forpligter det ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2012

Kløver

ciepige skriver:

V

Det synes jeg ikke nødvendigvis.. Men som jeg snakkede med en veninde, som er gravid for 3 gang om, kan det måske nemt komme til at føle sig "udenfor".. Lidt trist, hvis man har et andet navn, som man faktisk synes er flot.

Ville selv syntes, at var enormt svært. Derfor skal mine børn ikke have navne med samme forbogstav. Dog må de andre også gerne være fra nordisk mytologi, som Freyjas er (men ikke skal!). 

Vi valgte ud fra hvad vi synes var flot og kunne blive enige om, var helt tilfældigt de begge startede med d, og ikke noget vi tænkte over før bagefter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2012

Miin'Baby'Mus

Maja84 skriver:

Vi har 2 skønne børn på 4 mdr og knap 19 mdr.

Det Er ingen hemmelighed vi ønsker en mere, hvis Vi er heldige, ville det være dejligt med en lille ny, til sommer/efterår i 2014. Det ønske ved flere, og nu er mange allerede begyndt at snakke navne

Begge vores hedder noget Med D og begge er bibelnavne (Daniel og Dina) Men forpligter det, de fleste mener det næste også skal være med D, men hvad siger i. Jeg vil gerne det bliver bibelnavn igen, og har da tænkt David, men af flotte navne er også Andreas,Jonas, elisa, anna og eva (Andreas og elisa står højest her, ved ik med min mand)

Men kan man godt have Daniel,Dina og så pludselig en elisa eller Andreas ?

I må også gerne komme med forlag, til bibelnavne som kunne være flotte sammen med mine børns navne

På forhånd tak fordi du gav dig tid til at læse, og tak for jer som vil bidrage med svar/kommentar

Link til bibelnavne: http://www.navnesnak.dk/default.asp?nc=1&id=85

Vi går selv og snakke navne til vores lille ny og det er altså bare navne vi kan lide  Vi har slet ikke tænkt over at det skal passe med et andet fremtidig navn hehe, så nej det syntes jeg ikke i skal tænkte over - i skal da bare være glade for de navne de små får 

Navne vi f.eks. tænker over er Lærke, Malthe og Adam (vi kender endnu ikke kønnet) - 3 vidt forskellige navne, men det er jo nok navne vi kan lide når en, forhåbentlig, fremtidig lille ny engang kommer også 

Anmeld

18. august 2012

FogL

Maja84 skriver:

Vi valgte ud fra hvad vi synes var flot og kunne blive enige om, var helt tilfældigt de begge startede med d, og ikke noget vi tænkte over før bagefter

Det er også helt fair Det lyder nu også hyggeligt med ens forbogstaver - men det er jo hvad I synes! 

Anmeld

18. august 2012

Pinkrose

Maja84 skriver:

Vi 3 piger, og har også alle m navne. Så skal man håbe på tvillinger så det bryder griner give dem ensklingende navne.

Jeg synes også Ditte er et rigtig flot navn, men er desværre ikke et bibelnavn

Ja vi hedder denise, Dina, David og daisy.
Og forældre didde og Danny.

Anmeld

18. august 2012

Kløver

Babymamma skriver:

Vi går selv og snakke navne til vores lille ny og det er altså bare navne vi kan lide  Vi har slet ikke tænkt over at det skal passe med et andet fremtidig navn hehe, så nej det syntes jeg ikke i skal tænkte over - i skal da bare være glade for de navne de små får 

Navne vi f.eks. tænker over er Lærke, Malthe og Adam (vi kender endnu ikke kønnet) - 3 vidt forskellige navne, men det er jo nok navne vi kan lide når en, forhåbentlig, fremtidig lille ny engang kommer også 

Vi havde mange navne ved den første vi ikke ville have med i betragtning igen 2 gang og der er kun 14 mdr mellem vores, så man kan aldrig vide sig sikker

Anmeld

18. august 2012

Kløver

Denisep skriver:

Ja vi hedder denise, Dina, David og daisy.
Og forældre didde og Danny.

Ja i har da godt nok navne med D for alle pengene

Anmeld

18. august 2012

-Sigrid-

Maja84 skriver:

Vi har 2 skønne børn på 4 mdr og knap 19 mdr.

Det Er ingen hemmelighed vi ønsker en mere, hvis Vi er heldige, ville det være dejligt med en lille ny, til sommer/efterår i 2014. Det ønske ved flere, og nu er mange allerede begyndt at snakke navne

Begge vores hedder noget Med D og begge er bibelnavne (Daniel og Dina) Men forpligter det, de fleste mener det næste også skal være med D, men hvad siger i. Jeg vil gerne det bliver bibelnavn igen, og har da tænkt David, men af flotte navne er også Andreas,Jonas, elisa, anna og eva (Andreas og elisa står højest her, ved ik med min mand)

Men kan man godt have Daniel,Dina og så pludselig en elisa eller Andreas ?

I må også gerne komme med forlag, til bibelnavne som kunne være flotte sammen med mine børns navne

På forhånd tak fordi du gav dig tid til at læse, og tak for jer som vil bidrage med svar/kommentar

Link til bibelnavne: http://www.navnesnak.dk/default.asp?nc=1&id=85

Så syntes jeg I skal have 2 børn mere

Så har I;

Maja og Martin

Daniel og Dina

Elise og Elias 

Ej så længe det ikke lyder dumt med efternavnet går det nok

Anmeld

18. august 2012

Pinkrose

Maja84 skriver:

Ja i har da godt nok navne med D for alle pengene

Må du nok sige :p

Anmeld

18. august 2012

Kløver

-Sigrid- skriver:

til

Så syntes jeg I skal have 2 børn mere

Så har I;

Maja og Martin

Daniel og Dina

Elise og Elias 

Ej så længe det ikke lyder dumt med efternavnet går det nok

Martin går nok ikke med til 4, så skal jeg satse på tvillinger næste gang

Anmeld

18. august 2012

Kløver

Denisep skriver:

Må du nok sige :p

Men flotte navne
Kendte engang en familie hvor de alle startede med K
Kurt og Kirsten med 4 børn Katrine,Kamilla, Klaus og Kristoffer gik engang i klasse med en hvor de var 5 børn, hvor alle navnene var franske

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.