"Så er I inviteret" - dem der har overset......:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2012

grøn · ært

karisima skriver:

Ifølge den undersøgelse jeg henviser til er der ikke så meget at diskutere/forstå forskelligt. Der står som den allerførste sætning/konklusion:

"Increasing frequency of cannabis use was associated with increasing depressive symptoms ( p < 0.001)"

Derefter undersøger de om andre faktorer kan have betydning (så som alder på forsøgspersoner) men det viser kun en lille eller ingen sammenhæng.

Jeg mangler stadig at du tager stilling til resultaterne af denne undersøgelse. Du blev ved med at spørge efter videnskabelige undersøgelser og det har du fået

Mener du på trods af disse resultater stadig ikke at cannabis kan påvirke psyken negativt? Dermed ikke sagt at tante Olga ikke godt kan ryge sig skæv hver weekend hele sit liv uden det påvirker hende, nogle ryger jo også mange cigaretter hele livet uden at dø af lungekræft.

Rigtig god fødselsdag

Som skrevet helt kort tidligere, så var jeg ved at få gæster, derfor havde jeg ikke tid til det helt store. Det har jeg nu - lillemanden sover endda.

At jeg stadig ikke ved, hvad tallene betyder, gør, at jeg har svært ved at udtale mig om lige netop dem. Jeg ved ikke hvad tallet 0.24 og 0.32 står for. Er det procenter eller hvad er det? 

Noget andet er, at hvis man har et misbrug - enhver slags misbrug - så er jeg helt overbevist om, at man med tiden vil blive deprimeret. Jeg mener, at undersøgelsen ville vise samme resultat, hvis de testede folk der var afhængig af mad, tv, - eller farven lilla for den sags skyld.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2012

Muhmi

grøn · ært skriver:

Som skrevet helt kort tidligere, så var jeg ved at få gæster, derfor havde jeg ikke tid til det helt store. Det har jeg nu - lillemanden sover endda.

At jeg stadig ikke ved, hvad tallene betyder, gør, at jeg har svært ved at udtale mig om lige netop dem. Jeg ved ikke hvad tallet 0.24 og 0.32 står for. Er det procenter eller hvad er det? 

Noget andet er, at hvis man har et misbrug - enhver slags misbrug - så er jeg helt overbevist om, at man med tiden vil blive deprimeret. Jeg mener, at undersøgelsen ville vise samme resultat, hvis de testede folk der var afhængig af mad, tv, - eller farven lilla for den sags skyld.....

Enig... Det er jo ikke sundt for nogen at være afhængige af en bestemt ting... Det bliver for meget ligemeget hvad det er...

Anmeld

16. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Mortil2tiloktober skriver:

Jeg nægter at tro på at det på nogen måde kan være sundt for kroppen , det er jo vanedannende det skidt , og det bliver man afhængig af .

Du synes måske det ville være okay at dit eget barn kom om 15 år og læs dybt afhængig af Det lort jeg kender flere eksempler på det , Og de mennesker er jo ikke normale idag .

JEg nægter simpelthen at støtte op om det .
Jeg mener der er en negativ ting ved alt og det er der bestemt os ved det her , det ødelægger noget i din krop når du tager sådan noget skidt . Bevist eller ej , det gør det .

Der bliver dagligt opdagede nye ting som var godt for dit og dat for år tilbage men som rent faktisk viser sig er skadeligt i stedet .

Det kunne jeg også godt tænke mig at vide??

Hvad vil du sige og gøre hvis dit barn kom om mange år og var dybt afhængig og hele vedkommendes hverdag var splittet op pga. hash?? Ja, måske var blevet psykotisk og meget syg af det?? Ville du så stadig synes det var ok??

Anmeld

16. august 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
grøn · ært skriver:

Der er intet vanedannende i cannabis.
Mit barn er kun 3 mdr. og jeg synes ikke han skal indtage cannabis før han er 18 (der er hjernen færdigudviklet). Indtil da, må han spise alle de hampfrø han vil, al den hampolie han orker og bage med al den hampmel han gider. Tja, og hvad der ellers er af hampprodukter derude :-)

Jeg vil opfostre mine børn til at gøre alt med måde. Spise slik med måde, drikke sodavand med måde, spille PS og se fjernsyn med måde, dyrke sport med måde - og indtage cannabis med måde. Jeg ved, at man ikke kan blive fysisk afhængig af cannabis, ligesom man ikke kan blive fysisk afhængig af at se fjernsyn. Derfor kan man stadig blive psykisk afhængig, ja - af både fjernsyn og cannabis og farven lilla. Bliver mine børn afhængig af noget som helst nogen sinde, så tager vi den derfra :-)

OMG!!

Anmeld

16. august 2012

grøn · ært

Muhmi skriver:

Enig... Det er jo ikke sundt for nogen at være afhængige af en bestemt ting... Det bliver for meget ligemeget hvad det er...

Det gør det nemlig og det er faktisk ærgerligt, at de i undersøgelsen ikke informerer om dette. Netop fordi der tydeligvis er folk der ikke tænker over det. Ethvert misbrug fører med tiden til en eller anden form for depression. Og det er det undersøgelsen viser. 

Anmeld

16. august 2012

*Toffee*

mor-til-tre skriver:

Svar til alle der er imod legalisering!!

Upassende forum? Nej - det vedrører vores børn og samfundet som helhed! Vi må indse at vi har hash i dk, ja ikke engang fængslerne kan vi holde “rene” for hash. Så spørgsmålet er hvordan vi forholder os til at vi har hash i DK. Skal det være regeringen eller rockerne der sælger det til vores børn når de er blevet voksne? Regeringen har ikke våben og hårde stoffer liggende...
Misbrug skal der skrides ind overfor - en legalisering betyder flere midler til den indsats.
Hash skal forblive ulovligt fordi det er farligt er nogens argument også. Men selve forbudet er skadeligt for samfundet og den enkelte - ville det ikke være bedre at vi fik reguleret markedet så vi kunne indføre en aldersgrænse og undgå at unge helt ned til 12års alderen begynder at ryge det. For det er jo nemmere at få fat i end øl - pusheren er sgu da ligeglad. Og som TV2 beviste i et indslag for nylig så kan ALLE mennesker skaffe hash i ALLE danske byer - så at ulovliggøre for at holde det væk fra vores børn er faktisk ikke den rigtige løsning.
Hash skal forbydes fordi folk udvikler misbrug. Dem der VIL misbruge hash skal nok finde en måde at gøre det på, uanset forbud. En kriminalisering af misbrugeren er kun med til at distancere ham eller hende yderligere fra samfundet og hvis man vil have hjælp skal man først indrømme man er kriminel.
Interessant at Nielsen80 mener DR udsender propaganda. Konklusionen på alle uvildige undersøgelser af cannabisplantens farlighed konkluderer stort set det samme. At der er tale om en ugiftig plante med en lang række medicinske egenskaber. En stiller så spørgsmål ved lægernes evner fordi man engang troede cigeretter var sunde… Hmm - “engang troede videnskabsmændene at jorden var flad, så jeg tror ikke på dem der i dag siger den er rund” - super argumentation...
Hash giver psykose - eller selvmedicinerer folk med psykose deres lidelse ved indtag af cannabis? Der er intet stof i cannabis der udløser psykoser i “almindelige mennesker”. Der er dog tegn på at cannabis kan være udløser af latente psykoser i især unge under 18 - derfor er det så vigtigt at unge med uudviklede hjerner ikke ryger hash, tager stoffer eller drikker sig i hegnet! Men den latente psykose som hash kan være en katalysator for var kommet før eller senere. Der er i lægebøger eller den internationale liste over diagnoser IKKE noget der hedder hash-psykose. Man skulle også tro at der ville være et stigende antal psykoser eftersom et stigende antal mennesker ryger cannabis - men nej. Noget en legalisering ville være med til at forhindre var at vores børn, ja BØRN ned til 12 års alderen købte og indtog det - vis dit ID og er du 18 eller - synes jeg - 21 kan du få dit hash.
Der er intet fysisk vanedannende ved cannabis - det er hårdere at stoppe med kaffe!
Den med depressionen - tror sgu alle der er heavy users - altså misbrugere er deprimerede i en eller anden grad. Alle dem der kan ryge en joint en gang imellem har intet at være deprimerede over.

Skil de hårde stoffer og hash ad, lad regeringen tjene penge på det og lad folk have deres grundlovssikrede personlige frihed (§71) til at ryge hash hvis de vil.

Humlen er jo lidt at mine børn slet ikke skal købe det skidt what so ever. Så derfor behøver jeg slet ikke gå ind for legalisering, hvilket jeg så heller aldrig i livet kunne drømme om.

Anmeld

16. august 2012

grøn · ært

Omsorgsgiver skriver:

OMG!!

Hvad nu??!! HVAD i det indlæg har jeg skrevet, som giver dig sådan en reaktion..?

Anmeld

16. august 2012

grøn · ært

mor-til-tre skriver:

Svar til alle der er imod legalisering!!

Upassende forum? Nej - det vedrører vores børn og samfundet som helhed! Vi må indse at vi har hash i dk, ja ikke engang fængslerne kan vi holde “rene” for hash. Så spørgsmålet er hvordan vi forholder os til at vi har hash i DK. Skal det være regeringen eller rockerne der sælger det til vores børn når de er blevet voksne? Regeringen har ikke våben og hårde stoffer liggende...
Misbrug skal der skrides ind overfor - en legalisering betyder flere midler til den indsats.
Hash skal forblive ulovligt fordi det er farligt er nogens argument også. Men selve forbudet er skadeligt for samfundet og den enkelte - ville det ikke være bedre at vi fik reguleret markedet så vi kunne indføre en aldersgrænse og undgå at unge helt ned til 12års alderen begynder at ryge det. For det er jo nemmere at få fat i end øl - pusheren er sgu da ligeglad. Og som TV2 beviste i et indslag for nylig så kan ALLE mennesker skaffe hash i ALLE danske byer - så at ulovliggøre for at holde det væk fra vores børn er faktisk ikke den rigtige løsning.
Hash skal forbydes fordi folk udvikler misbrug. Dem der VIL misbruge hash skal nok finde en måde at gøre det på, uanset forbud. En kriminalisering af misbrugeren er kun med til at distancere ham eller hende yderligere fra samfundet og hvis man vil have hjælp skal man først indrømme man er kriminel.
Interessant at Nielsen80 mener DR udsender propaganda. Konklusionen på alle uvildige undersøgelser af cannabisplantens farlighed konkluderer stort set det samme. At der er tale om en ugiftig plante med en lang række medicinske egenskaber. En stiller så spørgsmål ved lægernes evner fordi man engang troede cigeretter var sunde… Hmm - “engang troede videnskabsmændene at jorden var flad, så jeg tror ikke på dem der i dag siger den er rund” - super argumentation...
Hash giver psykose - eller selvmedicinerer folk med psykose deres lidelse ved indtag af cannabis? Der er intet stof i cannabis der udløser psykoser i “almindelige mennesker”. Der er dog tegn på at cannabis kan være udløser af latente psykoser i især unge under 18 - derfor er det så vigtigt at unge med uudviklede hjerner ikke ryger hash, tager stoffer eller drikker sig i hegnet! Men den latente psykose som hash kan være en katalysator for var kommet før eller senere. Der er i lægebøger eller den internationale liste over diagnoser IKKE noget der hedder hash-psykose. Man skulle også tro at der ville være et stigende antal psykoser eftersom et stigende antal mennesker ryger cannabis - men nej. Noget en legalisering ville være med til at forhindre var at vores børn, ja BØRN ned til 12 års alderen købte og indtog det - vis dit ID og er du 18 eller - synes jeg - 21 kan du få dit hash.
Der er intet fysisk vanedannende ved cannabis - det er hårdere at stoppe med kaffe!
Den med depressionen - tror sgu alle der er heavy users - altså misbrugere er deprimerede i en eller anden grad. Alle dem der kan ryge en joint en gang imellem har intet at være deprimerede over.

Skil de hårde stoffer og hash ad, lad regeringen tjene penge på det og lad folk have deres grundlovssikrede personlige frihed (§71) til at ryge hash hvis de vil.

Hvor er du dejlig!  

Lækkert med endnu et menneske, der ved hvad hun taler om!

Anmeld

16. august 2012

Pixi-pigen

grøn · ært skriver:

Jeg lagde en video ud, som forklarer, hvad hamp og cannabis egentlig er. Jeg tror desværre bare mange af jer, ikke har set det indlæg.

Jeg lægger den ud her :-) (Der findes utallige flere dokumentarer om emnet - finder I det interessant, ligger de fleste af dem på youtube :-))

http://www.youtube.com/watch?v=C0zw9kS9O4c

Jeg er simpelthen nød til at spørge dig, og du køre bil efter du har røget cannabis? Har ikke læst alle svaren, men jeg formoder at du selv ryger det en gang imellem?

Anmeld

16. august 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
grøn · ært skriver:

Hehe

Nej, jeg prøver ikke at overbevise - kun bevise. Man bliver ikke skør.
Tænk en gang, i går gik min kæreste og jeg en trille-tur med vores søn - min kæreste røg en joint... Og han slog ingen ihjel. Vi gik endda rundt om en stor sø - og han druknede heller ikke sig selv.

Men det her er endeløst. Du er 100% overbevist om, at man bliver skør af hash. Jeg ved, at man ikke bliver skør. 

Ej nej nej nej!!! Nu skal jeg virkelig VIRKELIG stramme mig an for ikke at sige noget MEGET; MEGET grimt til dig!!!  IHHHH!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.