jeres fødsels beretninger samt spørgsmål.. :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2012

Princesspigen

cecilie1984 skriver:

jo tak jeg var ret chokket efter ambulance fødselen og var tosset over de ikke høret på mig. Jeg havde fået lagt en plan i min graviditet ang at jeg skulle reagere hvis jeg mente der var noget som føltes anderledes. Det jeg frygtede allermest var ikke at nå frem hvilket jeg så heller ik gjorde.

men jeg burde have lyttet til mig selv i stedet og været blevet på sygehuset et sted.

men til trods for en meget hurtig fødsel uden jordmoder var den god, tænkte ik så meget over det imens havde travlt med at styre min voldsomme ve storm

ja kan godt forstå du blev chokket..

er selv lidt nervøs, er første gangs gravid og kommet til at have mellem 30 og 60 min til sygehuset fra hvor jeg bor, alt efter om der er mylder trafik eller ej  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2012

TbCp

Min første fødsel.
35+2 - vandet sev lidt kl. 6.30 - der gik et par små skyller.
Blev hentet af Falck 7.30 - skulle ligge ned da hun ikke stod fast.
På vej mod hospitalet gik veerne så småt igang.
I løbet af dagen fik jeg lidt feber og de opdagede at min datter var stjernekigger.
kl. ca. 20.30 blev jeg kørt til kejsersnit da hun sad fast og kl. 21.23 kom hun ud ved akut kejsersnit.

Min anden fødsel.
32+2 - Om formiddagen havde vi været til scanning da jeg havde blødt. Alt så fint ud. Ved 21 tiden synes jeg det begyndte at murre i maven. Gik i bad men det fortsatte. Tog på sygehuset ved 23 tiden og blev tjekket, livmoderhalsen næsten væk.
Fik varmepude på for natten. Næste morgen var der ikke sket det store men i løbet af formiddagen tog veerne til.
Ved eftermiddagstid blev der tilkaldt epi, men da anæstesilægen kom ind - ca. 13.20 - gik vandet og han kunne ikke nå at ligge epi da det pludselig gik super stærkt!
Mikkel kom ud 13.59 efter 4. forsøg med cuppen. Nåede ikke at få smertelindring så havde kun ilt.

Anmeld

22. august 2012

Princesspigen

TbCp skriver:

Min første fødsel.
35+2 - vandet sev lidt kl. 6.30 - der gik et par små skyller.
Blev hentet af Falck 7.30 - skulle ligge ned da hun ikke stod fast.
På vej mod hospitalet gik veerne så småt igang.
I løbet af dagen fik jeg lidt feber og de opdagede at min datter var stjernekigger.
kl. ca. 20.30 blev jeg kørt til kejsersnit da hun sad fast og kl. 21.23 kom hun ud ved akut kejsersnit.

Min anden fødsel.
32+2 - Om formiddagen havde vi været til scanning da jeg havde blødt. Alt så fint ud. Ved 21 tiden synes jeg det begyndte at murre i maven. Gik i bad men det fortsatte. Tog på sygehuset ved 23 tiden og blev tjekket, livmoderhalsen næsten væk.
Fik varmepude på for natten. Næste morgen var der ikke sket det store men i løbet af formiddagen tog veerne til.
Ved eftermiddagstid blev der tilkaldt epi, men da anæstesilægen kom ind - ca. 13.20 - gik vandet og han kunne ikke nå at ligge epi da det pludselig gik super stærkt!
Mikkel kom ud 13.59 efter 4. forsøg med cuppen. Nåede ikke at få smertelindring så havde kun ilt.

hvordan vidste i at den lille ikke sad fast ? var det jm eller sådan der havde sagt det ?

tænker lidt på hvad kreatererne er for at køre med falck

Anmeld

22. august 2012

Aabye

Da jeg gik i fødsel med Marcus fik jeg veer omkring kl 11.. ringede manden hjem ca kl 14.. Han var hjemme ca 14.30.... 14.45 ringer HAN til fødegangen fordi jeg ikke KAN.. kl 15.15 står vi på fødegangen.. Jeg bliver tjekket.. 9 cm åben, de tager vandet.. og Marcus er født 15.56

Fik intet smertelindring... En nem og hurtig fødsel..

Anmeld

22. august 2012

TbCp

Princesspigen skriver:

hvordan vidste i at den lille ikke sad fast ? var det jm eller sådan der havde sagt det ?

tænker lidt på hvad kreatererne er for at køre med falck

Det var det sidste besøg hos jordmoderen, der havde hun sagt at barnet ikke stod fast.

Anmeld

22. august 2012

Princesspigen

Line - med Bobben skriver:

Da jeg gik i fødsel med Marcus fik jeg veer omkring kl 11.. ringede manden hjem ca kl 14.. Han var hjemme ca 14.30.... 14.45 ringer HAN til fødegangen fordi jeg ikke KAN.. kl 15.15 står vi på fødegangen.. Jeg bliver tjekket.. 9 cm åben, de tager vandet.. og Marcus er født 15.56

Fik intet smertelindring... En nem og hurtig fødsel..

lækkert med en nem og hurtig fødsel

Anmeld

22. august 2012

Princesspigen

TbCp skriver:

Det var det sidste besøg hos jordmoderen, der havde hun sagt at barnet ikke stod fast.

ar okay.. egentlig utroligt hvad de kan mærke ved de små undersøgelse der

Anmeld

22. august 2012

Aabye

Princesspigen skriver:

lækkert med en nem og hurtig fødsel

Ja det var lækkert.. Fik kun 2 overfladiske ridser.. :O)
Håber på en lige så nem fødsel når det går løs igen i november

Anmeld

22. august 2012

TbCp

Princesspigen skriver:

ar okay.. egentlig utroligt hvad de kan mærke ved de små undersøgelse der

Ja Men det er jo heldigt nok at de kan

Anmeld

22. august 2012

Princesspigen

Line - med Bobben skriver:

Ja det var lækkert.. Fik kun 2 overfladiske ridser.. :O)
Håber på en lige så nem fødsel når det går løs igen i november

ja, der er nogle der siger dte ligger i generne  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.