Godaften de damer'... 

Jeg har hele graviditeten sagt at jeg kun vil føde foran min kæreste, at ingen andre end ham skal med. Da jeg er et meget privat menneske, som ikke bare viser det hele til gud og hver mand, så ser jeg helst at ingen andre er til stede! - Ja, jeg ved mange siger, "Bare vent til du føder, så er du skide ligeglad med hvem der er der, hvordan du ser ud eller hvordan du taler til folk" - Det kan også sagtens være, men hvad hvis jeg ikk er ligeglad?? 
Idag snakker jeg så med min svigermor, som spørger hvorfor hun egentlig ikke må se på, hvorfor hun ikke bare kan stå ved mit hoved ved fødslen og hvorfor vi udelukker hende? - Jeg føler nærmest at hun prøver at presse mig til at sige "Ja, kom da bare og se det hele!" ..... Men jeg holdte nogenlunde fast i min mening, selvom min kæreste siger "ej, det kan hun da sagtens være med til!" ....
Jeg vil rigtig gerne vide HVEM i havde med til jeres fødsel, hvorfor i havde valgt det? - Om i ville gøre det anderledes en anden gang eller om i intet fortryder, kom gerne med både fordele og ulemper! 
Tak på forhånd! Fortsat god aften!
Til min første fødsel (sygehus) var kun min mand, jordemoder og en social-og sundhedshjælper. Hvis jeg selv havde haft noget at sige havde jeg helt klart valgt social-og sundhedshjælperen fra. Hun var voldsomt irriterende, slet ikke til nogen hjælp og havde absolut ingen situationsfornemmelse.
Ved min anden fødsel (hjemmefødsel) var min mand, jordemoder, svigermor og min svigerfar som sad i køkkenet og drak kaffe (så han var ikke sådan rigtig med
). Jeg havde selv spurgt min svigermor om hun ville være med, hun påtog sig også ansvaret for at der var rene håndklæder, lavede mad mm. Men vi har også et rigtig fint forhold. Jeg ved også at det betød rigtig meget for hende at være med, men det var ikke derfor jeg spurgte hende.
Jeg synes ikke du skal lade dig presse af din svigermor. Hvis du ikke er tryg ved at hun er med, så skal hun ikke med. Basta. Og det må hun bare prøve at forstå. Det er dig (og baby) der er hovedpersoner, altså er det dig der har det sidste ord.