NJ91 skriver:
Helt afgjort jeg forstår dig, men mine forældre har været meget strenge for mig.. Har ikke rigtig festet og været i byen, så sådanne ting, siger mig intet.. Har self. prøvet at være fuld, og igen siger mig intet.. Jeg har taget forholdsreglerne i at få et barn, og min kæreste og jeg har snakket meget om det.. Han vil helst vente til jeg er uddannet, men jeg vil gerne være " ungmor " hvis du forstår mig
mine forældre tror jeg er langt fra klar, til at blive mormor og morfar.. Men, det er heller ikke dem jeg vil glæde mest jo hehe.. Økonomien er ikke til det, derfor min kæreste vil vente til jeg er uddannet, men han har pengene.. Men det er nok bare ikke nok, desværre.. Har snuset mig frem til at et barn omkring koster 1000-2000,- om måneden, men der tror jeg det er helt forskelligt..
Håber du forstår
Jeg forstår udemærket at du vil være ungmor da jeg selv nyder det rigtig meget...
Og det er ikke dine forældre der skal være klar og skal syntes du er klar det er dig selv (din kæreste skal også være klar, for det er hårdt arbejde), og det er kun dig selv der kan mærke om du er klar...
Et barn er uden tvivl en kæmpe opgave, en stor udgift men helt sikkert også en kæmpe glæde, en kæmpe gave, og noget helt ubeskrivelig vidunderligt...
Hvis i får et barn vil jeg mene det er bedst at indføre fælles økonomi, da det er en stor udgift og da den ene tit har en større indkomst end den anden...
At gøre klar til et barn med barnevogn, seng, tøj mm. kan nemt komme til at koste op mod små 20000kr, men det gjorde det dog ikke her da familie var gode til at hjælpe til og da man nemt kan arve osv.
Jeg ved ikke hvad det koster at ha børn om m. men ved at her køber vi bleer på tilbud for hendes børnepenge og gemmer resten væk så vi kan bruge dem på andre nødvendige ting hen af vejen og man får børne penge hver 3 månede (jan. april. jul. okt.)
Man jeg kan hverken tale for eller imod for det er dig og din mand det er op til, og det er let at ha fordomme...
Og min mand og jeg havde kun kendte hinanden i 7 måneder da jeg fødte hans barn og det har bare været så dejligt at få et barn sammen så hurtigt for så er det den måde vi kender hinanden på og ikke som kun kærester...
Ved ikke om alt det jeg har skrevet giver mening men du er meget velkommen til at skrive til mig hvis du har lyst til at snakke mm.
Anmeld