Camillamuz skriver:

Godaften de damer'... 

Jeg har hele graviditeten sagt at jeg kun vil føde foran min kæreste, at ingen andre end ham skal med. Da jeg er et meget privat menneske, som ikke bare viser det hele til gud og hver mand, så ser jeg helst at ingen andre er til stede! - Ja, jeg ved mange siger, "Bare vent til du føder, så er du skide ligeglad med hvem der er der, hvordan du ser ud eller hvordan du taler til folk" - Det kan også sagtens være, men hvad hvis jeg ikk er ligeglad?? 
Idag snakker jeg så med min svigermor, som spørger hvorfor hun egentlig ikke må se på, hvorfor hun ikke bare kan stå ved mit hoved ved fødslen og hvorfor vi udelukker hende? - Jeg føler nærmest at hun prøver at presse mig til at sige "Ja, kom da bare og se det hele!" ..... Men jeg holdte nogenlunde fast i min mening, selvom min kæreste siger "ej, det kan hun da sagtens være med til!" ....
Jeg vil rigtig gerne vide HVEM i havde med til jeres fødsel, hvorfor i havde valgt det? - Om i ville gøre det anderledes en anden gang eller om i intet fortryder, kom gerne med både fordele og ulemper! 
Tak på forhånd! Fortsat god aften!
til min fødsel havde jeg gennem det hele + presse fasen min daværende kæreste som er far til vores søn med
under optakt osv var min mor og søster dog også inde på fødestuen lige indtil jeg fik lov til at komme op på briksen og presse
det jeg glad for, de kom kl 24 om natten og min søn er født 6.20 og kl 6.10 blev min mor og søster sendt ud da det var mit ønske..
de er rigtig lykkelige for at have været med til så meget af "fødslen" og det var osse dejligt for mig, de holdte sig meget i baggrunden og var der når min x skulle ud og ryge en smøg og ha luft så tog de over 
næste gang vil jeg klart gøre det samme, og måske endda invitere min mormor med også evt den fremtidige svigermor, dog kun indtil pressefasen