Kalder dit bonusbarn dig for mor/far, bonusmor/bonusfar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18.196 visninger
111 svar
0 synes godt om
12. september 2012

Anonym trådstarter

Jeg har en bekendt, der er bonusmor for (sjovt nok) kærestens datter!

Når jeg har set dem sammen eller hørt om dem, kalder datteren farens kæreste for "MOR" eller "bonusmor" ? 

Bonusmoren omtaler også sig selv for "mor" for barnet..

(barnet har en sød mor...)

Hvad gør i/du derhjemme?

OG hvad er din holdning til dette?

Jeg synes personligt ikke, at man burde få sit bonusbarn til at kalde sig selv for "mor" ... Jeg ville bare blive ked af det hvis min datter kaldte sin fars kæreste for mor? hvad med jer andre..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2012

Anonym trådstarter

Sorry at det blev så rodet

Anmeld

12. september 2012

Helloo

Anonym skriver:

Når jeg har set dem sammen eller hørt om dem, kalder datteren farens kæreste for "MOR" eller "bonusmor" ? 

Hvad gør i/du derhjemme?

Jeg synes personligt ikke, at man burde få sit bonusbarn til at kalde sig selv for "mor" ... Jeg ville bare blive ked af det hvis min datter kaldte sin fars kæreste for mor? hvad med jer andre..

Da min mor fandt sammen med hendes eks mand, da jeg var omkring 4, begyndte jeg at kalde ham far. Han har altid været der for mig, og min biofar svigter kun 

Kunne derimod ALDRIG finde på at kalde en anden kvinde for mor 

Anmeld

12. september 2012

TNBC

Anonym skriver:

Hvad gør i/du derhjemme?

min nevø kalder min bror, hans navn. Det er bare naturligt.
men det kommer vel an på barnet.
Jeg synes ikke at man som bonusfar/mor bør sige til barnet at de skal kalde dem mor/far, eller gå rundt og sige mor/far gør lige det her.
For jeg vil sige at det er barnet der skal bestemme hvad det vil kalde folk, der kommer ind i deres liv.
De skal vide at de har en mor og en far, og så har mor og far kærester, som også vil være forældre, bestemmer og vil hjælpe barnet.

Nu kender jeg ikke din veninde, men ved du om det er noget moren har noget imod.

Anmeld

12. september 2012

Anonym trådstarter

Louise17 skriver:

Da min mor fandt sammen med hendes eks mand, da jeg var omkring 4, begyndte jeg at kalde ham far. Han har altid været der for mig, og min biofar svigter kun 

Okay  forståeligt... jeg synes bare at det er så forkert når barnet har en mor/far der er søde og tager sig af dem.. det gør lidt ondt i mit hjerte, ja ved ik hvorfor

Anmeld

12. september 2012

TNBC

Louise17 skriver:

men du har så heller ikke rigtig haft din biologiske far, så det har været naturligt for dig at din mors nye kæreste var din far.
og som du siger, du vil aldrig kalde en anden for mor, fordi du netop har en mor.

Anmeld

12. september 2012

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Jeg synes ikke at man som bonusfar/mor bør sige til barnet at de skal kalde dem mor/far, eller gå rundt og sige mor/far gør lige det her.
For jeg vil sige at det er barnet der skal bestemme hvad det vil kalde folk, der kommer ind i deres liv.
De skal vide at de har en mor og en far, og så har mor og far kærester, som også vil være forældre, bestemmer og vil hjælpe barnet.

Nu kender jeg ikke din veninde, men ved du om det er noget moren har noget imod.

Okay 

Nej ved ikke om det er noget moderen har noget i mod.. Jeg kender ikke moderen personligt. jeg synes bare det virker så forkert og kan ikke lade hver med at tænke mange tanker når jeg høre det /:

Anmeld

12. september 2012

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Okay 

Nej ved ikke om det er noget moderen har noget i mod.. Jeg kender ikke moderen personligt. jeg synes bare det virker så forkert og kan ikke lade hver med at tænke mange tanker når jeg høre det /:

Anmeld

12. september 2012

TNBC

Anonym skriver:

Okay  forståeligt... jeg synes bare at det er så forkert når barnet har en mor/far der er søde og tager sig af dem.. det gør lidt ondt i mit hjerte, ja ved ik hvorfor

jeg tror det gør ondt, fordi at du måske en lille smule føler at de tager barnet fra dig(hvis du forstår hvad jeg mener) at du er bange for at barnet vil komme til at elske den anden mere.

Anmeld

12. september 2012

TNBC

Anonym skriver:

Okay 

og det forstår jeg også godt. men hvis moren er okay med det, er det vel noget de må slås med.
Du skal bare stå fast ved din beslutning ved at du ikke vil have dit barn/børn til at kalde en anden for mor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.