Hvem er med til din fødsel? Hvorfor? :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2012

Deaktiveret profil

Skouboe skriver:

Fødslen drejer sig kun om et menneske og det er dig. Der skal lige præcist de mennesker med til din fødsel som DU synes (diverse sundhedspersonale undtaget) og det vigtigste er at du er tryg og afslappet (så længe det varer).

I min erfaring er en fødsel en mærkelig blanding, hvor man på den ene side er meget sårbar fordi det ER en voldsom oplevelse og man kommer i en situation hvor ens grænser for hvad man tror man kan bliver rykket og på den anden side til sidst er så fokuseret på det man laver at man er fuldstændigt ligeglad med hvem der er tilstede.

Jeg havde kun min mand (og halvdelen af sygehuset) med til min første fødsel (som desværre endte med AKS) og nummer 2 var PKS fordi min datter lå med numsen først og nægtede at vende sig rundt.

Tak for dit svar.. Jeg har også brug for at hun forstår at det altså er MIG det handler om, ikke hende og hendes lyster til at overvære det. For jeg ved hendes tilstedeværelse ikke vil gøre mig tryg, så hun skal bare ikke med. Basta.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2012

Deaktiveret profil

Frk. KP skriver:

Hejsa

Først vil jeg er sige jeg er enig med dem som siger det er jeres fødsel, jeres oplevelse og jeres barn. 

Jeg stod i akkurat samme situation for knap 4 år siden, da vi ventede vores søn. Minsvigermor pressede også på, og bebrejdede mig et stykke tid at "jeg valgte hende fra" så hun ikke kunne se hendes første barnebarn blive født. Men det gik jo over igen

Jeg/vi er SÅ glade for at jeg stod fast ved beslutningen om at det skulle være vores egen oplevelse. Det mest fantastiske var den tid LIGE efter fødslen, hvor man bare er "helt alene med baby" (mor-far& baby) og ingen ved endnu hvor fantastisk et lille vidunder man sidder med. Men man glæder sig til at fortælle hele verden det.

Stå fast ved din første indskydelse. Det er ikke forkert at sige nej tak til svigermor og andre!

pøj pøj

Tak for din støtte... Dit indlæg får mig til at smile, for du har ret, jeg tror ikke der findes noget bedre end at ligge der med sit barn, bare mor, far og baby og nyde det der netop er sket. 

Anmeld

31. august 2012

Deaktiveret profil

Kit skriver:

Jeg havde det akkurat lige som dig og var fra starten fast besluttet på, at det kun var min mand og mig til fødslen.

Min mand kender mig bedre end nogen anden og han var bare fantastisk under hele forløbet. Jeg fortryder ikke, at vi ikke inviterede andre med. Der var heldigvis ingen, der maste sig på.

Når det så er sagt, så er jeg overrasket over, at jeg var pisse ligeglad med, at der kom en masse forskelligt personale ind for at tjekke til mig, da jeg havde en lang pressefase, og jeg ikke havde en trevl på kroppen. Jeg havde selv sagt nej tak til en skjorte, da jeg kom op af badekaret og havde det mega-varmt.

Pøj pøj og god fødsel

Hvor lyder det dejligt.. 

Ja måske man indser at man er egnetlig ligeglad med hvilke sygehjælpere der kommer ind osv, men jeg vil heller ikke tage chancen og give hende lov til at komme med, hvis jeg ved der er en mulighed for at jeg ikke vil kunne føle mig tryg.

Anmeld

31. august 2012

Deaktiveret profil

TeamRocket skriver:

Min mand var med, ja eller dengang var vi kun kærester. Jeg ville have været ked af at have haft andre end ham med, det var så grænseoverskridende bare at have to jdm på stuen- og jeg var meget bevist om min nøgenhed, hvis svigermor havde været med var jeg simpelthen gået ud på wc'et låst døren og født der. No way om det skal deles med andre end barnets far :-) og det var guld værd at få ro og et bad i timerne efter fødslen.

Tusind tak for dit svar, vi er på præcis samme måde kan jeg høre.

Anmeld

31. august 2012

Deaktiveret profil

Tulle28 skriver:

Svigermor - hun skal da SÅ meget bare klappe i! Hvad er det dog for noget at spørge om (nu ved jeg ikke hvordan jeres forhold er, men havde det været MIN svigermor.... Grrrr!!! Deraf min "barske" indledning).

Min mand skal med til fødslen. Jeg synes det er noget som kun angår ham og mig og skulle der andre med, skulle det være min mor. Hun har været med til en enkelt scanning, hvor min mand ikke kunne være med, og det var simpelthen så stort for hende, selvom hun ikke kunne se en dyt af hvad skærmen viste fordi min datter var så stor på det tidspunkt:-) Så det vil jeg gerne gøre igen, men med til fødslen er det altså kun min mand.

Din reaktion er helt okay, det er præcis på samme måde som jeg fik det efter hun bare presset på, for for hendes vedkommende handlede det bare om hvad hun havde lyst til, ikke hvad jeg syntes var grænseoverskridende, hun blev ved med at sige, ej lad nu være, jeg kan da sagtens være med, hvor til jeg svare nej jeg skal ikke ligge der mens hun kigger på, det er jeg alt for blufærdig til at ville gøre. Og hun blev ved og blev ved! 

Anmeld

31. august 2012

Deaktiveret profil

MoarHvidovre skriver:

Det var kun min mand og mig som var med til begge fødsler. Det er en privat ting og vi var heldigvis enige om, at det kun var os to.

Det er gået hen og blevet mode, at både mor, svigermor, søskende skal med og det kan hurtigt gå hen og blive et "cirkus".

Ja præcis, et cirkus bliver det sku hurtigt hvis man først siger ja til den ene så kommer alle bare med ind. det vil jeg bestemt ikke have. 

Anmeld

31. august 2012

Deaktiveret profil

Silas&Mille skriver:

Ærligt talt så skal din svigermor bare holde sin kæft
Hun har ingen ret, overhovedet, til at sige som hun gør. Det er jo ikke noget med at I holder hende udenfor, det er jo noget hun slet ikke har ret til at deltage i. Hvis du forstår hvad jeg mener

Her var det kun kæresten der var med til fødslen, begge gange.

Hvis du ikke vil have hende med til fødslen så holder du fast i det og din kæreste skal lytte til dig og eventuelt tage snakke med sin mor.

Tak for din respons, jeg har det på samme måde. hun skal bare holde sin kæft.!

jeg vil ikke have overskredet mine grænser, så hun må indfinde sig med min beslutning. 

Anmeld

31. august 2012

Adrina

Camillamuz skriver:

Godaften de damer'... 

Jeg har hele graviditeten sagt at jeg kun vil føde foran min kæreste, at ingen andre end ham skal med. Da jeg er et meget privat menneske, som ikke bare viser det hele til gud og hver mand, så ser jeg helst at ingen andre er til stede! - Ja, jeg ved mange siger, "Bare vent til du føder, så er du skide ligeglad med hvem der er der, hvordan du ser ud eller hvordan du taler til folk" - Det kan også sagtens være, men hvad hvis jeg ikk er ligeglad?? 

Idag snakker jeg så med min svigermor, som spørger hvorfor hun egentlig ikke må se på, hvorfor hun ikke bare kan stå ved mit hoved ved fødslen og hvorfor vi udelukker hende? - Jeg føler nærmest at hun prøver at presse mig til at sige "Ja, kom da bare og se det hele!" ..... Men jeg holdte nogenlunde fast i min mening, selvom min kæreste siger "ej, det kan hun da sagtens være med til!" .... 

Jeg vil rigtig gerne vide HVEM i havde med til jeres fødsel, hvorfor i havde valgt det? - Om i ville gøre det anderledes en anden gang eller om i intet fortryder, kom gerne med både fordele og ulemper! 

Tak på forhånd! Fortsat god aften!

Det bliver kun min kæreste. Når jeg har ondt eller har det skidt , er han den eneste der må røre mig .

For snart 2 år siden blev jeg opereret (fuld narkose, gips osv) og han var absolut den eneste der ku berolige mig. 

Anmeld

31. august 2012

Rikke, Liam & Linus

Camillamuz skriver:

Tak for dit svar.. 

Nå okay, ja så var de bare med til fødslen fra et andet rum.. Hehe.. 

Men ja, jeg vil ikke lade mig presse mere, det er min beslutning. hvis jeg ikke føler mig helt tryg ved det, så kan det bare ødelægge alt for mig, det er jeg sikker på.

Nej altså min svigerfar sad i køkkenet. Han havde vagten, hvis vores store søn skulle vågne. Han sov ovenpå.

Min svigermor var med ved fødslen.

Anmeld

31. august 2012

Laulund87

Min mand og min mor.

Min mor var med fordi min mand ikke var sikker på at han ikke ville besvime midt i det hele. Det gjorde han heldigvis ikke, men det var rart at have hende med hvis nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.