For tidligt ? Hjælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2009

NJ91

BellaT skriver:

He He. Man er altså ikke gammel og udbrændt selvom man er 30.

Min mening: Vent!
Men det er kun jer to, der kan vide om I er klar eller ej.

Ups, undskyld.. Ikke min mening at antyde man er opbrugt for energi som 30 årig.. Kan jeg ikke afgøre jo

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg har været skruk og mentalt fikseret på baby on and off siden jeg var 17 - og det er 8 år og 4-5 kærester siden
See my point? Du vil ALDRIG fortryde at du venter...

Anmeld

19. maj 2009

NJ91

Miamaja skriver:

hvis du er faerdig uddannet eller har fast stabilt arbejde og dit eget hjem saa JA men hvis ikke ville det vaere en rigtig daarlig ide

bliv istedet au pair og faa din baby lyst styret . at vaere au pair er lidt ligesom at vaere mor og kan slet ikke sammenlignes med arbejde i institution eller babysitting. at vaere au pair er det taetteste paa at vaere mor for der er du alene om det i et hjemligt miljo

Jeg er vidst ikke helt med her, hvad er " au pair " ?

Hvis det har noget med adoptiv at gøre, vil jeg prøve selv først.. Så det bliver mit eget kød og blod, og det med det jeg havde prøvet diverse instituitoner og ting og sager, giver bare mig plus i, hvordan og hvorledes børn er.. Hvordan de leger, hvor de føler sig ude, hvordan de tænker og handler.. Hvor deres grænse går osv.

Det har nok været min hidtil bedste oplevelse, at være med i skolepatrulje.. Der lærte jeg de vigtigste ting, omkring børn.. Bare det, de løb mig i møde når det ringede til frikvater, gjorde mig glad.. At de accepterede mig, og ville lege hinkesten og lign. det gjorde til start, jeg slog øjnene op for selv at få et.. Jeg har bare ventet på den rette, jeg kunne dele lykken med..

Og han er her

Anmeld

19. maj 2009

Mor.sander

Hvis jeg var dig ville jeg helt klart vente.. Blev selv mor som 17 årig og det er ikke en dans på roser.. Har stadigvæk ikke en uddannelse, hvilket nok havde været andreledes hvis jeg havde ventet.. Og du vil stadigvæk være ung mor, hvis du venter det 1½ år, til du er færdig uddannet.. De fleste steder er man under katogorien ungermor indtil man fylder 26 år... Og selv i dag er jeg ung mor påtrods af mine 28 år.

Så helt klart vent.

Anmeld

19. maj 2009

NJ91

Rosa skriver:

Jeg har været skruk og mentalt fikseret på baby on and off siden jeg var 17 - og det er 8 år og 4-5 kærester siden
See my point? Du vil ALDRIG fortryde at du venter...

Garanteret ikke, det giver mig kun flere ting i sækken..
Men igen, jeg fortrækker at være ungmor

Anmeld

19. maj 2009

BellaT

eliasogmor skriver:

host host

Ha Ha.  Nej, holder stadig på at 25+ er den bedste alder at starte projekt baby på.
Jeg tror jeg ville føle at jeg gik glip af en masse hvis jeg var blevet ung mor. Men vi er heldigvis alle forskellige. Nogle er klar tidligere end andre.

Anmeld

19. maj 2009

eliasogmor

BellaT skriver:

Ha Ha.  Nej, holder stadig på at 25+ er den bedste alder at starte projekt baby på.
Jeg tror jeg ville føle at jeg gik glip af en masse hvis jeg var blevet ung mor. Men vi er heldigvis alle forskellige. Nogle er klar tidligere end andre.

ti hi......

Anmeld

19. maj 2009

NJ91

Mor.sander skriver:

Hvis jeg var dig ville jeg helt klart vente.. Blev selv mor som 17 årig og det er ikke en dans på roser.. Har stadigvæk ikke en uddannelse, hvilket nok havde været andreledes hvis jeg havde ventet.. Og du vil stadigvæk være ung mor, hvis du venter det 1½ år, til du er færdig uddannet.. De fleste steder er man under katogorien ungermor indtil man fylder 26 år... Og selv i dag er jeg ung mor påtrods af mine 28 år.

Så helt klart vent.

Tak, for din erfaring..
Alle disse indlæg, gøres op til eftertanke.. Helt klart, og jeg venter alligevel nok de 1½år, så jeg har min uddannelse.. Det bare, det at være skruk, er en lang pine.. Synes jeg

Anmeld

19. maj 2009

Diana...

NJ91 skriver:

Jeg har babysittet og været hjælper i en vuggestue og fritidshjem, samt har jeg været i skolepatrulje for at aktivitere 0.-5 klasse.. Så jeg ved godt hvordan det er, jeg har heller ikke travlt på nogen måde, jeg føler mig bare klar og så spørger om hjælp..Netop fordi jeg er bange for jeg er for ung, men igen.. Vil gerne være ungmor, så jeg evt. har mere energi og overskud.. End at vente til jeg er fra måske 25-30år, så er energien ikke helt det samme

Hmm Jeg er 26 og må altså være ærlig at sige jeg har mere energi nu end den gang. 
Jeg personligt kunne ALDRIG finde på at få et barn som 17 der er bare så mange ting at opleve på det tidspunkt som du ikke kan når du bliver ældre.
Jeg ville slet ikke over veje det hvis jeg vidste at økonomien ikke lige var til det pt. jeg synes ikke man skal sætte et planlagt barn til verden hvis man ved at økonomien ikke er til det. 
Synes du skal gøre din uddannelse færdig og så vil du os selv føle du er mere klar efter der tror jeg 
Men igen der er ingen af os der kan svare på om du for ung om det er det rette tidspunkt el ikk osv det er kun jer selv der kan. Vi hepper bare på jer uanset hvad i vælger  Men det er bare min mening om mig selv hvis det var mig der var dig 

Knus

Anmeld

19. maj 2009

NJ91

Diana... skriver:

Hmm Jeg er 26 og må altså være ærlig at sige jeg har mere energi nu end den gang. 
Jeg personligt kunne ALDRIG finde på at få et barn som 17 der er bare så mange ting at opleve på det tidspunkt som du ikke kan når du bliver ældre.
Jeg ville slet ikke over veje det hvis jeg vidste at økonomien ikke lige var til det pt. jeg synes ikke man skal sætte et planlagt barn til verden hvis man ved at økonomien ikke er til det. 
Synes du skal gøre din uddannelse færdig og så vil du os selv føle du er mere klar efter der tror jeg 
Men igen der er ingen af os der kan svare på om du for ung om det er det rette tidspunkt el ikk osv det er kun jer selv der kan. Vi hepper bare på jer uanset hvad i vælger  Men det er bare min mening om mig selv hvis det var mig der var dig 

Knus

Jeg takker for du/i hepper, uanset valget.. Jeg begynder at indse nu, i har ret det med uddannelse.. Det er trods alt vigtigt, men som jeg har forklaret på en af de andre sider.. Min opdragelse, har gjort at fest-sammenkomster ikke siger mig noget, alkohol og drikke sig fuld siger mig intet.. Jeg vil gerne kunne have det sjovt, mens jeg er bevidst om tingene omkring mig.. Har nemlig prøvet at fuld, nytårsaften hvor min forlovede var der.. Det endte næsten med jeg smed ham ud, fordi han bare ville gå en hyggetur med min mors daværende kæreste.. Så, mine forældres erfaringer og mine fejltagelser, har gjort sådan noget ikke har nogen interesse.. Hvor gammel var du, da du blev gravid, første gang ? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.