Hvem er med til din fødsel? Hvorfor? :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2012

Deaktiveret profil

LykkeB skriver:

Jeg havde min kæreste og min mor med. 

Min kæreste var ham der var på "banen" hvor min mor, "bare" var med på sidelinjen. Jeg havde min mor med, da jeg havde brug for det og da det ville være den største oplevelse for hende, at se hendes barnebarn komme til verden. 

Okay. Tak for dit svar også.. 

Måske næste gang, når vi skal have et barn igen, kan jeg måske overveje at have nogen flere med, men lige nu her første gang, der ønsker jeg kun at dele oplevelsen med min kæreste.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2012

Deaktiveret profil

Team Putte skriver:

Min kæreste og min mor var med til fødslen for knap 10 uger siden

Det var det naturligste i verden for mig at min mor skulle med, men ville da tænke mit over min svigermor. Hun er et fantastisk menneske men jeg har bare ik kendt hende hele livet som med min egen mor

Tror også det er noget helt andet når det er ens egen mor, men min mor kan slet ikke klare smerte, blod og sygehuse så hun ville slet ikke dukke op, før jeg havde født og alt blod var tørret væk.. 

Anmeld

31. august 2012

Deaktiveret profil

Nille-pigen skriver:

jeg havde kun min mand med, da det er en oplevelse som han ikke måtte gå glip af.... jeg havde ikke flere med da jeg ikke synes jeg kunne overskue at havde andre med... 

Tusind tak for dit svar.. 

Jeg holder nu også fast i kun at have min kæreste med, har ikke overskud til at skulle tænke på andre også, og slet ikke hvis det er folk som jeg ikke er 100% trygge ved. 

Anmeld

31. august 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Tja... ved min første fødsel var der kun min kæreste og self. jordmoderen...

til min anden havde vi planlagt hjemme fødsel, så min mor skulle komme og hente ældste søn, så vi kunne være alene... (det gik ikke som planlagt... men heller ikke dårligt)

Det endte med min lillebror legede med min søn ude i haven, min mand holdte mig i hånden, og min mor tog imod... (Fik af vide at min mand blev meget bleg da min mor spurgte om han ville tage imod)..

og jordmoderen kom 10 - 15 minutter efter fødslen... Men hold fast på din mening... det er dig der bestemmer... ikke svigermor...

Anmeld

31. august 2012

Deaktiveret profil

Babymor2010 skriver:

Jeg havde kun min kæreste med, for det var vores dag 

Jeg havde tænkt mig at tage min mor med, men sådan ville skæbnen ikke  Min svigermor var rigtig fornærmet over, at hun ikke måtte komme med til fødslen, men jeg ville ikke have brudt mig om at hun var med, så jeg er glad for, at jeg stod ved mit valg 

Hmm.. Okay. vi har det på samme måde. 

Min mor ville dog ikke komme med, da hun slet ikke kan tåle blod osv. Så den diskusision er aldrig taget op.. hehe. 

Men ja, min svigermor sagde også at hun helt vildt gerne ville være med til fødslen for at opleve det osv? - jeg tænker bare, det er ikke hvad du har lyst til der spiller ind, det handler om hvad jeg har lyst til. Men det virkede til at hun ikke helt kunne forstå det. 

Anmeld

31. august 2012

Deaktiveret profil

Bellas Mor skriver:

Hvor sjovt du siger det!

Da jeg fødte vores første barn, kom min svigermor + svigerinde (på 15 år) bare ind - uden at spørge om lov!!

Jeg havde sagt at min kæreste skulle med + min mor, men at min mor skulle gå ud, når jeg fik presseveer.

De dukkede pludseligt op, og kunne ikke få mig til at sige "SMUT".

For at undgå dét, sagde jeg til min kæreste at det var for grænseoverskridende for mig, og han skulle ringe til hans mor, og spørge hende efter om hun ikke ville passe vores datter, når jeg skal føde vores andet barn.

Hun svarede "jo jo, jeg skal nok tage Isabella - HVIS jeg ikke skal arbejde"...!!! WHAT THE F***???

Sagde det til min mor, og hun blev forraget og sagde at hun skulle nok tage Isabella - så det bliver sådan!

Håber bare ikke hun tropper op igen!

Ej hvor er det forfærdeligt. jeg kan virkelig godt sætte mig i dit sted. 

Jeg har også haft sagt at jeg ikke ville have folk bare dukkede op, før jeg havde givet min accept til at jeg var klar, og jeg har det sådan at jeg vil gerne lige komme til mig selv igen, ha styr på amningen hvis det er muligt og lige puste ud inden folk kommer rendene, men hun har nærmest truet med at jeg bestemte ikke over hende, og hun kom bare når hun havde lyst.  Så min kæreste og jeg har netop aftalt at vi ringer eller skriver ikke til hende før jeg har født og vi har pustet ud. 

Anmeld

31. august 2012

Deaktiveret profil

A&F skriver:

Jeg havde kun min mand med

- Det er også det jeg fortrækker. 

Anmeld

31. august 2012

Deaktiveret profil

Ciss skriver:

Hvem, som er med til fødslen, drejer sig om, hvem du har behov for at have med, ikke hvem, som har lyst til at være med. Det er ikke en forestilling.

Selv havde jeg kun manden med. Hvis han havde været forhindre, var jeg taget alene afsted. Barnet er noget, som min mand og jeg har sammen. Han har en særposition ved fødslen. Hverken hans eller min mor har noget med sagen at gøre. De har ingen selvfølgelig ret til at være der. En del vil gerne have sin mor eller svigermor med og føler større tryghed ved det. Det er jo helt i orden og flot, men da er de med, fordi det gør situationen bedre for den fødende, ikke i første række fordi de bare har lyst til at overvære forestillingen.

Hvis du ikke føler for at have hende med, skal du ikke lade dig presse til det.

Jeg kan kun give dit ret, self er det hendes barnebarn og det er vel specielt at se dem komme til verden. Men jeg har det også bare sådan, at det handler om hvordan jeg ville føle mig tryg, det lød på hende som om hun bare skulle være med, for det gjorde man altså! Jeg vil bare ikke dele noget så intimt med min svigermor. 

Anmeld

31. august 2012

Deaktiveret profil

StineW79 skriver:

Her ku jeg såmænd godt ha haft svigermor med, hvis jeg sku ha haft ANDRE end min kærste med.

Mener i bund og grund at en fødsel er noget der forgår,mellem den kommende mor og far og der var nu heller ik andre der spurte om de måtte være med. 

Men havde kærsten på en eller anden måde være forhindret i at være med, ville mit valg ha lagt mellem min mor, svigermor eller min bedste veninde, eller dem alle på en gang

Håber det gir mening?? Vh stine

Hehe, det giver mening.. 

Hvis min kæreste ville være forhindret så ville jeg klart tage min mor, eller en veninde med.. Men hvis jeg skulle vælge min svigermor skulle det være fordi ingen af de andre som står mig tættest ville.

Anmeld

31. august 2012

Deaktiveret profil

MortilMogL skriver:

ved min første havde jeg min kæreste, mor og søster med.
Ved min anden min kæreste.

Og ved min tredje min kæreste og en veninde.
Men da han var hjemme og hente baby ting inden jeg gik rigtig igang og kørte galt på vej tilbage, så måtte jeg finde en der ville hente os og jeg fødte om natten så min veninde var bange for at falde i søvn, så hun kom et kvarter inden han var ude

Når man ligger i det er man total ligeglad.
For min skyld ku de ha sat fødelejet ned i forgangen så havde jeg med glæde født der

Det er godt at høre der også er nogen der er næsten fuldstændig ligeglade med hvor de føder og overfor hvem, det skal der sku også være plads til. Og ja, måske er jeg skide hamrende ligeglad med hvem der er der når jeg først sidder i det, men lige pt, kan jeg ikke se mig selv føle mig tryg ved at hun er der.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.