Hvem er med til din fødsel? Hvorfor? :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2012

Dinna88

Laulund87 skriver:

Min mand og min mor.

Min mor var med fordi min mand ikke var sikker på at han ikke ville besvime midt i det hele. Det gjorde han heldigvis ikke, men det var rart at have hende med hvis nu

Og nå ja - så havde JEG jo også været der, hvis ikke det var for sløve mennesker der sendte sms'er for sent!!!! Så næste fødsel hedder det "mor, mand og søster," og så er jeg der fra START af

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2012

Laulund87

Dinna88 skriver:

Og nå ja - så havde JEG jo også været der, hvis ikke det var for sløve mennesker der sendte sms'er for sent!!!! Så næste fødsel hedder det "mor, mand og søster," og så er jeg der fra START af

Vidste det kun var et spørgsmål om tid før du kommenterede

Anmeld

31. august 2012

Dinna88

Laulund87 skriver:

Vidste det kun var et spørgsmål om tid før du kommenterede

Jeg er jo nødt til at holde styr på tingene, når du ikke har det  (TAG DIN TELEFON, vi er fri!!)

Anmeld

31. august 2012

Trine89

Jeg havde min kæreste og min bedste veninde med til fødsle. 

Det var det bedste valg jeg nogen sinde har truffet. Det var en fantastisk oplevelse.

Grunden til jeg også ville have min veninde med var at jeg var lidt nød til at have en mere med som også kunne berolige min kæreste lidt hvis der nu pludselig skulle ske noget uventet eller hvis han lige skulle bruge bare en lille "pause" hvis det blev for meget.. 

Og det blev også meget nyttigt at have hende fordi vi tog afsted meget tidligt om morgen og manden havde ikke sovet hele natten, så mens jeg plaskede rundt i vandet har jeg fået at vide at han var beordret hen i stolen og lige hvile et øjeblik fordi han kunne næsten ikke hænge sammen til sidst. 

Anmeld

31. august 2012

Misscbn

Camillamuz skriver:

Godaften de damer'... 

Jeg har hele graviditeten sagt at jeg kun vil føde foran min kæreste, at ingen andre end ham skal med. Da jeg er et meget privat menneske, som ikke bare viser det hele til gud og hver mand, så ser jeg helst at ingen andre er til stede! - Ja, jeg ved mange siger, "Bare vent til du føder, så er du skide ligeglad med hvem der er der, hvordan du ser ud eller hvordan du taler til folk" - Det kan også sagtens være, men hvad hvis jeg ikk er ligeglad?? 

Idag snakker jeg så med min svigermor, som spørger hvorfor hun egentlig ikke må se på, hvorfor hun ikke bare kan stå ved mit hoved ved fødslen og hvorfor vi udelukker hende? - Jeg føler nærmest at hun prøver at presse mig til at sige "Ja, kom da bare og se det hele!" ..... Men jeg holdte nogenlunde fast i min mening, selvom min kæreste siger "ej, det kan hun da sagtens være med til!" .... 

Jeg vil rigtig gerne vide HVEM i havde med til jeres fødsel, hvorfor i havde valgt det? - Om i ville gøre det anderledes en anden gang eller om i intet fortryder, kom gerne med både fordele og ulemper! 

Tak på forhånd! Fortsat god aften!

til min fødsel havde jeg gennem det hele + presse fasen min daværende kæreste som er far til vores søn med 

under optakt osv var min mor og søster dog også inde på fødestuen lige indtil jeg fik lov til at komme op på briksen og presse det jeg glad for, de kom kl 24 om natten og min søn er født 6.20 og kl 6.10 blev min mor og søster sendt ud da det var mit ønske..

de er rigtig lykkelige for at have været med til så meget af "fødslen" og det var osse dejligt for mig, de holdte sig meget i baggrunden og var der når min x skulle ud og ryge en smøg og ha luft så tog de over

næste gang vil jeg klart gøre det samme, og måske endda invitere min mormor med også evt den fremtidige svigermor, dog kun indtil pressefasen

Anmeld

31. august 2012

Den lykkelige

Jeg har slet ikke læst hele tråden.. men vil bare sige HOLD FAST i din mening om du ikke vil have andre med.. det er DIG der skal føde, og du skal føle det mest behagelig!! Din svigermor eller hvilken som helst andet har INTET at skulle have sagt.. Jeg ville ALDRIG have min svigermor med
Kun min kæreste var med (og ja de 8 personaler som stod rundt om mig til sidst).. Nu var der så ingen der spurgte om de måtte være med.. men havde de gjort havde svaret været NEJ!!
Det var en "oplevelse" på godt og ondt mellem mig og manden der havde skabt dette lille vidunder.. synes det ville være malplaceret andet.. men bare min mening.. Kunne ikke drømme om at have flere med! Ingengang mine forældre som jeg er MEGET tæt med..

Anmeld

31. august 2012

Bellas Mor

Camillamuz skriver:

Ej hvor er det forfærdeligt. jeg kan virkelig godt sætte mig i dit sted. 

Jeg har også haft sagt at jeg ikke ville have folk bare dukkede op, før jeg havde givet min accept til at jeg var klar, og jeg har det sådan at jeg vil gerne lige komme til mig selv igen, ha styr på amningen hvis det er muligt og lige puste ud inden folk kommer rendene, men hun har nærmest truet med at jeg bestemte ikke over hende, og hun kom bare når hun havde lyst.  Så min kæreste og jeg har netop aftalt at vi ringer eller skriver ikke til hende før jeg har født og vi har pustet ud. 

Det var da en rigtig god idé

Desværre er min kæreste ikke med på den idé... Han synes at hans mor har lige så meget ret til at være der, som min mor (!) "det er jo også hans barn"... ØHH JA! MEN DET ER IKKE DIG DER SKAL FØDE!

Spade John.....

Anmeld

31. august 2012

Bellas Mor

Camillamuz skriver:

Ej hvor er det forfærdeligt. jeg kan virkelig godt sætte mig i dit sted. 

Jeg har også haft sagt at jeg ikke ville have folk bare dukkede op, før jeg havde givet min accept til at jeg var klar, og jeg har det sådan at jeg vil gerne lige komme til mig selv igen, ha styr på amningen hvis det er muligt og lige puste ud inden folk kommer rendene, men hun har nærmest truet med at jeg bestemte ikke over hende, og hun kom bare når hun havde lyst.  Så min kæreste og jeg har netop aftalt at vi ringer eller skriver ikke til hende før jeg har født og vi har pustet ud. 

Det var da en rigtig god idé

Desværre er min kæreste ikke med på den idé... Han synes at hans mor har lige så meget ret til at være der, som min mor (!) "det er jo også hans barn"... ØHH JA! MEN DET ER IKKE DIG DER SKAL FØDE!

Spade John.....

Anmeld

31. august 2012

stm2812

Camillamuz skriver:

Godaften de damer'... 

Jeg har hele graviditeten sagt at jeg kun vil føde foran min kæreste, at ingen andre end ham skal med. Da jeg er et meget privat menneske, som ikke bare viser det hele til gud og hver mand, så ser jeg helst at ingen andre er til stede! - Ja, jeg ved mange siger, "Bare vent til du føder, så er du skide ligeglad med hvem der er der, hvordan du ser ud eller hvordan du taler til folk" - Det kan også sagtens være, men hvad hvis jeg ikk er ligeglad?? 

Idag snakker jeg så med min svigermor, som spørger hvorfor hun egentlig ikke må se på, hvorfor hun ikke bare kan stå ved mit hoved ved fødslen og hvorfor vi udelukker hende? - Jeg føler nærmest at hun prøver at presse mig til at sige "Ja, kom da bare og se det hele!" ..... Men jeg holdte nogenlunde fast i min mening, selvom min kæreste siger "ej, det kan hun da sagtens være med til!" .... 

Jeg vil rigtig gerne vide HVEM i havde med til jeres fødsel, hvorfor i havde valgt det? - Om i ville gøre det anderledes en anden gang eller om i intet fortryder, kom gerne med både fordele og ulemper! 

Uhhh siKke en akavet situation at skulle stå og forklare svigermor hvorfor man ikke ønsker hende der. For mig er det måske bare en selvfølge at noget så privat og intimt ønsker man ikke at dele med andre. Nogle gør selvfølgelig og det respekterer jeg også fuldt ud. Dog forstår jeg slet ikke at hun kan finde på at stikke sådan til dig..

Her var det kun kæresten som var med under fødslen, da jeg netop ikke vil lade andre se mig på den måde. Og havde det svært nok med at han skulle, men den dag i dag er jeg glad for det. For nøj hvor var han bare en stor hjælp. Han gjorde ikk meget andet end bare at hente koldt vand og saft til mig, og min læbepomade, men det var også alt jeg havde brug for. så han er mere end velkommen næste gang

Men held og lykke med det og håber ikke din svigermor bliver for skuffet hvis du netop ikke vil have hende med. Det vigtigste er at di har det godt i situationen

Anmeld

31. august 2012

Ina33

Camillamuz skriver:

Godaften de damer'... 

Min kæreste - barnets far og ingen anden. Jeg synes ligesom dig det er en meget privat ting, som jeg de to gange jeg har født kun har ønsket at dele med min kæreste...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.