jeres fødsels beretninger samt spørgsmål.. :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2012

Princesspigen

Masig skriver:

Sådan havde jeg det også.. altså det gør jo stadig ondt, smerterne forsvinder ikke helt, men jeg synes virkelig det hjalp meget og gjorde smerterne meget nemmere at holde ud...

okay tak for dit svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2012

Princesspigen

Guldimaven skriver:

Fik slet ikke noget smerte lindring andet end vand. Kunne godt se det kunne misforståes på den måde jeg skrev det på!

hihi ja men det gør ikke så meget

Anmeld

22. august 2012

Faith

Princesspigen skriver:

selvfølgelig vil det gøre ondt, tror jeg os det vil gøre selv om man sku vælge en epidural... men noget gør mere ondt end andet..  

men satser lidt på veer i vand og føde på brixen tror jeg

Rigtig godt valg. Det fungerede i hvert fald for mig

Pøj pøj

Anmeld

22. august 2012

Princesspigen

Faith skriver:

Rigtig godt valg. Det fungerede i hvert fald for mig

Pøj pøj

tak skal du have

Anmeld

22. august 2012

Holbæktrunten

Princesspigen skriver:

jeg ved godt mange af jer hver især har skrevet fødsels beretninger her inde men jeg vil gerne bede nogle af jer skrive en lidt kortere version af hvordan/hvornår jeres fødsel gik i gang og i korte træk fortælle hvordan den forløb og om i fik medicin, natur midler eller andet..

håber nogle kunne være friske på dette

4 dage med igangsættetsesforsøg (hindeløsning, stikpiller, ballonkatheter), fik tilsidst prikket vandet.

Egne veer gik ik i gang, derfor vedrop med epidural til følge... Havde fred i 1 time, så var han så langt nede at veerne gjorde ondt igen. Fødte på 4 presseveer og 11 min.

Anmeld

22. august 2012

Isabella_mor

ok, jeg prøver at skubbe den sammen til en kort oversigt..

Dag 1. fik veer, var hjemme, fik sovet indimellem.

Dag 2. veer kraftigere, kontaktede fg kl 15. tog derind kl 18. var 1 cm åben ca.og 1 cm livmoderhals der lige skulle væk. fik kørt strimmel. baby ok. blev sendt hjem med besked på at ringe ind når veerne var regelmæssige og længere. 

fik besked om aftenen da jeg så ringede, at tage to panodiler hver 6 time for at tage toppen af smerterne og så sove så meget jeg kunne og så give et kald igen næste morgen.

Dag 3. ringede igen om formiddagen kl 10, de syntes jeg skulle blive hjemme lidt endnu, blev jeg utryg måtte jeg selfølgelig ringe igen.

kl 14 ringede vi igen. kom derind blev tjekket.. åben 3 cm.!! jeg bad dem så om at få lov til at blive derinde... ville ikke hjem igen. så blev bedt om at gå rundt på sygehuset. trapper og hele lortet..

kom tilbage til fg. fik klyx og efterfølgende et bad og så skulle jeg over i sexy sygehus underbuks og alt for stor skjorte btw.  kom på en stue ved 18 tiden... 

fik kun lattergas til at tage smerterne igennem veerne.. og da jeg skulle sove fik jeg en lille sove/smertestillende mix.. og blev tjekket... 4½ cm åben.. 

Dag 4.. 

ingen fremgang i åbningen iløbet af morgenen, formiddagen og over middag.. fik så taget fostervandet, der var grønt.. veerne hjalp ikke på at åbne mig, jeg skulle have VE drop.. havde ellers veer nok. så fik Epidural for at samle kræfter da jeg nu havde været igang med alt det hejs i 3 døgn. 

DEJLIGT...

så kom der ve drop. dog ingen ændring i åbning.. åbnede max 7 cm.. 

de besluttede i samråd med mig at det var bedst at få kejsersnit. pga de mange dage med veer, grønt fostervand og fordi han lå helt underligt med hovedet... han lå ligesom og kiggede ned mod sin egen navle inde i mig.. 

så kom presseveerne. 

fik podendus. MEGET TRÆLS OPLEVELSE.. 

lattergas lattergas lattergas.. i lang tid. til jeg blev hentet..

kl 20:44 kom min lille basse ud i god behold. 10 på apgar og bare så fin..

Sorry den blev lang. det var også en LANG fødsel  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

22. august 2012

Princesspigen

Holbæktrunten skriver:

4 dage med igangsættetsesforsøg (hindeløsning, stikpiller, ballonkatheter), fik tilsidst prikket vandet.

Egne veer gik ik i gang, derfor vedrop med epidural til følge... Havde fred i 1 time, så var han så langt nede at veerne gjorde ondt igen. Fødte på 4 presseveer og 11 min.

4 presseveer, hold da op

Anmeld

22. august 2012

Holbæktrunten

Princesspigen skriver:

4 presseveer, hold da op

Haha, der blev også trykket igennem - den lille djævleunge skulle bare ud NU!

De første to presseveer brugte jeg faktisk bare til at finde ud af hvordan jeg skulle gøre, og SÅ blev der trykket igennem

Anmeld

22. august 2012

Princesspigen

Isabella_mor skriver:

ok, jeg prøver at skubbe den sammen til en kort oversigt..

Dag 1. fik veer, var hjemme, fik sovet indimellem.

Dag 2. veer kraftigere, kontaktede fg kl 15. tog derind kl 18. var 1 cm åben ca.og 1 cm livmoderhals der lige skulle væk. fik kørt strimmel. baby ok. blev sendt hjem med besked på at ringe ind når veerne var regelmæssige og længere. 

fik besked om aftenen da jeg så ringede, at tage to panodiler hver 6 time for at tage toppen af smerterne og så sove så meget jeg kunne og så give et kald igen næste morgen.

Dag 3. ringede igen om formiddagen kl 10, de syntes jeg skulle blive hjemme lidt endnu, blev jeg utryg måtte jeg selfølgelig ringe igen.

kl 14 ringede vi igen. kom derind blev tjekket.. åben 3 cm.!! jeg bad dem så om at få lov til at blive derinde... ville ikke hjem igen. så blev bedt om at gå rundt på sygehuset. trapper og hele lortet..

kom tilbage til fg. fik klyx og efterfølgende et bad og så skulle jeg over i sexy sygehus underbuks og alt for stor skjorte btw.  kom på en stue ved 18 tiden... 

fik kun lattergas til at tage smerterne igennem veerne.. og da jeg skulle sove fik jeg en lille sove/smertestillende mix.. og blev tjekket... 4½ cm åben.. 

Dag 4.. 

ingen fremgang i åbningen iløbet af morgenen, formiddagen og over middag.. fik så taget fostervandet, der var grønt.. veerne hjalp ikke på at åbne mig, jeg skulle have VE drop.. havde ellers veer nok. så fik Epidural for at samle kræfter da jeg nu havde været igang med alt det hejs i 3 døgn. 

DEJLIGT...

så kom der ve drop. dog ingen ændring i åbning.. åbnede max 7 cm.. 

de besluttede i samråd med mig at det var bedst at få kejsersnit. pga de mange dage med veer, grønt fostervand og fordi han lå helt underligt med hovedet... han lå ligesom og kiggede ned mod sin egen navle inde i mig.. 

så kom presseveerne. 

fik podendus. MEGET TRÆLS OPLEVELSE.. 

lattergas lattergas lattergas.. i lang tid. til jeg blev hentet..

kl 20:44 kom min lille basse ud i god behold. 10 på apgar og bare så fin..

Sorry den blev lang. det var også en LANG fødsel  

ja sikke en lang fødsel  men en dejlig lille en du fik dig

Anmeld

22. august 2012

Princesspigen

Holbæktrunten skriver:

Haha, der blev også trykket igennem - den lille djævleunge skulle bare ud NU!

De første to presseveer brugte jeg faktisk bare til at finde ud af hvordan jeg skulle gøre, og SÅ blev der trykket igennem

håber jeg er lige så "heldig"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.