Godaften de damer'... 

Jeg har hele graviditeten sagt at jeg kun vil føde foran min kæreste, at ingen andre end ham skal med. Da jeg er et meget privat menneske, som ikke bare viser det hele til gud og hver mand, så ser jeg helst at ingen andre er til stede! - Ja, jeg ved mange siger, "Bare vent til du føder, så er du skide ligeglad med hvem der er der, hvordan du ser ud eller hvordan du taler til folk" - Det kan også sagtens være, men hvad hvis jeg ikk er ligeglad?? 
Idag snakker jeg så med min svigermor, som spørger hvorfor hun egentlig ikke må se på, hvorfor hun ikke bare kan stå ved mit hoved ved fødslen og hvorfor vi udelukker hende? - Jeg føler nærmest at hun prøver at presse mig til at sige "Ja, kom da bare og se det hele!" ..... Men jeg holdte nogenlunde fast i min mening, selvom min kæreste siger "ej, det kan hun da sagtens være med til!" ....
Jeg vil rigtig gerne vide HVEM i havde med til jeres fødsel, hvorfor i havde valgt det? - Om i ville gøre det anderledes en anden gang eller om i intet fortryder, kom gerne med både fordele og ulemper! 
Tak på forhånd! Fortsat god aften!
Jeg synes du skal holde stand med din mening. Det er din fødsel (og selvfølgelig dig og din mands oplevelse) Men for det første har jeg aldrig forstået de kvinder der selv presser på med sådan et spørgsmål. Jeg kunne ikke engang som mor, finde på at stille min datter sådan et spørgsmål (når den tid kommer) Hvis hun ville have mig med, ville hun spørge selv og jeg ville aldrig sætte hende eller en anden i en position med sådan et spørgsmål.
Personlig ville jeg aldig føde med nogle som helst andre end min mand. Jeg er et meget privat menneske og det med at folk siger, at man er ligeglad når man står i det. Ja, i det øjeblik..men man ville jo stadigvæk- både inden og efter fødslen- vide, at ens privat atmosfære var blevet krænket, hvis man ikke selv ønskede den anden person tilstæde 100 procent.
Jeg har hørt om nogle der havde svigermor med for at manden kunne klare det. Det har der altså aldrig været brug for her. Min mand klarede fint at holde i hånd og være kærlig

Camilla
www.foto-paa-laerred.dk
søde collager på lærred, ugle-wallstickers og dåbsinvitationer.