Kalder dit bonusbarn dig for mor/far, bonusmor/bonusfar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2012

2721

Yurie skriver:

forstår jeg godt.
men du skal også passe på at du ikke blive den "onde" eks. (Du må ikke tage det negativt) Efter hvad jeg har læst herinde er du en god mor til Charlie.
Men man læser bare mange ting, om eksen der gør alt for at være på tværs. og gør det et helvede for faren og den nye kæreste. Hvis han bliver gift, vil hun være med til at opdrage Charlie, men det vil altid være dig og hans far der tager de vigtige og endelige beslutninger.

Nu vil jeg gøre ALT for Charlie, men ikke på vilkår at en evt. kæreste/kone kommer til at bestemme noget som helst
Jeg skal nok være flink. Men jeg har en jernvilje som jeg vil bruge, hvis det skulle komme der til.
Men igen jeg tvivler på min eks ville lade det ske.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2012

Victoriasmor88

Min bonusdatter kalder mig ved navn. Men nu har hendes far og jeg jo en datter sammen og så omtaler jeg mig selv som mor. Som

F.eks "nu skal i lige gå med mor" fordi at sætningen er henvendt til dem begge, ligesom min bonusdatter kan finde på at sige til min datter " skal vi ikke gå hen til mor" og hvis der sidder en biologisk mor og får anfald over det, så må hun arbejde lidt med sit selværd. Det kan umuligt blive mit problem. Min bonusdatter er en skøn pige og ved godt hvem hendes forældre er  

Anmeld

12. september 2012

Mariesmor110610

Jeg ville blive så ulykkelig og rasende hvis min datters fars kæreste ville have at min datter kalder hende mor, men heldigvis har vi samme mening på det område at der er kun EN far og EN mor

Anmeld

12. september 2012

Nemesis

Nej naturligvis gør mit bonusbarn ikke det. Han har en mor og en far jeg kaldes ved navn.

:-) Sisse

Anmeld

12. september 2012

H+S Skjolgborg.

Helt ærlig Det skal komme helt af sig selv fra barn selv.

Barne skal selv have lysten til af kalde min kæreste for papfar ligeså vel som min eks,s kæreste,s kæreste for papmor. 

Uden pres for morene eller farene eller dens papforældre færdig bum.......

personlig så siger min børn far steen eller steen og min bonus søn Henry eller Henriette kan ske han siger mor henriette de er 3-6-12-15 år nu. Tobias har vi sammen og mellem søskende er det bare lille bror lille søster eller stor.....

Anmeld

12. september 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

Jeg har en bekendt, der er bonusmor for (sjovt nok) kærestens datter!

Når jeg har set dem sammen eller hørt om dem, kalder datteren farens kæreste for "MOR" eller "bonusmor" ? 

Bonusmoren omtaler også sig selv for "mor" for barnet..

(barnet har en sød mor...)

Hvad gør i/du derhjemme?

OG hvad er din holdning til dette?

Jeg synes personligt ikke, at man burde få sit bonusbarn til at kalde sig selv for "mor" ... Jeg ville bare blive ked af det hvis min datter kaldte sin fars kæreste for mor? hvad med jer andre..

den dag jeg som 9 årig flyttede hjem til min far og hans kæreste, stillede jeg mig selv op og spurgte min fars kæreste om ikke jeg måtte kalde hende for mig..

det var mit valg, og kan enda huske idag hvad jeg gjorde og sagde den gang..

hun blev meget overrasket og svarede: du må godt kalde mig for mor, MEN du skal aldrig nogle sinde glemme hvem din rigtige mor er!

hende kaldte jeg mor til den dag hun døde af druk desværre.. men det var MIT valg at gøre det..

det skal man huske på at nogle børn har det sådan, og det var min trykhed midt i en flytning og usikker fremtid..

Anmeld

12. september 2012

Tranebaer

Jeg kender nogle hvor bonusmor (Dorthe) bliver kaldt for Dorthemor. Så er der mor, far og Dorthemor. Det er meget fint synes jeg.

Anmeld

12. september 2012

H+S Skjolgborg.

min papfar hedder ikke papfar eller kim men farkim....

Anmeld

12. september 2012

H+S Skjolgborg.

Tranebaer skriver:

Jeg kender nogle hvor bonusmor (Dorthe) bliver kaldt for Dorthemor. Så er der mor, far og Dorthemor. Det er meget fint synes jeg.

Anmeld

12. september 2012

DitteFisk

Jeg er ikke bonus-noget, men jeg har en søn og han kalder min kæreste ved navn og ikke for far - da han jo har en far Det kan godt smutte for ham og han ved en fejl kommer til at kalde ham far, men det sker der ikke noget ved. Når vores fælles barn kommer ved min søn godt at min kæreste er far til den baby - han er snart 5, så han kan godt forstå sammenhængen. Jeg ville personligt ikke bryde mig om, hvis min søn kaldte hans fars kæreste for mor.. Men det gør han heller ikke. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.