jeres fødsels beretninger samt spørgsmål.. :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2012

Holbæktrunten

Princesspigen skriver:

håber jeg er lige så "heldig"

Eh, til gengæld havde jeg jo 4 døgns igangsættelse, bad om epidural da jeg burde have bedt om den to timer tidligere, og kom til at vente på den i yderligere fem timer

Oven i det blev jeg lænket til fødelejet med en ctg og elektrode på noahs hovede, da han ikke havde det så godt - i starten af forløbet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2012

Levi&LilysMor

Princesspigen skriver:

jeg ved godt mange af jer hver især har skrevet fødsels beretninger her inde men jeg vil gerne bede nogle af jer skrive en lidt kortere version af hvordan/hvornår jeres fødsel gik i gang og i korte træk fortælle hvordan den forløb og om i fik medicin, natur midler eller andet..

håber nogle kunne være friske på dette

Fik veer ved ca. 00.00 tiden natten til torsdag, kl 06.05 går vandet hjemme, vi ringer på sugehus og får tid kl 9, men det kan ikke vente så vi kommer kl 8 

Bliver tjekket på barsels gangen er 5 cm åben og kommer på fødestue med det samme.

kommer næsten med det samme i badekar som smerte lindring og ligger der til ca 10.30, hverefter jeg vil op fordi jeg kan mærke hovedet, 4 min efter er han født 

Anmeld

22. august 2012

Princesspigen

Holbæktrunten skriver:

Eh, til gengæld havde jeg jo 4 døgns igangsættelse, bad om epidural da jeg burde have bedt om den to timer tidligere, og kom til at vente på den i yderligere fem timer

Oven i det blev jeg lænket til fødelejet med en ctg og elektrode på noahs hovede, da han ikke havde det så godt - i starten af forløbet...

ja rigtigt nok  

det var et langt forløb du havde før presse veerne..

Anmeld

22. august 2012

Princesspigen

LevisMor skriver:

Fik veer ved ca. 00.00 tiden natten til torsdag, kl 06.05 går vandet hjemme, vi ringer på sugehus og får tid kl 9, men det kan ikke vente så vi kommer kl 8 

Bliver tjekket på barsels gangen er 5 cm åben og kommer på fødestue med det samme.

kommer næsten med det samme i badekar som smerte lindring og ligger der til ca 10.30, hverefter jeg vil op fordi jeg kan mærke hovedet, 4 min efter er han født 

hold da op, det lyder jo næsten som en drømme fødsel  

Anmeld

22. august 2012

Benjamins'mor

Her kommer den helt korte version da det hele stortset ón/off foregik over 14 dage.

D. 3/01-11 kom jeg kl. 10.55 ind på fg efter aftale dagen før, kl. 11.00 bliver jeg kaldt ind og undersøgt, får afvide jeg kl. 13.00 bliver sat igang med at tage vandet og ve-drop. Ve-droppet bliver lagt kl. 16.20, kl. 19.00 får jeg presseveer, kl. 19.42 er han ude.

Anmeld

22. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Mit vand gik om aftenen kl. 18 i en stor skylle  Ringede til Fg. som ville se mig kl. 20-21.

Ankom til Fg. hvor jeg fik kørt kurve og blev mærket indvendigt. Havde kun åbnet mig 1 cm så jeg fik tilbud om at tage hjem eller blive. Valgte at tage hjem. Fik at vide at hvis der intet var sket af sig selv i løbet af natten så skulle vi møde op kl. 7-8 næste morgen for at sætte mig igang.

I løbet af natten begyndte jeg at få veer og vi kørte afsted til Fg. Fik igen kørt kurve og blev undersøgt. Her kan jeg så ikke huske om jeg yderligere havde åbnet mig.

Fik en stue hvor min kæreste og min svigermor også kom med ind på. Prøvede at få noget søvn men dette var umuligt pga. meget smertefulde veer. Fik tilbudt Morfin men dette ville jeg ikke have. Kom i brusebad og fik akupunktur men det var ikke med meget lindring.

Så kom jeg op på briksen og veerne tog bare til og til. Så havde jeg åbnet mig 5 cm. og jeg bad om at få en epiduralblokade for nu kunne jeg virkelig ikke holde smerterne ud mere. Det fik jeg. Men på skærmen over baby's hjertelyd observerde de at hendes hjerterytme var meget høj. De tilkaldte en læge og hun tog en blodprøve af hendes hoved. Her fandt man at hun fik for lidt ilt så det bedste ville være et kejsersnit. Så hu hej og afsted med mig gik det  Lægen begyndte at skære i mig men jeg kunne mærke det så jeg kom i fuld narkose.

Så først min pige 2 timer senere. Jeg har efterfølgende haft meget svært og været meget ked af det og virkelig følt mig snydt fordi det endte i akut kejsersnit  Men den dag i dag er jeg så småt begyndt at acceptere det og prøver at se mit ar som noget smukt.  

Anmeld

22. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Okay....det blev lidt langt men håber det er ok alligevel

Anmeld

22. august 2012

-Sigrid-

Princesspigen skriver:

jeg ved godt mange af jer hver især har skrevet fødsels beretninger her inde men jeg vil gerne bede nogle af jer skrive en lidt kortere version af hvordan/hvornår jeres fødsel gik i gang og i korte træk fortælle hvordan den forløb og om i fik medicin, natur midler eller andet..

håber nogle kunne være friske på dette

Vandet gik kl 1.30, fik veer kl 1.55 ca, ringede til fg kl 2.40, var i bad hele tiden. Tog afsted i morgenkåbe (KUN!) kl 3.00. Var på fg kl 3.15. Var 7 cm åben. Kom i badekar. Fik presseveer kl 4.00. Måtte presse kl 4.30. Sked i vandet (havde ikke tid til at få tømt tarmen). Kom på land, og kl 4.50 finder de ud af at hun er stjernekigger. Kl 5.16 får jeg min datter op på brystet <3

3.46 time tog det fra start til slut.

53 cm/4500 g var målene.

2 hudafskrabninger og 1 mild bristning. Gik selv op på barselsgangen

Anmeld

22. august 2012

Princesspigen

-Sigrid- skriver:

Vandet gik kl 1.30, fik veer kl 1.55 ca, ringede til fg kl 2.40, var i bad hele tiden. Tog afsted i morgenkåbe (KUN!) kl 3.00. Var på fg kl 3.15. Var 7 cm åben. Kom i badekar. Fik presseveer kl 4.00. Måtte presse kl 4.30. Sked i vandet (havde ikke tid til at få tømt tarmen). Kom på land, og kl 4.50 finder de ud af at hun er stjernekigger. Kl 5.16 får jeg min datter op på brystet <3

3.46 time tog det fra start til slut.

53 cm/4500 g var målene.

2 hudafskrabninger og 1 mild bristning. Gik selv op på barselsgangen

hold da op, du lyder virkelig som en sej kvinde men stjerne kikker og det hele

Anmeld

22. august 2012

Levi&LilysMor

Princesspigen skriver:

hold da op, det lyder jo næsten som en drømme fødsel  

Ja må da nok sige jeg var heldig det gik så stærkt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.