forpligter det ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2012

Kløver

DAs mor skriver:

oogjkakan

Leah lyder nemlig flot, men betyder "Vildko", efter hvad jeg har læst Hehe...

Det er altså også noget der er træls ved at være pædagog (som jeg er )- man møder så mange børn og hvis der så liiiige har været en virkelig irriterende "Bodil" - så skal ens eget barn da i hvert fald ikke hedde det!

Nej det må være noget mere intenst end os andre som ikke arbejder med børn, jeg har så haft det sådan lidt med gamle navne, da jeg har arbejdet på plejehjem, så mange gamle navne er slet ikke mig, som feks: Ingeborg, inger, rigmor. Arne, erling

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2012

Kløver

dola skriver:

førsførstkommendførstkførstkaførstk

Tror måske jeg ville føle mig udenfor hvis mine to søskende begge hed noget med D og jeg ikke gjorde!

Forslag: Dines, Dean, Damian, Darwin, Dirch og Dion.

Forslag: Dorte(betyder guds gave), Dorothea, dora, Dahlia(bibelsk), Dea, Dot, Ditte, Dichte eller Diana.

Tak for forslag, selv synes jeg Ditte er pænt, men desværre ikke et bibelnavn

Anmeld

18. august 2012

Kløver

Muhmi skriver:

ikkeefoforvtiviJeg synes ikke at man behøver at finde et navn med D til den næste... Jeg tror bestemt ikke at han/hun vil føle sig udenfor pga. det... Havde en veninde som var den eneste ud af fire børn der hed noget med C, de andre hed noget med P og hun følte sig bare mere speciel pga. af det

Det håber jeg ikke, for vil jo netop finde et godt navn til vores børn, uden de skal føle sig snydt, eller lyde for mærkeligt eller være for tæt op af de navne vi har brugt. Synes både Elisa og Elias er flotte navne men er alt alt for ens, bruger heller ikke Victor og Victoria eller fillip og filippa

Anmeld

18. august 2012

Pigent

Maja84 skriver:

Vi har 2 skønne børn på 4 mdr og knap 19 mdr.

Det Er ingen hemmelighed vi ønsker en mere, hvis Vi er heldige, ville det være dejligt med en lille ny, til sommer/efterår i 2014. Det ønske ved flere, og nu er mange allerede begyndt at snakke navne

Begge vores hedder noget Med D og begge er bibelnavne (Daniel og Dina) Men forpligter det, de fleste mener det næste også skal være med D, men hvad siger i. Jeg vil gerne det bliver bibelnavn igen, og har da tænkt David, men af flotte navne er også Andreas,Jonas, elisa, anna og eva (Andreas og elisa står højest her, ved ik med min mand)

Men kan man godt have Daniel,Dina og så pludselig en elisa eller Andreas ?

I må også gerne komme med forlag, til bibelnavne som kunne være flotte sammen med mine børns navne

På forhånd tak fordi du gav dig tid til at læse, og tak for jer som vil bidrage med svar/kommentar

Link til bibelnavne: http://www.navnesnak.dk/default.asp?nc=1&id=85

Jeg synes ikke at i behøver at give nummer 3 et navn med D, men det vil da være fint hvis de alle startede med D
Daniel, Dina og David synes jeg er fint. De andre navne du forslår synes jeg også er fine til Daniel og Dina.u

Også vil jeg lige komme med nogle forslag

Navne med D. (Ved godt det ikke er bibelske navne)
Daniel, Dina og 

Dicte
Ditte
Dea
Daisy
Dorthea
Dagmar

Dennis
Ditlev
Danny
Dominic

Navne der ikke starter med D.
Daniel, Dina

Elisabeth 
Ester 
Eva
Hannah
Johanna
Julia
Lea
Maria
Martha
Rakel
Rebekka
Sara 

Adam
Benjamin
Casper
Elias
Philip (Filip)
Gabriel
Isak
Jacob (Jakob)
Johannes
Jonathan (Jonatan)
Klemens
Lucas (Lukas)
Marcus (Markus)
Mathias (Matthias)
Michael (Mikael)  
Noah (Noa)
Peter
Samuel
Silas
Thomas
Zakarias

Anmeld

18. august 2012

dola

Maja84 skriver:

Tak for forslag, selv synes jeg Ditte er pænt, men desværre ikke et bibelnavn

Ditte er et pigenavn.

Ditte oprandt i 1800-tallet som et "kælenavn" til det dengang meget anvendte navn Edith.

Ditte er et kaldenavn, der stammer fra det bibelske navn Benedicte. Benedicte betyder, Den velsignede.

http://www.navnebetydning.dk/pigenavn/Ditte.shtml

Anmeld

18. august 2012

Dinna88

Jeg er en af dem der ikke forstår det der med at vælge navnene efter hinanden.

Hvorfor ikke bare vælge de navne man kan lide? Altså, der er da ikke nogle der passer bedre sammen end andre. Og forbogstavet er da også ligegyldigt

Min søster hedder Charlotte, min bror hedder Henrik og jeg hedder Christina - skal man se på det, så er Henrik da HELT ude i tovene i forhold til de to andre navnene. Men det er da så ligegyldigt som noget kan blive 

Vælg det navn I ønsker og elsker 

Anmeld

18. august 2012

FogL

Maja84 skriver:

Vi har 2 skønne børn på 4 mdr og knap 19 mdr.

Det Er ingen hemmelighed vi ønsker en mere, hvis Vi er heldige, ville det være dejligt med en lille ny, til sommer/efterår i 2014. Det ønske ved flere, og nu er mange allerede begyndt at snakke navne

Begge vores hedder noget Med D og begge er bibelnavne (Daniel og Dina) Men forpligter det, de fleste mener det næste også skal være med D, men hvad siger i. Jeg vil gerne det bliver bibelnavn igen, og har da tænkt David, men af flotte navne er også Andreas,Jonas, elisa, anna og eva (Andreas og elisa står højest her, ved ik med min mand)

Men kan man godt have Daniel,Dina og så pludselig en elisa eller Andreas ?

I må også gerne komme med forlag, til bibelnavne som kunne være flotte sammen med mine børns navne

På forhånd tak fordi du gav dig tid til at læse, og tak for jer som vil bidrage med svar/kommentar

Link til bibelnavne: http://www.navnesnak.dk/default.asp?nc=1&id=85

Det synes jeg ikke nødvendigvis.. Men som jeg snakkede med en veninde, som er gravid for 3 gang om, kan det måske nemt komme til at føle sig "udenfor".. Lidt trist, hvis man har et andet navn, som man faktisk synes er flot.

Ville selv syntes, at var enormt svært. Derfor skal mine børn ikke have navne med samme forbogstav. Dog må de andre også gerne være fra nordisk mytologi, som Freyjas er (men ikke skal!). 

Anmeld

18. august 2012

Kløver

Barnepigen skriver:

dd

Jeg synes ikke at i behøver at give nummer 3 et navn med D, men det vil da være fint hvis de alle startede med D
Daniel, Dina og David synes jeg er fint. De andre navne du forslår synes jeg også er fine til Daniel og Dina.u

Også vil jeg lige komme med nogle forslag

Navne med D. (Ved godt det ikke er bibelske navne)
Daniel, Dina og 

Dicte
Ditte
Dea
Daisy
Dorthea
Dagmar

Dennis
Ditlev
Danny
Dominic

Navne der ikke starter med D.
Daniel, Dina

Elisabeth 
Ester 
Eva
Hannah
Johanna
Julia
Lea
Maria
Martha
Rakel
Rebekka
Sara 

Adam
Benjamin
Casper
Elias
Philip (Filip)
Gabriel
Isak
Jacob (Jakob)
Johannes
Jonathan (Jonatan)
Klemens
Lucas (Lukas)
Marcus (Markus)
Mathias (Matthias)
Michael (Mikael)  
Noah (Noa)
Peter
Samuel
Silas
Thomas
Zakarias

Tak for alle forslagene er så mange gode navnet

Anmeld

18. august 2012

Kløver

dola skriver:

TåTa

Ditte er et pigenavn.

Ditte oprandt i 1800-tallet som et "kælenavn" til det dengang meget anvendte navn Edith.

Ditte er et kaldenavn, der stammer fra det bibelske navn Benedicte. Benedicte betyder, Den velsignede.

http://www.navnebetydning.dk/pigenavn/Ditte.shtml

Tak, selvom det ikke er direkte bibelnavn, kunne det jo måske bruges alligevel

Anmeld

18. august 2012

Kløver

Dinna88 skriver:

Jeg er en af dem der ikke forstår det der med at vælge navnene efter hinanden.

Hvorfor ikke bare vælge de navne man kan lide? Altså, der er da ikke nogle der passer bedre sammen end andre. Og forbogstavet er da også ligegyldigt

Min søster hedder Charlotte, min bror hedder Henrik og jeg hedder Christina - skal man se på det, så er Henrik da HELT ude i tovene i forhold til de to andre navnene. Men det er da så ligegyldigt som noget kan blive 

Vælg det navn I ønsker og elsker 

Vi har jo fra start valgt hvad vi kunne lide, og er jo i forvejen svært, så da rigtig mange gjorde opmærksom på en nr 3 også skulle være med d, blev det jo svært for havde slet ikke tænkt over det, ellers skulle Vi jo have valgt m navne da min mand og jeg begge hedder noget Med m

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.