forpligter det ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2012

Kløver

Mette. skriver:

Selvfølgelig kan i kalde en eventuelt nummer 3 et navn som ikke starter med D.

Jeg hedder selv Mette og min lillebror hedder Mads også har vi en lillebror der hedder Lars, så det er det samme.

Hos op er vi 3 piger som alle starter med m, men synes da ikke Det dumt med 2 m navne og så et l navn.
Var det også tilfældigt at dine forældre fandt 2 navne med m

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2012

LinLin

Det er ligemeget hvad det starter med

Jeg synes jo David og Adam er de flotteste drengenavne

Men jeg synes så David er for tæt på Daniel...

Vi overvejre Samuel til den næste og jeg kan også godt lide Isak, men det synes min kæreste er FOR bibelsk...

Pigenavne: Leah, Sara, Maria

Anmeld

18. august 2012

Kløver

AnjaB skriver:

Har stemt nej, står i samme situation. Har to med M - ret tilfældigt og skal vi have en mere er der ikke flere M navne vi synes er skønne, så her er der ikke flere med M på vej

Vi tænkte ikke over det før andre nævnte det. Vi vaklede lidt mellem dana og Julia, Dana alt for tæt på Daniel og ikke et bibelnavn, vores venner ventede sig 6 uger før os, og de ville ikke vide køn, og skulle de få en pige havde de snakket Julie. Så navnet Dina og var vild med det og heldigvis var det et bibelnavn

Anmeld

18. august 2012

Kløver

Baby2påvej skriver:

SLoSK

Nej, det er helt op til jer.

Min søsters børn har begge navne på 4 bogstaver så folk tror at så skal lillebror også have et kort navn.
Men det skal han ikke.

Spændende hvad lillebror skal hedde

Anmeld

18. august 2012

Pinkrose

Maja84 skriver:

Vi har 2 skønne børn på 4 mdr og knap 19 mdr.

Det Er ingen hemmelighed vi ønsker en mere, hvis Vi er heldige, ville det være dejligt med en lille ny, til sommer/efterår i 2014. Det ønske ved flere, og nu er mange allerede begyndt at snakke navne

Begge vores hedder noget Med D og begge er bibelnavne (Daniel og Dina) Men forpligter det, de fleste mener det næste også skal være med D, men hvad siger i. Jeg vil gerne det bliver bibelnavn igen, og har da tænkt David, men af flotte navne er også Andreas,Jonas, elisa, anna og eva (Andreas og elisa står højest her, ved ik med min mand)

Men kan man godt have Daniel,Dina og så pludselig en elisa eller Andreas ?

I må også gerne komme med forlag, til bibelnavne som kunne være flotte sammen med mine børns navne

På forhånd tak fordi du gav dig tid til at læse, og tak for jer som vil bidrage med svar/kommentar

Link til bibelnavne: http://www.navnesnak.dk/default.asp?nc=1&id=85

Jeg vil ikk personligt mene det forpligter. Men jeg syntes at det ser flottere ud at det ens. Her er vi selv 4 søskende med d.p sim initialer.
Har både en Dina og en David altså søskende til mig. Og har altid som barn syntes det var både sjovt og flot at det var ens

Anmeld

18. august 2012

Kløver

DAs mor skriver:

Det er ligemeget hvad det starter med

Jeg synes jo David og Adam er de flotteste drengenavne

Men jeg synes så David er for tæt på Daniel...

Vi overvejre Samuel til den næste og jeg kan også godt lide Isak, men det synes min kæreste er FOR bibelsk...

Pigenavne: Leah, Sara, Maria

Jeg er også vild med david, men synes også det måske ligger lidt tæt op af
Gode pigenavne, jeg også kunne finde på at bruge, lea(h) havde jeg selv på bordet, men ville manden ikke, noget med han havde gået i skole med en, som hed sådan og var vildt dum? Jeg synes bare navnet er smukt

Anmeld

18. august 2012

Kløver

Denisep skriver:

Jeg vil ikk personligt mene det forpligter. Men jeg syntes at det ser flottere ud at det ens. Her er vi selv 4 søskende med d.p sim initialer.
Har både en Dina og en David altså søskende til mig. Og har altid som barn syntes det var både sjovt og flot at det var ens

Vi 3 piger, og har også alle m navne. Så skal man håbe på tvillinger så det bryder griner give dem ensklingende navne.

Jeg synes også Ditte er et rigtig flot navn, men er desværre ikke et bibelnavn

Anmeld

18. august 2012

LinLin

Maja84 skriver:

Jeg er også vild med david, men synes også det måske ligger lidt tæt op af
Gode pigenavne, jeg også kunne finde på at bruge, lea(h) havde jeg selv på bordet, men ville manden ikke, noget med han havde gået i skole med en, som hed sådan og var vildt dum? Jeg synes bare navnet er smukt

Leah lyder nemlig flot, men betyder "Vildko", efter hvad jeg har læst Hehe...

Det er altså også noget der er træls ved at være pædagog (som jeg er )- man møder så mange børn og hvis der så liiiige har været en virkelig irriterende "Bodil" - så skal ens eget barn da i hvert fald ikke hedde det!

Anmeld

18. august 2012

dola

Maja84 skriver:

Vi har 2 skønne børn på 4 mdr og knap 19 mdr.

Det Er ingen hemmelighed vi ønsker en mere, hvis Vi er heldige, ville det være dejligt med en lille ny, til sommer/efterår i 2014. Det ønske ved flere, og nu er mange allerede begyndt at snakke navne

Begge vores hedder noget Med D og begge er bibelnavne (Daniel og Dina) Men forpligter det, de fleste mener det næste også skal være med D, men hvad siger i. Jeg vil gerne det bliver bibelnavn igen, og har da tænkt David, men af flotte navne er også Andreas,Jonas, elisa, anna og eva (Andreas og elisa står højest her, ved ik med min mand)

Men kan man godt have Daniel,Dina og så pludselig en elisa eller Andreas ?

I må også gerne komme med forlag, til bibelnavne som kunne være flotte sammen med mine børns navne

På forhånd tak fordi du gav dig tid til at læse, og tak for jer som vil bidrage med svar/kommentar

Link til bibelnavne: http://www.navnesnak.dk/default.asp?nc=1&id=85

Tror måske jeg ville føle mig udenfor hvis mine to søskende begge hed noget med D og jeg ikke gjorde!

Forslag: Dines, Dean, Damian, Darwin, Dirch og Dion.

Forslag: Dorte(betyder guds gave), Dorothea, dora, Dahlia(bibelsk), Dea, Dot, Ditte, Dichte eller Diana.

Anmeld

18. august 2012

Muhmi

Jeg synes ikke at man behøver at finde et navn med D til den næste... Jeg tror bestemt ikke at han/hun vil føle sig udenfor pga. det... Havde en veninde som var den eneste ud af fire børn der hed noget med C, de andre hed noget med P og hun følte sig bare mere speciel pga. af det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.