jeres fødsels beretninger samt spørgsmål.. :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2012

Princesspigen

TbCp skriver:

Ja Men det er jo heldigt nok at de kan

yepper

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2012

A&F

Kl. Havde passeret midnat, jeg var 39+0 da mit vand pludselig gik på toilettet. Veerne kom ca 30-45 min senere. Kontaktede sygehuset som bad mig om at få noget søvn på trods af kort tid mellem veerne. Men smerterne var så slemme. Så min mand ringede lidt i 03.00 og fortalte at vi vil tage hjemmefra. Vi ankom til fødegangen omkring 03.40 - 04.00 , og jeg blev undersøgt og var i fødsel. Jeg nåede at få lattergas, hvilket hjalp mig under mine veer. Fødte vores guld 04.28.  En god og hurtig fødsel .

Anmeld

24. august 2012

Fenja09

Princesspigen skriver:

jeg ved godt mange af jer hver især har skrevet fødsels beretninger her inde men jeg vil gerne bede nogle af jer skrive en lidt kortere version af hvordan/hvornår jeres fødsel gik i gang og i korte træk fortælle hvordan den forløb og om i fik medicin, natur midler eller andet..

håber nogle kunne være friske på dette

Min fødselsberetning er faktisk kort

Ambulancen hentede mig kl 07.15 om morgenen 40+1 fordi jeg havde det lidt underligt i maven. Mit vand gik i ambulancen. Jeg kom ind på FG og startede med at få veer omkring kl 8.00 - da veerne tog til fik jeg en varmepude, sagde ja til en epi, men nåede det ikke for jeg åbnede mig fra 4 cm til 10 cm på 20 min, så narkoselægen nåede ikke at komme før jeg kunne gå i gang med at presse.

Fra første ve og til jeg havde født gik der to timer.

Alberte kom til verdenen 10.03

/Fenja

Anmeld

25. august 2012

Princesspigen

Fenja09 skriver:

Min fødselsberetning er faktisk kort

Ambulancen hentede mig kl 07.15 om morgenen 40+1 fordi jeg havde det lidt underligt i maven. Mit vand gik i ambulancen. Jeg kom ind på FG og startede med at få veer omkring kl 8.00 - da veerne tog til fik jeg en varmepude, sagde ja til en epi, men nåede det ikke for jeg åbnede mig fra 4 cm til 10 cm på 20 min, så narkoselægen nåede ikke at komme før jeg kunne gå i gang med at presse.

Fra første ve og til jeg havde født gik der to timer.

Alberte kom til verdenen 10.03

/Fenja

hold da op ja, det gik stærkt

Anmeld

25. august 2012

AnnaK89

Lærke 2009: Vandet gik kl 06 fredag morgen, veerne startede kl 07 og var stærke og regelmæssige fra start.
Var på FG kl 11 ca., var 1 cm åben. Fik epi kl 15. 15.10, 9 cm åben. Pressetræng kl 16, men hun lå ikke langt nok nede, så måtte ikke presse før kl 18.10. Kommer på fødeskammel kl 18.30. Lærke er født kl 18.45.

Carolina 2012: Veerne startede kl 18, regelmæssige fra start, men ikke så lange og det gjorde ikke super ondt.
Vi var i Sindal da veerne startede, kørte hjem kl 18.40. Var hjemme kl 19. Ringede til FG kl 19.30.
Kom på FG kl 20 ca. Kl 20.15, 6-7 cm åben. Kl 21.00, 9,5 cm åben, vandet går. Pressetræng kl 21.03. Kommer på fødeskammel. Carolina er født kl 21.09. Ingen smertestillende.

Anmeld

25. august 2012

Marts<3

Vågner kl 01.00. Vækker min kæreste kl 03.00. Ber ham om at gå i seng igen kl 06.00, da veerne er korte og ikke gør ondt! Ingen blødning, slimprop, vand, nada.. Kl 06.30 halv sovende går vandet, og SÅ kom der smæk på. Fik pressveer kl 07.15. Ud på sygehuset og var 9 cm åben. Storm lå skævt i bækkenet, så det fik vi lige ændret. Bum, kl 12.14 var han ude. Ingen smertestillende, "kun" lattergas. 

Anmeld

25. august 2012

Princesspigen

AnnaKJ skriver:

Lærke 2009: Vandet gik kl 06 fredag morgen, veerne startede kl 07 og var stærke og regelmæssige fra start.
Var på FG kl 11 ca., var 1 cm åben. Fik epi kl 15. 15.10, 9 cm åben. Pressetræng kl 16, men hun lå ikke langt nok nede, så måtte ikke presse før kl 18.10. Kommer på fødeskammel kl 18.30. Lærke er født kl 18.45.

Carolina 2012: Veerne startede kl 18, regelmæssige fra start, men ikke så lange og det gjorde ikke super ondt.
Vi var i Sindal da veerne startede, kørte hjem kl 18.40. Var hjemme kl 19. Ringede til FG kl 19.30.
Kom på FG kl 20 ca. Kl 20.15, 6-7 cm åben. Kl 21.00, 9,5 cm åben, vandet går. Pressetræng kl 21.03. Kommer på fødeskammel. Carolina er født kl 21.09. Ingen smertestillende.

nu nævner du ved begge dine fødsler, fødeskammel.. hvad er det ?

Anmeld

25. august 2012

CaWi

39+2 kl 22 om aftenen gik slimproppen og der begyndte at komme veer. Ankom til sygehus kl 04. Vi kom på fødestue med det samme da de ikke havde travlt. Kl 05 fik jeg morfin så jeg kunne sove lidt.
Kl 10.30 var jeg helt åben og kunne begynde at give efter for veerne. Kl 14.22 fødte jeg min søn. De sidste 15 min blev min veer svagere, så en overlæge kom og hjalp til, ved at trykke mig på maven for at stimulere veerne og trykke baby ud.

Alt i alt en perfekt fødsel, på trods af fire forskellige jordmødre o at der var læger osv inde på stuen til sidst.
Skulle ikke syes eller noget. Tog hjem efter 24 timer på barselsgangen.

Anmeld

25. august 2012

Princesspigen

CAWI skriver:

39+2 kl 22 om aftenen gik slimproppen og der begyndte at komme veer. Ankom til sygehus kl 04. Vi kom på fødestue med det samme da de ikke havde travlt. Kl 05 fik jeg morfin så jeg kunne sove lidt.
Kl 10.30 var jeg helt åben og kunne begynde at give efter for veerne. Kl 14.22 fødte jeg min søn. De sidste 15 min blev min veer svagere, så en overlæge kom og hjalp til, ved at trykke mig på maven for at stimulere veerne og trykke baby ud.

Alt i alt en perfekt fødsel, på trods af fire forskellige jordmødre o at der var læger osv inde på stuen til sidst.
Skulle ikke syes eller noget. Tog hjem efter 24 timer på barselsgangen.

4 jordmødre..  hvorfor så mange ?

lægen kan jeg forstå og en eller 2 jordmødre.. men 4

Anmeld

25. august 2012

Clisolka

Princesspigen skriver:

jeg ved godt mange af jer hver især har skrevet fødsels beretninger her inde men jeg vil gerne bede nogle af jer skrive en lidt kortere version af hvordan/hvornår jeres fødsel gik i gang og i korte træk fortælle hvordan den forløb og om i fik medicin, natur midler eller andet..

håber nogle kunne være friske på dette

Jeg blev sat i gang 39+4 (jeg måtte ikke gå terminen ud pga. graviditetsbetinget sukkersyge) - efter 15 timers veer besluttede de at tage hende med et akut kejsersnit, da hun havde sat sig fast i mit bækken. Jeg fik en epiduralblokade 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.