik jeg virkelig ind for, aldrig at købe lyserødt. Hun havde jo bunker alligevel, for det var jo altid den slags, hun fik i gave.

En gang, havde hun en blå KJOLE på. Og spørgsmålet kom alligevel: "Nej, hvor er han sød, hvad hedder han?"

Det er mærkeligt, at det skal være så fastlåst....

Anmeld

12. september 2012

Ciss

Babymor2010 skriver:

Jeg har stemt alt slags legetøj - Isabella leger ikke kun med "pigeting", men stort set alt hun kan komme i nærheden af. Lige pt., så er det hendes dukker og nogle biler hun har overtaget af sin fader  Hun har også overtaget en del af sine fætres legetøj - bare hun hygger sig, så er jeg ligeglad med om det er pige- eller drengeting 

Anmeld

12. september 2012

twinny

Altså nu har vi jo kun drenge og jeg synes at VS har meget neutralt legetøj. Men hvis de ønsker sig dukker, får de det.  (tror ikke deres far bliver vildt lykkelig for de leger med dukker og det gør jeg heller ikke, fordi jeg synes dukker er SÅ uhyggelige. Det løber koldt nede af ryggen på mig, når de blinker)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.