Kalder dit bonusbarn dig for mor/far, bonusmor/bonusfar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2012

2721

Yurie skriver:

jamen som jeg skrev tidligere, man er jo bange for at barnet måske kommer til at elske den anden mere og at den nye kæreste ligesom stjæler ens barn. (jeg ved godt de ikke gør)

Ja, det er klart et element af det, men meget af det handler for mig også omkring at ingen skal komme og blande sig om spille mor overfor mit barn. Tvivler dog på at min eks ville lade det ske. Han kender min holdning. Heldigvis ser han kun min søn hos mig og der Skal virkelig ske noget virkelig stort før nogen kan rokke ved charlies og mit forhold.
Men det er stadig en frygt som ligger i mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2012

An&Jo

Herhjemme vil jeg hverken kaldes stedmor, papmor eller bonusmor.. Når det kommer til bonussønnen så vil jeg have at han kalder mig for mit navn og det samme gør vi med min søn og min kæreste.. Vi bliver kaldt ved navn og sådan er det..

Dog hvis han spørger om hvad jeg er til ham, så får han afvide at jeg er en ekstra mor som man godt kan sige er en bonusmor..

Anmeld

12. september 2012

FruK

Min søn kalder min mand ved navn eller siger "min mors kæreste/mand". Det samme hos far og hans kæreste.

Jeg synes børnene selv skal bestemme, hvad de gerne vil kalde vedkommende. Men synes det er underligt, hvis de voksne omtaler en bonus som mor eller far - med mindre den biologiske er helt ude af billedet.

Anmeld

12. september 2012

Lone Jakobsen

her kalder mine børn blot min mand hans navn.   det samme gælder den anden vej rundt.

til gengæld vil jeg sige at vi ofte bruger betegnelsen "vores børn" skønt vi er en sammenbragt familie med dine, mine og vores

om børnene skal kalde bonus mor, for mor.... ja det synes jeg skal være op til den enkelte familie. jeg kender flere som bruger det, men også flere som ikke vil høre tale om det.

Anmeld

12. september 2012

Ciss

En veninde af mig insisterede på, at hendes børn skulle kalle bonusfaren for "Far". Jeg må indrømme, at jeg reagerede lidt. En ting er, hvis deres rigtige far slet ikke er i billedet af en eller anden grund, men det var der ikke snak om her. Særlig den ene søn viste tydeligt, at han ikke brød sig om at gøre det, men han fik ikke rigtig noget valg. Til sidst blev han lokket med diverse belønninger for at gøre det, så han gjorde det, men jeg synes, det er at gå alt for langt, hvis det skal tvinges igennem på den måde. Når man er bonus er det jo egentlig en enorm hædersbevisning fra barnets side at blive tituleret som mor eller far.

De fleste jeg kender omtaler bonusforældren med fornavn, evn en form for kælenavn/privat navn.

Enkelte jeg kender til har ikke noget forhold til sin far (død, ikke interesseret i kontakt el lign). Et par af dem kalder bonusfaren for far, men flere bruger også bare fornavn.

Anmeld

12. september 2012

Heidi B

Jeg er bonusmor til min mands datter, og jeg bliver kaldt ved fornavn, og omtalt som fars kæreste (også selvom vi er gift ) Jeg ville ikke bryde mig om at blive kaldt mor, for det er jeg jo ikke... Og jeg er ret sikker på hendes mor ikke ville bryde sig om det... Og Ida omtaler jeg som min mands datter, eller som bonusdatter. Men omtaler jeg Ida og hendes to små brødre, er det ungerne.... Og jeg kan også sige at jeg har 3 børn, men den ene er min mands datter. 

Anmeld

12. september 2012

TNBC

mulle85 skriver:

han er 3 år, men vi har gjordt meget for og forklare ham at ham og lillebror ikke har samme far og indtil videre går det fint og han har altid kun kaldt min kæreste hans navn, så tror ikke det bliver noget problem!

min nevø var fire. det havde nok været værre hvis han var meget mindre.

Anmeld

12. september 2012

TNBC

Bøllemyr skriver:

Ja, det er klart et element af det, men meget af det handler for mig også omkring at ingen skal komme og blande sig om spille mor overfor mit barn. Tvivler dog på at min eks ville lade det ske. Han kender min holdning. Heldigvis ser han kun min søn hos mig og der Skal virkelig ske noget virkelig stort før nogen kan rokke ved charlies og mit forhold.
Men det er stadig en frygt som ligger i mig

forstår jeg godt.
men du skal også passe på at du ikke blive den "onde" eks. (Du må ikke tage det negativt) Efter hvad jeg har læst herinde er du en god mor til Charlie.
Men man læser bare mange ting, om eksen der gør alt for at være på tværs. og gør det et helvede for faren og den nye kæreste. Hvis han bliver gift, vil hun være med til at opdrage Charlie, men det vil altid være dig og hans far der tager de vigtige og endelige beslutninger.

Anmeld

12. september 2012

mulle85

Yurie skriver:

min nevø var fire. det havde nok været værre hvis han var meget mindre.

lige præcis!

Anmeld

12. september 2012

TNBC

mulle85 skriver:

lige præcis!

så ville han bare blive vildt forvirret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.