Hvem er med til din fødsel? Hvorfor? :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2012

TeamRocket

Min mand var med, ja eller dengang var vi kun kærester. Jeg ville have været ked af at have haft andre end ham med, det var så grænseoverskridende bare at have to jdm på stuen- og jeg var meget bevist om min nøgenhed, hvis svigermor havde været med var jeg simpelthen gået ud på wc'et låst døren og født der. No way om det skal deles med andre end barnets far :-) og det var guld værd at få ro og et bad i timerne efter fødslen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2012

Tulle28

Svigermor - hun skal da SÅ meget bare klappe i! Hvad er det dog for noget at spørge om (nu ved jeg ikke hvordan jeres forhold er, men havde det været MIN svigermor.... Grrrr!!! Deraf min "barske" indledning).

Min mand skal med til fødslen. Jeg synes det er noget som kun angår ham og mig og skulle der andre med, skulle det være min mor. Hun har været med til en enkelt scanning, hvor min mand ikke kunne være med, og det var simpelthen så stort for hende, selvom hun ikke kunne se en dyt af hvad skærmen viste fordi min datter var så stor på det tidspunkt:-) Så det vil jeg gerne gøre igen, men med til fødslen er det altså kun min mand.

Anmeld

31. august 2012

Camillos

Camillamuz skriver:

Godaften de damer'... 

Jeg har hele graviditeten sagt at jeg kun vil føde foran min kæreste, at ingen andre end ham skal med. Da jeg er et meget privat menneske, som ikke bare viser det hele til gud og hver mand, så ser jeg helst at ingen andre er til stede! - Ja, jeg ved mange siger, "Bare vent til du føder, så er du skide ligeglad med hvem der er der, hvordan du ser ud eller hvordan du taler til folk" - Det kan også sagtens være, men hvad hvis jeg ikk er ligeglad?? 

Idag snakker jeg så med min svigermor, som spørger hvorfor hun egentlig ikke må se på, hvorfor hun ikke bare kan stå ved mit hoved ved fødslen og hvorfor vi udelukker hende? - Jeg føler nærmest at hun prøver at presse mig til at sige "Ja, kom da bare og se det hele!" ..... Men jeg holdte nogenlunde fast i min mening, selvom min kæreste siger "ej, det kan hun da sagtens være med til!" .... 

Jeg vil rigtig gerne vide HVEM i havde med til jeres fødsel, hvorfor i havde valgt det? - Om i ville gøre det anderledes en anden gang eller om i intet fortryder, kom gerne med både fordele og ulemper! 

Tak på forhånd! Fortsat god aften!

kæresten og jeg er også alene til min fødsel,ikke fordi jeg har det ligesom dig men fordi det er den størzte oplevelse i livet imellem 2 elskende og forældre. en meget intim situation du kan evt bruge den begrundelse til din svigermor.

Anmeld

31. august 2012

Skifreaken

Min mor og kæreste var med. Jeg valgte selv at spørge min mor og hun blev meget meget glad. Jeg spurgte ikke min svigermor, men hun havde været med til sit 2. barnebarns fødsel, altså hendes datter som fik barn nr. 2. Så jeg følte at jeg også gerne ville give min mor den oplevelse hvis hun havde lyst.

Det havde hun og var meget stolt og beæret, men når din svigermor siger det på den måde, ville jeg også gå helt i baglås og slet ikke have hende med.

Det er din krop og dig der skal igennem noget af det vildeste du kommer til at prøve, så du bestemmer helt sikkert selv!

Anmeld

31. august 2012

Camillos

Camillamuz skriver:

Godaften de damer'... 

Jeg har hele graviditeten sagt at jeg kun vil føde foran min kæreste, at ingen andre end ham skal med. Da jeg er et meget privat menneske, som ikke bare viser det hele til gud og hver mand, så ser jeg helst at ingen andre er til stede! - Ja, jeg ved mange siger, "Bare vent til du føder, så er du skide ligeglad med hvem der er der, hvordan du ser ud eller hvordan du taler til folk" - Det kan også sagtens være, men hvad hvis jeg ikk er ligeglad?? 

Idag snakker jeg så med min svigermor, som spørger hvorfor hun egentlig ikke må se på, hvorfor hun ikke bare kan stå ved mit hoved ved fødslen og hvorfor vi udelukker hende? - Jeg føler nærmest at hun prøver at presse mig til at sige "Ja, kom da bare og se det hele!" ..... Men jeg holdte nogenlunde fast i min mening, selvom min kæreste siger "ej, det kan hun da sagtens være med til!" .... 

Jeg vil rigtig gerne vide HVEM i havde med til jeres fødsel, hvorfor i havde valgt det? - Om i ville gøre det anderledes en anden gang eller om i intet fortryder, kom gerne med både fordele og ulemper! 

kæresten og jeg er også alene til min fødsel,ikke fordi jeg har det ligesom dig men fordi det er den størzte oplevelse i livet imellem 2 elskende og forældre. en meget intim situation du kan evt bruge den begrundelse til din svigermor.

Anmeld

31. august 2012

Rikke, Liam & Linus

Godaften de damer'... 

Til min første fødsel (sygehus) var kun min mand, jordemoder og en social-og sundhedshjælper. Hvis jeg selv havde haft noget at sige havde jeg helt klart valgt social-og sundhedshjælperen fra. Hun var voldsomt irriterende, slet ikke til nogen hjælp og havde absolut ingen situationsfornemmelse.

Ved min anden fødsel (hjemmefødsel) var min mand, jordemoder, svigermor og min svigerfar som sad i køkkenet og drak kaffe (så han var ikke sådan rigtig med ). Jeg havde selv spurgt min svigermor om hun ville være med, hun påtog sig også ansvaret for at der var rene håndklæder, lavede mad mm. Men vi har også et rigtig fint forhold. Jeg ved også at det betød rigtig meget for hende at være med, men det var ikke derfor jeg spurgte hende.

Jeg synes ikke du skal lade dig presse af din svigermor. Hvis du ikke er tryg ved at hun er med, så skal hun ikke med. Basta. Og det må hun bare prøve at forstå. Det er dig (og baby) der er hovedpersoner, altså er det dig der har det sidste ord.

Anmeld

31. august 2012

LykkeB

Camillamuz skriver:

Godaften de damer'... 

Jeg havde min kæreste og min mor med. 

Min kæreste var ham der var på "banen" hvor min mor, "bare" var med på sidelinjen. Jeg havde min mor med, da jeg havde brug for det og da det ville være den største oplevelse for hende, at se hendes barnebarn komme til verden. 

Anmeld

31. august 2012

baby012

Min dejlige kæreste 

og det er også kun ham der kommer med til den næste  

fordi at jeg synes det var vores barn, og dermed vores ting, så kunne de andre komme når det hele var overstået 

Anmeld

31. august 2012

Lullaby

Jamen 1. gang var vi alene. 2. gang var min svigermor med og nu 3. gang skal min mor med.  Jeg er sådan set rimelig ligeglad. Når først veerne skyller ind over en kunne jeg føde foran hele danmarks befolkning uden at ænse det og min mor/svigermor ville så gerne med så sådan er det

Anmeld

31. august 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det var kun min mand og mig som var med til begge fødsler. Det er en privat ting og vi var heldigvis enige om, at det kun var os to.

Det er gået hen og blevet mode, at både mor, svigermor, søskende skal med og det kan hurtigt gå hen og blive et "cirkus".

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.