ok, jeg prøver at skubbe den sammen til en kort oversigt.. 
Dag 1. fik veer, var hjemme, fik sovet indimellem.
Dag 2. veer kraftigere, kontaktede fg kl 15. tog derind kl 18. var 1 cm åben ca.og 1 cm livmoderhals der lige skulle væk. fik kørt strimmel. baby ok. blev sendt hjem med besked på at ringe ind når veerne var regelmæssige og længere.
fik besked om aftenen da jeg så ringede, at tage to panodiler hver 6 time for at tage toppen af smerterne og så sove så meget jeg kunne og så give et kald igen næste morgen.
Dag 3. ringede igen om formiddagen kl 10, de syntes jeg skulle blive hjemme lidt endnu, blev jeg utryg måtte jeg selfølgelig ringe igen.
kl 14 ringede vi igen. kom derind blev tjekket.. åben 3 cm.!! jeg bad dem så om at få lov til at blive derinde... ville ikke hjem igen. så blev bedt om at gå rundt på sygehuset. trapper og hele lortet..
kom tilbage til fg. fik klyx og efterfølgende et bad og så skulle jeg over i sexy sygehus underbuks og alt for stor skjorte btw. kom på en stue ved 18 tiden...
fik kun lattergas til at tage smerterne igennem veerne.. og da jeg skulle sove fik jeg en lille sove/smertestillende mix.. og blev tjekket... 4½ cm åben.. 
Dag 4..
ingen fremgang i åbningen iløbet af morgenen, formiddagen og over middag.. fik så taget fostervandet, der var grønt..
veerne hjalp ikke på at åbne mig, jeg skulle have VE drop.. havde ellers veer nok. så fik Epidural for at samle kræfter da jeg nu havde været igang med alt det hejs i 3 døgn.
DEJLIGT...
så kom der ve drop. dog ingen ændring i åbning.. åbnede max 7 cm..
de besluttede i samråd med mig at det var bedst at få kejsersnit. pga de mange dage med veer, grønt fostervand og fordi han lå helt underligt med hovedet... han lå ligesom og kiggede ned mod sin egen navle inde i mig..
så kom presseveerne.
fik podendus. MEGET TRÆLS OPLEVELSE..
lattergas lattergas lattergas.. i lang tid. til jeg blev hentet..
kl 20:44 kom min lille basse ud i god behold. 10 på apgar og bare så fin..
Sorry den blev lang. det var også en LANG fødsel