For tidligt ? Hjælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.648 visninger
72 svar
0 synes godt om
19. maj 2009

NJ91

Jeg er en pige på 17, og har gået med tanken om et barn i halvanden år nu.. En af mine veninder er lige blevet mor, for en lille md. siden.. Ville det være forkert af mig at blive mor nu ? Jeg har en kæreste, som jeg er forlovet med, og har været sammen med i halvanden år, og han har selv leget med tanken..

Jeg er i gang med en uddannelse, og har haft snakken med mine forældre.. De afviser det blankt..

Igen, er det for tidligt ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2009

Astrid P

Det ville have været alt, aaalt for tidligt for mig, men vi er alle forskellige...  er der nogen særlig grund til at du har travlt med at blive mor?

Anmeld

19. maj 2009

Sweet1978

Når du nu er igang med en uddannelse vil jeg da klart anbefale dig at  gøre den færdig først, men når i nu begge har lyst synes jeg da også at i skal starte projekt baby når du nærmer dig din afsluttende eksamen. Så i hurtigst muligt kan få det barn i ønsker jer. Jeg var selv kun 21 da jeg fik første barn og har aldrig fortrudt det.

Anmeld

19. maj 2009

eliasogmor

NJ91 skriver:

Jeg er en pige på 17, og har gået med tanken om et barn i halvanden år nu.. En af mine veninder er lige blevet mor, for en lille md. siden.. Ville det være forkert af mig at blive mor nu ? Jeg har en kæreste, som jeg er forlovet med, og har været sammen med i halvanden år, og han har selv leget med tanken..

Jeg er i gang med en uddannelse, og har haft snakken med mine forældre.. De afviser det blankt..

Igen, er det for tidligt ?

jeg fik selv min søn, som 21 årige..men som 17 åriget..hmm hvis jeg stod i den sitaution..ville jeg nok vente et par år...men hvis du mener at du har "nået"  det du vil...og kan klarer det økonomisk, og psykisk.. for det lyder jo ikke som om dit bagland er klar på at blive mormor og mofar....men hvis du mener du er klar og kæresten er, så go for it...men jeg ville vente nogle år endnu...det er jo ikke kun af få babyen, men også søvnløse nætter, sygdom osv...håber du forstår mig....

Anmeld

19. maj 2009

NJ91

Helt afgjort jeg forstår dig, men mine forældre har været meget strenge for mig.. Har ikke rigtig festet og været i byen, så sådanne ting, siger mig intet.. Har self. prøvet at være fuld, og igen siger mig intet.. Jeg har taget forholdsreglerne i at få et barn, og min kæreste og jeg har snakket meget om det.. Han vil helst vente til jeg er uddannet, men jeg vil gerne være " ungmor " hvis du forstår mig mine forældre tror jeg er langt fra klar, til at blive mormor og morfar.. Men, det er heller ikke dem jeg vil glæde mest jo hehe.. Økonomien er ikke til det, derfor min kæreste vil vente til jeg er uddannet, men han har pengene.. Men det er nok bare ikke nok, desværre.. Har snuset mig frem til at et barn omkring koster 1000-2000,- om måneden, men der tror jeg det er helt forskelligt..

Håber du forstår

Anmeld

19. maj 2009

Astrid P

Hvilken uddannelse er du igang med? Er der mulighed for orlov?

Anmeld

19. maj 2009

eliasogmor

NJ91 skriver:

Helt afgjort jeg forstår dig, men mine forældre har været meget strenge for mig.. Har ikke rigtig festet og været i byen, så sådanne ting, siger mig intet.. Har self. prøvet at være fuld, og igen siger mig intet.. Jeg har taget forholdsreglerne i at få et barn, og min kæreste og jeg har snakket meget om det.. Han vil helst vente til jeg er uddannet, men jeg vil gerne være " ungmor " hvis du forstår mig mine forældre tror jeg er langt fra klar, til at blive mormor og morfar.. Men, det er heller ikke dem jeg vil glæde mest jo hehe.. Økonomien er ikke til det, derfor min kæreste vil vente til jeg er uddannet, men han har pengene.. Men det er nok bare ikke nok, desværre.. Har snuset mig frem til at et barn omkring koster 1000-2000,- om måneden, men der tror jeg det er helt forskelligt..

Håber du forstår

ja men så kommer der jo også husleje, dagpleje plads... osv.... jeg syntes du skal lytte til din kæreste og vente.....

Anmeld

19. maj 2009

NJ91

Astrid P skriver:

Hvilken uddannelse er du igang med? Er der mulighed for orlov?

Jeg er igang med at uddanne mig som Web Integrator, som tager halvanden år.. Så jeg færdig, jeg tror der er mulighed for orlov faktisk..

Anmeld

19. maj 2009

Astrid P

NJ91 skriver:

Jeg er igang med at uddanne mig som Web Integrator, som tager halvanden år.. Så jeg færdig, jeg tror der er mulighed for orlov faktisk..

Hvis det kun tager halvandet år, så ville jeg vente! Når du så er færdig og har fået job, så kan du holde orlov og sidde i en bedre økonomisk situation. Og så er der stadig masser af mulighed for at du kan blive en ung mor. Jeg kan sagtens forstå hvis du ikke har lyst til at vente til du bliver 30, men halvandet år går hurtigt, og så er din situation en helt anden. Og hvis din kæreste helst vil vente, så er det vel også et meget godt argument?

Men det er jo kun og udelukkende dig der kan vurdere om du er klar!

Anmeld

19. maj 2009

Leneur

NJ91 skriver:

Halvandet år går jo også hurtigt når det kommer til stykket, så jeg synes du skal vente til du har din uddannelse hjemme og til den tid vil du stadig være mere end ung. Jeg kan godt forstå du gerne vil have et barn men du har tiden foran dig. Bare min tanke.

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.