Hvem er med til din fødsel? Hvorfor? :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2012

Frejsmor

Jeg havde kun min kæreste med og det var min holdning hele vejen igennem at det KUN skulle være ham, ikke pga. blufærdighed eller noget sådant(for det besad jeg ikke under min fødsel med jeg ved ikke hvor mange forskellige fagpersoner på stuen), men fordi det er VORES barn og VORES helt specielle oplevelse, noget intimt og nærmest helligt mellem to personer nemlig MOR og FAR..

Men der var så heller ingen som helst forventninger fra nogen sider, om at det skulle være anderledes og heldigvis for det..

Havde min mor spurgt, havde hun fået et pænt nej..

Jeg kan godt forstå du gerne vil holde det mellem dig og din kæreste, det er bare noget helt specielt og det er ikke for hvem som helst der liiige har lyst til at kigge på og det synes jeg du skal sige til din svigermor på en stille og rolig og pæn måde..

Hun kan komme og hilse på i besøgstiden, når den lille guldklump er kommet til verden..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2012

MortilCilas

Camillamuz skriver:

Godaften de damer'... 

Jeg har hele graviditeten sagt at jeg kun vil føde foran min kæreste, at ingen andre end ham skal med. Da jeg er et meget privat menneske, som ikke bare viser det hele til gud og hver mand, så ser jeg helst at ingen andre er til stede! - Ja, jeg ved mange siger, "Bare vent til du føder, så er du skide ligeglad med hvem der er der, hvordan du ser ud eller hvordan du taler til folk" - Det kan også sagtens være, men hvad hvis jeg ikk er ligeglad?? 

Idag snakker jeg så med min svigermor, som spørger hvorfor hun egentlig ikke må se på, hvorfor hun ikke bare kan stå ved mit hoved ved fødslen og hvorfor vi udelukker hende? - Jeg føler nærmest at hun prøver at presse mig til at sige "Ja, kom da bare og se det hele!" ..... Men jeg holdte nogenlunde fast i min mening, selvom min kæreste siger "ej, det kan hun da sagtens være med til!" .... 

Jeg vil rigtig gerne vide HVEM i havde med til jeres fødsel, hvorfor i havde valgt det? - Om i ville gøre det anderledes en anden gang eller om i intet fortryder, kom gerne med både fordele og ulemper! 

Tak på forhånd! Fortsat god aften!

Jeg havde selvfølgelig Cilas' far med, og en der har været en mor for mig siden jeg var 7 år. Og jeg var seriøst pisse ligeglad med om de så mig nøgen, og hele fødegangen stod inde på min stue i det jeg pressede Cilas ud, og opdagede det først efter 10-15 min

Min far, farmor og lillesøster kom lige en tur ind på stuen i en times tid Det var dejligt de lige kom forbi,

Næste gang vil jeg gerne have barnets far med (det bliver ikke den samme far til mine unger), og hvem mere ved jeg ikke. Der er ingen lige pt. hvor jeg tænker at de fortjener at komme med.

Anmeld

31. august 2012

Clisolka

Camillamuz skriver:

Hmm.. Okay. vi har det på samme måde. 

Min mor ville dog ikke komme med, da hun slet ikke kan tåle blod osv. Så den diskusision er aldrig taget op.. hehe. 

Men ja, min svigermor sagde også at hun helt vildt gerne ville være med til fødslen for at opleve det osv? - jeg tænker bare, det er ikke hvad du har lyst til der spiller ind, det handler om hvad jeg har lyst til. Men det virkede til at hun ikke helt kunne forstå det. 

Lige præcis, det er dig der sætter grænsen, hvilket jeg også fik fortalt min svigermor

3 uger før jeg fødte fik jeg skiftet fødested (fra Holbæk til Rigshospitalet), så det gik i sig selv igen, for hun havde ikke mulighed for at komme med  

Men jeg ville rigtig gerne have delt den oplevelse med min mor - måske næste gang 

Anmeld

31. august 2012

Frk.S

Jeg havde kun kæresten med - og det var aldrig til diskussion at det skulle være anderledes.

Hverken min egen mor eller svigermor var med. Jeg havde virkelig ikke lyst til at der skulle være flere end bare os to. 

Jeg har ikke fortrudt og det bliver heller ikke anderledes når vi engang skal have en mere.

Min fødsel endte ret dramatisk, og jeg tror ikke det havde været ret sjovt for dem at være der. Måske det ville have været ok at have nogle ekstra til at støtte osv mens vi ventede i beymring på at se vores datter.
Fordi min fødsel endte som den gjorde, endte det også med at der var rigtig MANGE mennesker på stuen. Og der vil jeg give folk ret der VAR jeg egentlig lidt ligeglad med hvor mange der egentlig stod og kiggede. 

MEN det ændrer ikke på, at jeg ikke vil have andre end kæresten med.

Anmeld

1. september 2012

Pige2009

Camillamuz skriver:

Ja mange siger man ikke lader sig bemærke af andet end det man har gang i, så man er egentlig ligeglad med hvad der forgår omkring en. men slligevel, så ville jeg ikke kunne føle mig helt tryg, hvis hun skulle være til stede.

Det synes jeg er en ærlig sag, og det er rigtig godt, du siger fra

Anmeld

1. september 2012

Camilla..

Jeg fik akut kejsersnit.

Og der valgte vi at min mor gik med ned og støttede mig, og min mand tog imod vores søn på neo afdelingen

Anmeld

1. september 2012

Benjamins'mor

Jeg havde min mor med.

Anmeld

1. september 2012

L&V

Jeg havde min mand med da det var VORES barn jeg skulle føde og ikke hele familiens.. Det var en privat stund for os som vi 2 sku dele sammen.. Næste gang vil jeg gerne have min søster med da jeg syntes hun skal opleve det, da hun ik selv skal ha børn men er verdens bedste moster

Anmeld

1. september 2012

foto på lærred

Godaften de damer'... 

Jeg har hele graviditeten sagt at jeg kun vil føde foran min kæreste, at ingen andre end ham skal med. Da jeg er et meget privat menneske, som ikke bare viser det hele til gud og hver mand, så ser jeg helst at ingen andre er til stede! - Ja, jeg ved mange siger, "Bare vent til du føder, så er du skide ligeglad med hvem der er der, hvordan du ser ud eller hvordan du taler til folk" - Det kan også sagtens være, men hvad hvis jeg ikk er ligeglad?? 

Idag snakker jeg så med min svigermor, som spørger hvorfor hun egentlig ikke må se på, hvorfor hun ikke bare kan stå ved mit hoved ved fødslen og hvorfor vi udelukker hende? - Jeg føler nærmest at hun prøver at presse mig til at sige "Ja, kom da bare og se det hele!" ..... Men jeg holdte nogenlunde fast i min mening, selvom min kæreste siger "ej, det kan hun da sagtens være med til!" .... 

Jeg vil rigtig gerne vide HVEM i havde med til jeres fødsel, hvorfor i havde valgt det? - Om i ville gøre det anderledes en anden gang eller om i intet fortryder, kom gerne med både fordele og ulemper! 

Tak på forhånd! Fortsat god aften!

Jeg synes du skal holde stand med din mening. Det er din fødsel (og selvfølgelig dig og din mands oplevelse) Men for det første har jeg aldrig forstået de kvinder der selv presser på med sådan et spørgsmål. Jeg kunne ikke engang som mor, finde på at stille min datter sådan et spørgsmål (når den tid kommer) Hvis hun ville have mig med, ville hun spørge selv og jeg ville aldrig sætte hende eller en anden i en position med sådan et spørgsmål.

Personlig ville jeg aldig føde med nogle som helst andre end min mand. Jeg er et meget privat menneske og det med at folk siger, at man er ligeglad når man står i det. Ja, i det øjeblik..men man ville jo stadigvæk- både inden og efter fødslen- vide, at ens privat atmosfære var blevet krænket, hvis man ikke selv ønskede den anden person tilstæde 100 procent.

Jeg har hørt om nogle der havde svigermor med for at manden kunne klare det. Det har der altså aldrig været brug for her. Min mand klarede fint at holde i hånd og være kærlig

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

søde collager på lærred, ugle-wallstickers og dåbsinvitationer.

Anmeld

7. september 2012

doula

Husk det også er en mulighed at have en 'doula' med under fødslen!

Læs mere på: 
http://issuu.com/freemags/docs/gravida2/81?mode=window&printButtonEnabled=false&backgroundColor=%23222222 

Forskning viser at tilstedeværelsen af en professionel fødselshjælper er med til at gøre fødslen nemmere, med færre komplikationer og til en bedre oplevelse for både manden og kvinden. 

Og ligesom jordemoderen har doulaen tavshedspligt og er vandt til fødende kvinder, så man ikke behøver bekymre sig om at være blufærdig i den sammenhæng..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.