Mit vand gik om aftenen kl. 18 i en stor skylle
Ringede til Fg. som ville se mig kl. 20-21.
Ankom til Fg. hvor jeg fik kørt kurve og blev mærket indvendigt. Havde kun åbnet mig 1 cm så jeg fik tilbud om at tage hjem eller blive. Valgte at tage hjem. Fik at vide at hvis der intet var sket af sig selv i løbet af natten så skulle vi møde op kl. 7-8 næste morgen for at sætte mig igang.
I løbet af natten begyndte jeg at få veer og vi kørte afsted til Fg. Fik igen kørt kurve og blev undersøgt. Her kan jeg så ikke huske om jeg yderligere havde åbnet mig.
Fik en stue hvor min kæreste og min svigermor også kom med ind på. Prøvede at få noget søvn men dette var umuligt pga. meget smertefulde veer. Fik tilbudt Morfin men dette ville jeg ikke have. Kom i brusebad og fik akupunktur men det var ikke med meget lindring.
Så kom jeg op på briksen og veerne tog bare til og til. Så havde jeg åbnet mig 5 cm. og jeg bad om at få en epiduralblokade for nu kunne jeg virkelig ikke holde smerterne ud mere. Det fik jeg. Men på skærmen over baby's hjertelyd observerde de at hendes hjerterytme var meget høj. De tilkaldte en læge og hun tog en blodprøve af hendes hoved. Her fandt man at hun fik for lidt ilt så det bedste ville være et kejsersnit. Så hu hej og afsted med mig gik det
Lægen begyndte at skære i mig men jeg kunne mærke det så jeg kom i fuld narkose.
Så først min pige 2 timer senere. Jeg har efterfølgende haft meget svært og været meget ked af det og virkelig følt mig snydt fordi det endte i akut kejsersnit
Men den dag i dag er jeg så småt begyndt at acceptere det og prøver at se mit ar som noget smukt.
Anmeld