forpligter det ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2012

Kløver

Janni. skriver:

Nej da, det eneste i forpligter jer til er da at finde et passende navn som i kan lide og som i synes der passer til kommende barn (til den tid).

Det er i heldigvis selv herre over. 

Ja i forvejen er det svært at blive enige, så hvis der er mange krav kan det blive svært

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2012

Kløver

Baagøe skriver:

timvivHar stemt ja, da jeg synes bedst om børns navne, der passer sammen

Jeg håber vi kan finde et godt navn som passer sammen med de 2 andre, uanset om de skulle få samme forbokstav eller ej. Feks i både Daniel og Andreas er der dobbelt vokal mens feks Dina og elisa begge slutter på a

Anmeld

20. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Mine tre børn har samme forbogstav, fordi jeg er nærmest autistisk med "symmetri" - hvis nr. tre havde fået et navn med et andet forbogstav, var vi blevet nødt til også at få nr. fire, så det blev "to af hver". Men det er jo fuldstændigt fjollet, og et navn består jo ikke kun af forbogstavet. Desuden er det trods alt en begrænset periode af livet, at man "hænger sammen" med sine søskende og præsenteres samlet. 

Jeg kan godt lide, at I holder fast i et lighedspunkt qua jeres valg af bibelske navne - det skurrer i mine sarte ører, hvis søskende hedder fx Lærke og Melissa, to navne af VIDT forskellig afstamning. 

Anmeld

20. august 2012

Princesspigen

Maja84 skriver:

Bliver også svært at blive enige om et d navn Andreas og elisa ligger jo højt på min liste lige pt

kender det godt..

de navne jeg har øverst på min liste er kæresten vidst heller ikke enige i

Anmeld

20. august 2012

Fenja09

Har stemt nej - vil faktisk gå så langt at sige, at jeg synes det lyder bedre at alle navne ikke starter med samme forbogstav. Man vælger vel navne udfra hvad man synes er pænt, sødt ect. i havde måske heller ikke valgt at nummer to barn skulle have et navn med D, hvis ikke navnet faldt i jeres smag?  

Og jeg synes også det er mærkeligt når folk mener at det skal "klinge", "passe sammen" osv. Bare rolig...det kommer det altid til, for man vænner sig jo til navnene og så kan de ikke hedde andet - og på den måde "klinger" det. Håber det giver mening

/Fenja

Anmeld

22. august 2012

Pige2009

Maja84 skriver:

Jeg håber vi kan finde et godt navn som passer sammen med de 2 andre, uanset om de skulle få samme forbokstav eller ej. Feks i både Daniel og Andreas er der dobbelt vokal mens feks Dina og elisa begge slutter på a

Spændende hvad I beslutter jer for

Anmeld

28. august 2012

Kløver

Baagøe skriver:

JJavvijkakanjjomånå

Spændende hvad I beslutter jer for

Ja vi kan jo nå at ændre mening mange gange inden vi bliver enige når den tid kommer

Anmeld

28. august 2012

Pige2009

Maja84 skriver:

Ja vi kan jo nå at ændre mening mange gange inden vi bliver enige når den tid kommer

Nemlig

Anmeld

28. august 2012

Kløver

Fenja09 skriver:

Har stemt nej - vil faktisk gå så langt at sige, at jeg synes det lyder bedre at alle navne ikke starter med samme forbogstav. Man vælger vel navne udfra hvad man synes er pænt, sødt ect. i havde måske heller ikke valgt at nummer to barn skulle have et navn med D, hvis ikke navnet faldt i jeres smag?  

Og jeg synes også det er mærkeligt når folk mener at det skal "klinge", "passe sammen" osv. Bare rolig...det kommer det altid til, for man vænner sig jo til navnene og så kan de ikke hedde andet - og på den måde "klinger" det. Håber det giver mening

/Fenja

Helt sikkert

Anmeld

28. august 2012

Kløver

Fenja09 skriver:

/Fenja

Helt sikkert

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.