For tidligt ? Hjælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2009

BellaT

NJ91 skriver:

Hvor er modsiger jeg mig selv ?

Du skriver først at du gerne vil være ung mor, i stedet for at vente til du er 25-30, hvor energien ikke er helt den samme. Bagefter skriver du at 30 er ingen alder og din kæreste på 30 har mere energi end dig. Bare det jeg mener. Det er da lidt selvmodsigende, synes jeg..  Men det er ret ligegyldigt i forhold til dit oprindelige indlæg. Påpegede det bare lige.. Keder mig vist lidt i aften..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2009

BubbieBear

NJ91 skriver:

De samme emner som her, men jeg havde også brug for at få andres mening.. Nogle som jeg ikke kendte, og måske forstod min situation.. Er nemlig forvirret, for jeg vil gerne, men vil også gøre min uddannelse færdig.. Har ikke travlt, er bare.. Forvirret

Hvis du er forvirret, så vent da hellere

Anmeld

19. maj 2009

NJ91

Mariam skriver:

17år?? Jeg siger VENT og slap af!! Nyd dine teenage år, dem får du ikke igen..dem oplever du kun EN gang!! Voksen livet skal du nok nå at opleve, så hvorfor så travlt?? Bare fordi din veninde har født, betyder det ikke du også skal..ok lød nok lidt forkert..men ja du ved hvad jeg mener..rolig nu..der er god tid nu hvor du kun er 17! Og hvis kæresten også siger nej, så er det nej! I skal begge være med til at sige ja! Det er et KÆMPE ansvar! Og du skriver i har været sammen i halvandet år, det er da heller ikke så meget...så vær sikker (selvom man aldrig kan være 100) før du føder børn. Man ved jo aldrig hvornår de (mænd) forlader en (det er selvfølgelig ikke alle der gør det) og heller være lidt ældre hvor du kan tage ansvar for både dig selv og dit barn, hvis du nu skulle ende i sådan en situation hvor manden forlod dig.

Håber du forstår hvad jeg mener..mener det ikke ondt, men synes bare så mange unge har så travlt med at smide deres ungdom ud, fordi de har så travlt med at få børn.

Nyd din ungdom nu du har den og færdiggør lige din udd. nu du er igang og den kun tager halvandet år.

Det er bare mit råd  Håber du vil tænke over det og held og lykke med den beslutning du ender med at tage.

Jamen dog, hehe.. Jeg skal forsøge at gøre mit bedste, men min ungdom, blev forlængt blæst væk.. Derfor, jeg ikke føler for at udleve den, som alle andre gør..
( Jeg er lidt speciel )

Anmeld

19. maj 2009

NJ91

BellaT skriver:

Du skriver først at du gerne vil være ung mor, i stedet for at vente til du er 25-30, hvor energien ikke er helt den samme. Bagefter skriver du at 30 er ingen alder og din kæreste på 30 har mere energi end dig. Bare det jeg mener. Det er da lidt selvmodsigende, synes jeg..  Men det er ret ligegyldigt i forhold til dit oprindelige indlæg. Påpegede det bare lige.. Keder mig vist lidt i aften..

" Men for mig, er 30 ingen alder.. Min egen kæreste er 29 år, og det da næsten ligefør han har mere energi end mig "

Skrev ikke han havde, det helt afhængig af situationen..

Anmeld

19. maj 2009

Miamaja

Jeg er vidst ikke helt med her, hvad er " au pair " ?

Hvis det har noget med adoptiv at gøre, vil jeg prøve selv først.. Så det bliver mit eget kød og blod, og det med det jeg havde prøvet diverse instituitoner og ting og sager, giver bare mig plus i, hvordan og hvorledes børn er.. Hvordan de leger, hvor de føler sig ude, hvordan de tænker og handler.. Hvor deres grænse går osv.

Det har nok været min hidtil bedste oplevelse, at være med i skolepatrulje.. Der lærte jeg de vigtigste ting, omkring børn.. Bare det, de løb mig i møde når det ringede til frikvater, gjorde mig glad.. At de accepterede mig, og ville lege hinkesten og lign. det gjorde til start, jeg slog øjnene op for selv at få et.. Jeg har bare ventet på den rette, jeg kunne dele lykken med..

Og han er her

hvis du ikke ved hvad au pair betyder er det bare endnu en grund til der nok er mere du skal laere om livet for du faar born

prov at slaa det op.

der er INGEN forskel paa at adoptere et barn eller fode det naar man har faaet det!!!! at du kan tro at jeg vil hellere raade dig til at adoptere og at selve det at adoptere skulle vaere bedre naar man er 17 aar, er for at sige det mildt, dumt.kan ikke finde hoved eller hale i at du kan tro jeg sagde det i mit indlaeg

Anmeld

19. maj 2009

NJ91

BubbieBear skriver:

Hvis du er forvirret, så vent da hellere

Tja, det er nok det bedste..
Nok også for barnet skyld

Anmeld

19. maj 2009

NJ91

Miamaja skriver:

hvis du ikke ved hvad au pair betyder er det bare endnu en grund til der nok er mere du skal laere om livet for du faar born

prov at slaa det op.

der er INGEN forskel paa at adoptere et barn eller fode det naar man har faaet det!!!!

Hver sin mening, og min er at et barn som er ens eget kød og blod, ville jeg hellere vælge først hvis jeg havde valget..

Anmeld

19. maj 2009

BellaT

NJ91 skriver:

" Men for mig, er 30 ingen alder.. Min egen kæreste er 29 år, og det da næsten ligefør han har mere energi end mig "

Skrev ikke han havde, det helt afhængig af situationen..

He He. Okay.  På den måde..

Anmeld

19. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
NJ91 skriver:

Helt afgjort jeg forstår dig, men mine forældre har været meget strenge for mig.. Har ikke rigtig festet og været i byen, så sådanne ting, siger mig intet.. Har self. prøvet at være fuld, og igen siger mig intet.. Jeg har taget forholdsreglerne i at få et barn, og min kæreste og jeg har snakket meget om det.. Han vil helst vente til jeg er uddannet, men jeg vil gerne være " ungmor " hvis du forstår mig mine forældre tror jeg er langt fra klar, til at blive mormor og morfar.. Men, det er heller ikke dem jeg vil glæde mest jo hehe.. Økonomien er ikke til det, derfor min kæreste vil vente til jeg er uddannet, men han har pengene.. Men det er nok bare ikke nok, desværre.. Har snuset mig frem til at et barn omkring koster 1000-2000,- om måneden, men der tror jeg det er helt forskelligt..

Håber du forstår

FØRST...  Jeg tror ikke du virker som om at du er for ung til at blive mor, med de tanker du har dig og at du har et fast forhold osv.

Dernæst: Da Idun kom til verden, havde vi ikke en rød reje, for at være ærlig. Vi var næsten lige flyttet i hus, jeg var lavt lønnet og min mand var blevet arbejdsløs. Det gik FINT!!! 

For at være ærlig, har vi ikke brugt en krone på Idun, før hun begyndte i dagpleje. Vi havde simpelthen ikke pengene...  Hun har kun gået i brugt tøj og haft brugte møbler vi har fået osv. Vi har ikke købt noget som helst...

I øvrigt, så får man jo børnepenge, som er de 1000 kr om måneden, hvis man deler det ud

Så det med pengene, skal du ikke tænke på! Det skal nok gå!

Pøj pøj

Anmeld

19. maj 2009

NJ91

BellaT skriver:

He He. Okay.  På den måde..

Nemmerlig, sorry hvis jeg ikke havde informeret dig ordentligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.