Kay skriver:
er der nogle der har erfaring med det??
sagen er den at jeg var til JM i torsdags og var 1-2 cm åben... har haft småveer med 20-60 minutter i mellem siden torsdag ved 14-15 tiden... og har i går snakket med FG der siger jeg er i den latente face af fødslen og at den for mig åbenbart er meget lang... ja snart 5 døgn 
det går ok og jeg bruger det meste af dagen og natten på at tulle rundt, spise, drikke og sove imellem veerne... det er det råd fg gav... og de kunne ikke gøre andet end at smertestille hvis jeg fandt det nødvendigt... men føler det bare forkert at proppe medicin ind til den lille når der kan gå timer eller dage før hun kommer ud... med mindre det bliver fuldstendig u udholdeligt....
nå men er der andre hvis latente forløb har været langt?? og hvordan forløb resten af jeres fødsel??
Jeg gik fra natten mellem søndag og mandag til tidligt mandag morgen - ugen efter - i den latente fase. Altså omkring 7 døgn. Jeg havde veer hvert 7. til 15. minut og de sidste 3 dage regelmæssigt hvert 5. minut døgnet rundt. Men åbnede mig nærmest ikke. Årsagen var, at min pige havde skruet sig voldsomt skævt ned i bækkenet, så hendes hoved slet ikke hjalp til i åbningsprocesseb - jeg havde gode veer, men de gav intet, og fødegangen havde kun smertestillende, akupunktur og regelmæssig overvågning af baby som tilbud.
Den aktive fødsel gik i gang søndag aften ved 19.30-tiden, da en JM prikkede vandet, derefter vestorm i 3 timer (der åbnede mig 1 latterlig cm
) og en epidural som sendt fra himlen. Derefter 3½ time med presseveer, før de opdagede at hun lå skævt, og til sidst en cup-fødsel, da jeg aldrig selv ville kunne føde hende, som hun lå - og så udmattet som jeg var til sidst. Det var hårdt og voldsomt - men jeg lover, at det ikke kun er en kliché når folk siger at det var det hele værd. Jeg gjorde det gerne igen 1000 gange for hendes skyld
Har i øvrigt siden da født en søn ved en fantastisk efter-bogen-fødsel. Også en god oplevelse. Jeg håber, det snart går i gang for dig for alvor - og at du får en dejlig, smuk og helt igennem fantastisk fødselsoplevelse
Anmeld