Hvem er med til din fødsel? Hvorfor? :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.704 visninger
91 svar
0 synes godt om
30. august 2012

Deaktiveret profil

Godaften de damer'... 

Jeg har hele graviditeten sagt at jeg kun vil føde foran min kæreste, at ingen andre end ham skal med. Da jeg er et meget privat menneske, som ikke bare viser det hele til gud og hver mand, så ser jeg helst at ingen andre er til stede! - Ja, jeg ved mange siger, "Bare vent til du føder, så er du skide ligeglad med hvem der er der, hvordan du ser ud eller hvordan du taler til folk" - Det kan også sagtens være, men hvad hvis jeg ikk er ligeglad?? 

Idag snakker jeg så med min svigermor, som spørger hvorfor hun egentlig ikke må se på, hvorfor hun ikke bare kan stå ved mit hoved ved fødslen og hvorfor vi udelukker hende? - Jeg føler nærmest at hun prøver at presse mig til at sige "Ja, kom da bare og se det hele!" ..... Men jeg holdte nogenlunde fast i min mening, selvom min kæreste siger "ej, det kan hun da sagtens være med til!" .... 

Jeg vil rigtig gerne vide HVEM i havde med til jeres fødsel, hvorfor i havde valgt det? - Om i ville gøre det anderledes en anden gang eller om i intet fortryder, kom gerne med både fordele og ulemper! 

Tak på forhånd! Fortsat god aften!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2012

Holbæktrunten

Camillamuz skriver:

Godaften de damer'... 

Jeg har hele graviditeten sagt at jeg kun vil føde foran min kæreste, at ingen andre end ham skal med. Da jeg er et meget privat menneske, som ikke bare viser det hele til gud og hver mand, så ser jeg helst at ingen andre er til stede! - Ja, jeg ved mange siger, "Bare vent til du føder, så er du skide ligeglad med hvem der er der, hvordan du ser ud eller hvordan du taler til folk" - Det kan også sagtens være, men hvad hvis jeg ikk er ligeglad?? 

Idag snakker jeg så med min svigermor, som spørger hvorfor hun egentlig ikke må se på, hvorfor hun ikke bare kan stå ved mit hoved ved fødslen og hvorfor vi udelukker hende? - Jeg føler nærmest at hun prøver at presse mig til at sige "Ja, kom da bare og se det hele!" ..... Men jeg holdte nogenlunde fast i min mening, selvom min kæreste siger "ej, det kan hun da sagtens være med til!" .... 

Jeg vil rigtig gerne vide HVEM i havde med til jeres fødsel, hvorfor i havde valgt det? - Om i ville gøre det anderledes en anden gang eller om i intet fortryder, kom gerne med både fordele og ulemper! 

Jeg havde kun min mand med - fordi det var VORES barn og VORES fælles projekt og oplevelse. Er ikke specielt blufærdig, men i min verden kommer en (min) fødsel ikke andre ved. Og jeg vidste at jeg ikke ville kunne overskue andre på stuen når jeg havde det slemt. Gudskelov har ingen prøvet at mose sig ind i vores privatsfære...

Anmeld

30. august 2012

CaWi

Jeg havde hele tiden sagt at jeg ville have kæresten og min mor med.
Da det hele så gik i gang, fik vi slet ik skrevet til min mor at det var nu, vi var bare så opslugte af det der var i gang.
Kan godt være min mor et eller andet sted er ærgelig over at hun ikke nåede at komme med, men i så fald har hun aldrig sagt det eller givet udtryk for det.

Man tager dem med man har lyst til. Og nu er det jo altså ikke meningen at hele familien skal stå og glo på man føder.
Gør som du har lyst til. Det er DIN fødsel

Anmeld

30. august 2012

mkb123

Camillamuz skriver:

Godaften de damer'... 

Uha, sidder og bliver helt harm på din svigermor! Hvad f**** bilder hun sig ind? Det er DIN fødsel, JERES oplevelse og JERES barn! Du skal slet ikke lade dig presse til at sige ja!

Jeg havde kun min kæreste med, men havde heller ikke gået med til andre. Mens selve fødslen(pressefasen især) var igang, der ænsede jeg da heller ikke noget. Men ville ikke sidde og tænke tilbage på min fødsel som; hmmm. Sviger hun stod lige og nussede min pande og så min bebs komme ud af.. mig!?

Ej puha.. Hold du fast i dine principper  og undskyld den lange afhandling 

Anmeld

30. august 2012

Deaktiveret profil

Holbæktrunten skriver:

Jeg havde kun min mand med - fordi det var VORES barn og VORES fælles projekt og oplevelse. Er ikke specielt blufærdig, men i min verden kommer en (min) fødsel ikke andre ved. Og jeg vidste at jeg ikke ville kunne overskue andre på stuen når jeg havde det slemt. Gudskelov har ingen prøvet at mose sig ind i vores privatsfære...

Tak for dit svar, jeg har det på samme måde, jeg føler det er noget vi (mig og min kæreste) skal opleve selv! til min nevø's fødsel, kom vi ind 2 min efter hun havde født og hun skulle både syes osv, hun kunne ikke få gang i amningen, pga alt det der skete omkring hende.

Jeg vil bare gerne have det for os selv, og helst have styr på hvad der lige er sket osv, inden folk skal komme rendene også.

Anmeld

30. august 2012

karisima

Jeg er også en meget privat person og havde fuldstændig de samme overvejelser som dig. Desværre gik det sådan at jeg er 100% alene med min datter og derfor skulle faren ikke med til fødslen.Derfor besluttede jeg at føde alene. Jeg kunne bare ikke ha tanken om at andre skulle se mig på den måde.

Alle sagde til mig at den beslutning skulle jeg nok ændre, at man er ligeglad i situationen og jeg ville fortryde hvis der ingen var med mig. Men jeg havde den bedste fødsel og har ikke fortrudt et sekund  Og jeg tænkte flere gange undervejs på at det var dejligt at have "arbejdsro"

Anmeld

30. august 2012

Deaktiveret profil

CAWI skriver:

Jeg havde hele tiden sagt at jeg ville have kæresten og min mor med.
Da det hele så gik i gang, fik vi slet ik skrevet til min mor at det var nu, vi var bare så opslugte af det der var i gang.
Kan godt være min mor et eller andet sted er ærgelig over at hun ikke nåede at komme med, men i så fald har hun aldrig sagt det eller givet udtryk for det.

Man tager dem med man har lyst til. Og nu er det jo altså ikke meningen at hele familien skal stå og glo på man føder.
Gør som du har lyst til. Det er DIN fødsel

Ja det er MIN fødsel, og derfor skal det være om hvad jeg har lyst til..

Jeg vil helst ikke dele det med nogen udover min kæreste, for det kan jeg bare ikke! Jeg følte mig bare sådan, ja ved ikke hvad man kalder det, men hun blev ved i en halv time at spørge, presse osv og jeg blev rigtig ked af det, fordi jeg føler hun overskrider mine grænser! 

Anmeld

30. august 2012

Bassemor<3

Min kæreste, som er far, og min mor, fordi det havde jeg brug for. Kæresten var dog den primære hjælper, men han er ikke så god til sådan noget, så ville gerne have min mor i backup hvis han fik brug for luft

Anmeld

30. august 2012

Deaktiveret profil

mkb123 skriver:

Uha, sidder og bliver helt harm på din svigermor! Hvad f**** bilder hun sig ind? Det er DIN fødsel, JERES oplevelse og JERES barn! Du skal slet ikke lade dig presse til at sige ja!

Jeg havde kun min kæreste med, men havde heller ikke gået med til andre. Mens selve fødslen(pressefasen især) var igang, der ænsede jeg da heller ikke noget. Men ville ikke sidde og tænke tilbage på min fødsel som; hmmm. Sviger hun stod lige og nussede min pande og så min bebs komme ud af.. mig!?

Ej puha.. Hold du fast i dine principper  og undskyld den lange afhandling 

Det er helt okay, din mening er fuld forstående.. Jeg er bare sådan lidt Hmm,  Over de ting hun har sagt idag, og derfor ville jeg høre om andres oplevelser, om det bare er mig der er for pinlig over mig selv

For helt ærligt, så pressede hun mig, og tror faktisk jeg blev så presset af hende, at jeg kom til at sige, "jamen, så må vi jo ringe når vi køre hjemmefra, så du også kan være til stede" Mens jeg sidder med følelsen af gruppepres, Selvom min kæreste ved at jeg er meget privat, på det punkt, jeg er typen der ikke går ud af døren uden et bad osv, jeg kan godt lide at være et rent menneske inden folk skal se mig. Men har snakket med min kæreste som forstår mig fuldt ud, og han vil imorgen ringe til sin mor, for at fortælle vores mening og svar til hende, og fortælle at hun altså har presset mig for meget, og gjort mig lidt ked! 

Anmeld

30. august 2012

CS

Camillamuz skriver:

Godaften de damer'... 

Jeg havde en veninde, da faderen ikke var en del af vores liv dengang. Hmmm hvis jeg skulle gøre det anderledes, ville jeg have valgt en anden veninde - haha og næste gang må det være faderen der kommer med

Du skal bestemt holde fast i din/jeres oprindelige valg - ingen skal bestemme hvordan og hvorledes. Bliver hun børnefornærmet, handler det om hende og I er i jeres gode ret til at vælge hvad der er bedst for jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.