mor-til-tre skriver:
Svar til alle der er imod legalisering!!
Upassende forum? Nej - det vedrører vores børn og samfundet som helhed! Vi må indse at vi har hash i dk, ja ikke engang fængslerne kan vi holde “rene” for hash. Så spørgsmålet er hvordan vi forholder os til at vi har hash i DK. Skal det være regeringen eller rockerne der sælger det til vores børn når de er blevet voksne? Regeringen har ikke våben og hårde stoffer liggende...
Misbrug skal der skrides ind overfor - en legalisering betyder flere midler til den indsats.
Hash skal forblive ulovligt fordi det er farligt er nogens argument også. Men selve forbudet er skadeligt for samfundet og den enkelte - ville det ikke være bedre at vi fik reguleret markedet så vi kunne indføre en aldersgrænse og undgå at unge helt ned til 12års alderen begynder at ryge det. For det er jo nemmere at få fat i end øl - pusheren er sgu da ligeglad. Og som TV2 beviste i et indslag for nylig så kan ALLE mennesker skaffe hash i ALLE danske byer - så at ulovliggøre for at holde det væk fra vores børn er faktisk ikke den rigtige løsning.
Hash skal forbydes fordi folk udvikler misbrug. Dem der VIL misbruge hash skal nok finde en måde at gøre det på, uanset forbud. En kriminalisering af misbrugeren er kun med til at distancere ham eller hende yderligere fra samfundet og hvis man vil have hjælp skal man først indrømme man er kriminel.
Interessant at Nielsen80 mener DR udsender propaganda. Konklusionen på alle uvildige undersøgelser af cannabisplantens farlighed konkluderer stort set det samme. At der er tale om en ugiftig plante med en lang række medicinske egenskaber. En stiller så spørgsmål ved lægernes evner fordi man engang troede cigeretter var sunde… Hmm - “engang troede videnskabsmændene at jorden var flad, så jeg tror ikke på dem der i dag siger den er rund” - super argumentation...
Hash giver psykose - eller selvmedicinerer folk med psykose deres lidelse ved indtag af cannabis? Der er intet stof i cannabis der udløser psykoser i “almindelige mennesker”. Der er dog tegn på at cannabis kan være udløser af latente psykoser i især unge under 18 - derfor er det så vigtigt at unge med uudviklede hjerner ikke ryger hash, tager stoffer eller drikker sig i hegnet! Men den latente psykose som hash kan være en katalysator for var kommet før eller senere. Der er i lægebøger eller den internationale liste over diagnoser IKKE noget der hedder hash-psykose. Man skulle også tro at der ville være et stigende antal psykoser eftersom et stigende antal mennesker ryger cannabis - men nej. Noget en legalisering ville være med til at forhindre var at vores børn, ja BØRN ned til 12 års alderen købte og indtog det - vis dit ID og er du 18 eller - synes jeg - 21 kan du få dit hash.
Der er intet fysisk vanedannende ved cannabis - det er hårdere at stoppe med kaffe!
Den med depressionen - tror sgu alle der er heavy users - altså misbrugere er deprimerede i en eller anden grad. Alle dem der kan ryge en joint en gang imellem har intet at være deprimerede over.
Skil de hårde stoffer og hash ad, lad regeringen tjene penge på det og lad folk have deres grundlovssikrede personlige frihed (§71) til at ryge hash hvis de vil.
Bare lige en kommentar, nu er det, at en udsendelse er sendt på dr jo ikke ensbetydende med den er objektiv og viser en sag fra begge sider. Det jeg efterspørger, er sådan set bare sagen belyst fra begge sider. Den film der linkes til viser ikke nogle negative effekter ved cannabis overhovedet. Det finder jeg utænkeligt, og kunne bare godt tænke mig at vide lidt om dem også. Har faktisk selv meget lidt viden på området, og vil derfor gerne have sagen belyst fra flere sider, hvilket jeg ikke synes den pågældende video gør.
Jeg synes faktiak mange af dine argumenter ellers er rigtige gode og klart værd at overveje, og som skrevet før, jeg er meget uafklaret i dette spørgsmål, hvorfor jeg finder debatter som disse ret spændende.
Mht at du skriver alle uvildige undersøgelser, viser cannabis er total uskadelig, vil jeg høre om du har læst konklussion på den der er indsat i denne debat( statistisk undersøgelse af sammenhæng mellem depression og cannabis)Er den ikke uvildig?
Anmeld