Gad vide om de må det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2012

TeamRocket

Nadia&Daniel skriver:

Du får lige samme svar Det virkede bare meget HEMMELIGT.. Hvorfor så ikke vente til man har fri, og så tage de mærker som kunderne har sagt nej tak til. Så kan cheften også se med, istedet for i skjul..

Fordi det jo nok ikke er noget man 'må'. Nu har min mand selv arbejdet i butik og jeg ved da at der var ting hvor bossen selv sagde at så længe de ikke gjorde det foran ham var han ligeglad- men hvis de havde gjort det foran ham var han nødt til at sige noget til det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2012

anynom

TeamRocket skriver:

Fordi det jo nok ikke er noget man 'må'. Nu har min mand selv arbejdet i butik og jeg ved da at der var ting hvor bossen selv sagde at så længe de ikke gjorde det foran ham var han ligeglad- men hvis de havde gjort det foran ham var han nødt til at sige noget til det

Lige præcis - sådan er det mange steder!
Da jeg var i føtex bageren (for maaaaange år siden) måtte vi æde alt det vi ville, så længe kunderne ikke så det og vi ikke tog det med op i personalestuen. Der skal sgu være lidt goder

Anmeld

20. august 2012

Wimmie

Ina33 skriver:

Ajjj undskyld mig, men jeg kan altså ikke lade være med at grine lidt - jeg synes godt nok vi danskere efterhånden alle tror vi skal agere politibetjente.

Nu er det jo ikke sådan hun FÅR noget GRATIS ved at samle de mærker, så jeg kan slet ikke se nogen som helst problematik i det!

Hvorfor ikke lade denne kasseansatte tage de mærker? Går der noget fra dig, mig eller andre ved at hun får nogle mærker som nogle kunder ikke gider have???

Hvis det var mig ville jeg bare trække på smilebåndet, og være glad for at en anden fik af glæde af noget, som jeg eller en anden kunde ikke kunne bruge...

Kunne bestemt heller ikke være mere ligeglad i denne situation, synes også det er synd hvis vi render og sladrer om hinanden pga. noget så fjollet som guldmærker 

Anmeld

20. august 2012

HelleBelle

Nadia&Daniel skriver:

Ja ja, jeg er også hoppet med på guldmærke-bølgen  havde ellers sagt til min mor, ej det gør jeg ikke. Men nu er jeg på den

Så var jeg i Føtex i dag (skulle bare købe frokost) - og damen før mig siger NEJ TAK til 12 guldmærker (siger selvfølgelig ikke noget), men så ser jeg så, at pigen i kassen tager de 12 mærker, og tager dem til siden. Da jeg har betalt og fået mit ENE mærke  ser jeg, at hun putter dem på et hæfte med hendes navn på (set på navneskiltet).. Og så tænker jeg lidt  Gav vide om de må tage de mærker kunderne siger NEJ TAK til, for så kunne jeg da godt lige jobbe lidt i Føtex (især til og med nov.)

Da jeg var i Bilka og manden før mig sagde nej tak til mærkerne var jeg fræk nok til at spørge om jeg måtte få dem og det måtte jeg da gerne , så gør det næste gang måske du også er heldig.

Anmeld

20. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Wimmie skriver:

Kunne bestemt heller ikke være mere ligeglad i denne situation, synes også det er synd hvis vi render og sladrer om hinanden pga. noget så fjollet som guldmærker 

SÅ enig. Der er jo ikke nogen, der mister noget på den konto. 

Anmeld

20. august 2012

Nadia&Daniel

TeamRocket skriver:

Har selv arbejdet i Føtex (Dansk supermarked), og jeg tror næppe der er nogle chefter som vil sige dette til Deres medarbejder.. De plejer i hvert fald at være meget reglret

Anmeld

20. august 2012

Nadia&Daniel

Mor og meget mere skriver:

SÅ enig. Der er jo ikke nogen, der mister noget på den konto. 

Det er mere princippet - der står også ofte i konkurrencer, at medarbejder og dens husstand ikke må være med, men husstanden og medarbejderen har måske ikke noget med trækning af vinden, så de kan jo ikke påvirke udfaldt, men det er stadig forkert..

Anmeld

20. august 2012

Fenja09

Hvis det var mig der havde set det - ja, jeg ved faktisk slet ikke om jeg ville bide mærke i det, men udover det, så ville jeg bestemt ikke tænke videre over det. Heller ikke selvom det var "hemmeligt" eller andet.

Jeg tænker " lad pigen tage de mærker" om hun får dem eller en anden er vel i grunden ligegyldigt - vi andre får jo mærkerne hvis vi vil have dem, så hun tager ikke noget fra andre.

Kan godt være at reglen er, at de ansatte ikke må gøre det, men der så meget man ikke må, men som folk gør alligevel. Når det er så små ting kan det ikke genere mig.

/Fenja

Anmeld

20. august 2012

AnneH

Ina33 skriver:

Ajjj undskyld mig, men jeg kan altså ikke lade være med at grine lidt - jeg synes godt nok vi danskere efterhånden alle tror vi skal agere politibetjente.

Nu er det jo ikke sådan hun FÅR noget GRATIS ved at samle de mærker, så jeg kan slet ikke se nogen som helst problematik i det!

Hvorfor ikke lade denne kasseansatte tage de mærker? Går der noget fra dig, mig eller andre ved at hun får nogle mærker som nogle kunder ikke gider have???

Hvis det var mig ville jeg bare trække på smilebåndet, og være glad for at en anden fik af glæde af noget, som jeg eller en anden kunde ikke kunne bruge...

Anmeld

20. august 2012

skønneunger

jeg ville ikke tænke videre over det, kunden ville jo ikke have dem.

og ligefrem at melde det til en anden medarbejder eller chefen...... nej cmon hvad nu hvis hun bliver fyret? det er lidt småligt i mine øjne, prøv at tænk på hvor svært det er at finde et job i disse dage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.