"Så er I inviteret" - dem der har overset......:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2012

Muhmi

Those green eyes skriver:

Sådan en debat høre ikke hjemme på baby.dk, det er ikke noget nogen af os vil have i nærheden af vores børn, og ikke noget man bør støtte op over. jeg ville blive grædefærdig hvis mit barn en dag røg det stads! 

Du kan da ikke tillade dig at tale på hele baby.dk's vejne med at der ikke er nogen af "os" der vil have det i nærheden af vores børn og at debatten derfor ikke hører hjemme her...

Jeg ryger ikke selv, men har rigtig mange gode venner der gør og det gør dem altså ikke til dårlige forældre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2012

karisima

Vi to forstår vist undersøgelsen, på to forskellige måder. Til slut står der, at det ikke var muligt at drage en konklusion om, at cannabis forudsager depression.

(jeg skriver kort, da jeg har fødselsdag og får gæster om 5 min. Jeg vender tilbage en anden gang).

Ifølge den undersøgelse jeg henviser til er der ikke så meget at diskutere/forstå forskelligt. Der står som den allerførste sætning/konklusion:

"Increasing frequency of cannabis use was associated with increasing depressive symptoms ( p < 0.001)"

Derefter undersøger de om andre faktorer kan have betydning (så som alder på forsøgspersoner) men det viser kun en lille eller ingen sammenhæng.

Jeg mangler stadig at du tager stilling til resultaterne af denne undersøgelse. Du blev ved med at spørge efter videnskabelige undersøgelser og det har du fået

Mener du på trods af disse resultater stadig ikke at cannabis kan påvirke psyken negativt? Dermed ikke sagt at tante Olga ikke godt kan ryge sig skæv hver weekend hele sit liv uden det påvirker hende, nogle ryger jo også mange cigaretter hele livet uden at dø af lungekræft.

Rigtig god fødselsdag

Anmeld

16. august 2012

Majbrit P

Muhmi skriver:

Du kan da ikke tillade dig at tale på hele baby.dk's vejne med at der ikke er nogen af "os" der vil have det i nærheden af vores børn og at debatten derfor ikke hører hjemme her...

Jeg ryger ikke selv, men har rigtig mange gode venner der gør og det gør dem altså ikke til dårlige forældre

jeg snakkede ikke om jer? vi vil ikke have det i nærheden af vores børn, er da ligeglad hvad i andre vil 

synes bare ikke denne høre til på et baby forum

Anmeld

16. august 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Muhmi skriver:

lige mine ord!

Anmeld

16. august 2012

Ccamilla

jeg snakkede ikke om jer? vi vil ikke have det i nærheden af vores børn, er da ligeglad hvad i andre vil 

Så tror jeg, at du skulle have udtrykt dig bedre. Når man bruger 'baby.dk' og 'nogen af os' i samme sætning, kan det meget let misforståes

Anmeld

16. august 2012

Majbrit P

Olivia's Moar skriver:

Så tror jeg, at du skulle have udtrykt dig bedre. Når man bruger 'baby.dk' og 'nogen af os' i samme sætning, kan det meget let misforståes

jeg er ikke god med punktummer og kommaer.. 

synes ikke det er særlig sjovt at blive angrebet på den måde over en mening 

Anmeld

16. august 2012

Ccamilla

jeg er ikke god med punktummer og kommaer.. 

synes ikke det er særlig sjovt at blive angrebet på den måde over en mening 

Det var bestemt heller ikke ment som et angreb - deraf smiley'en

Men udefra set, kunne det godt have 'lydt' som om, at du talte på alle brugerens vejne, og det er jo ikke fair. At du taler på din og din mands vejne, er en anden side af sagen

Anmeld

16. august 2012

*Toffee*

Ved du hvad, jeg er enig med dig. Jeg synes på ingen måde det hører til her. Jeg ser det som propaganda tråde om hvor fortræffeligt hash er.

Det her er jo ikke bare en almindelig debat om hash er godt eller skidt, det kunne jeg have accepteret.

Og for TS handler det jo ikke kun om at det skal bruges til medicinsk brug. Men bare generelt at det skal ryges/dampes whatever af gud og hver mand, fordi det er så super sundt og uskadeligt. Ja hvis det var det, så er det vel ligegyldigt om man er over eller under 18?

Og så går man altså bare ikke og ryger sig skæv i nærheden af sine børn,(Ja det gør man vel bare i virkeligheden slet ikke!), så har man altså allerede der mistet ret meget af sin dømmekraft. Jeg kan slet ikke forstå der er nogen der synes det er okay

Hash er jo ikke et uskadeligt lille stof. I pilleform til syge kan jeg godt gå ind for, så absolut. Men ikke en legalisering fordi misbrugere vil have frit lejde.

Anmeld

16. august 2012

Moderator

Profilbillede for Moderator
Husk at bevare overblikket Bolden ikke personen.

Fortsat god debat.

Anmeld

16. august 2012

fresia

Profilbillede for fresia
modesty skriver:

Henrik Rindom, som du citerer, er sjovt nok pro legalisering. Fordi han ser pragmatisk på sagen, og ikke følelsesmæssigt. I stedet for at gå efter signalværdien går han efter resultater, hvilket er hvad jeg også mener at man bør gøre i denne sag (og alle andre, for den sags skyld).

http://www.information.dk/184892

I dag har halvdelen af alle unge prøvet at ryge hash, inden de fylder 20 år, og det eneste, vi får ud af at forbud, er, at vi gør halvdelen af vores unge mennesker kriminelle,” siger overlægen og peger på, at Danmark har brug for unge, der deltager i samfundet frem for unge, der bliver udelukket på grund af sorte straffeattester og gæld.

De unge, der bliver taget med hash i lommen, får 2.500 kr. i bøde. Det er penge, som de umuligt selv kan betale, og derfor er der ofte kun én udvej - og det er at begå kriminalitet og selv begynde at sælge hash,” siger overlægen, som går ind for en afkriminalisering af hash.

Det nytter ingenting at give bøder. I stedet skal det gøres lovligt at købe hash til eget forbrug, hvis man er over 18 år. Ligesom i Holland skal det være muligt at købe hashen på bestemte steder i begrænsede mængder,” siger overlægen, som afviser, at en lovliggørelse af hash ville betyde et stigende forbrug.

Folk ryger den hash, de vil. En legalisering vil hverken betyde et større forbrug eller flere skadevirkninger,” understreger Henrik Rindom og kalder det for ‘fuldstændigt til grin’, når politiet tager på razzia og beslaglægger nogle kilo hash.

I 1999 beslaglagde politiet 12,5 tons hash, hvilket er mere end nogensinde før. Men det påvirkede slet ikke markedet, og hashprisen forblev den samme, fordi der var så store mængder på lager,” siger overlægen.

Det er meget muligt at Henrik Rindom går ind for legaliseringen. Mit indlæg var som sådan en reaktion på at TS blev ved med at sige at cannabis ingen negativ effekt har. Og det kan godt være det bare er mig, men jeg mener at det er en negativ effekt når vores centralnervesystem bliver hæmmet, eller svækket om du vil. 

Jeg er ikke imod at cannabis bliver brug i medicinsk sammenhæng.

Det jeg er imod er at folk bruger de medecinske årsager som ''undskyldninger'' for at det skulle være lovligt for alle.

Jeg syntes at det ville være en falliterklæring ''bare'' at legalisere det, fordi så kommer vi kriminaliteten til livs. For mig er det lidt lige som at sige: ''Nå, men altså unge under 18 køber stadig cigaretter og spiritus selvom vi har gjort det ulovligt, så lad os fjerne den lov igen''.

Måske vi i stedet skulle bruge noget mere tid, og flere penge på at undervise unge om hvilke konsekvenser der KAN være ved at indtage cannabis, i stedet for bare at sige i gør det jo bare alligevel! 

Men sådan bliver det nok aldrig ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.