fødsel efter lang latens face???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2012

Rikke, Liam & Linus

MariaE skriver:

med min søn havde jeg veer i 45 timer uden at åbne mig og det endte i akut ks fordi jeg ikke kunne åbne mig mere end ca 2 cm og fordi min søn og min krop var ved at være kørt helt af sporet....De ved ikke hvorfor det tog så lang tid uden at give mere edn de 2 cm, men de havde en teori om at han lå skævt og så for man ikke kraftige veer nok til at åbne sig af dem.

Den her gang havde jeg småveer fra kl 05 og kl 12 der  tog jeg ind til tjek fordi jeg var bange for det ville gå som med min søn...så ville lige tjekkes. Veerne gjorde ondt og kunne kun stå stille mens de kom, men som 3 gangs mor vidste jeg godt de SLET ikke gjorde nok ondt desværre.

Til tjekke var jeg 1 cm åben og udslettet livmoderhals.Hun rodede derinde og vupti var jeg 3 cm åben. Gjorde herre nas i mens hun pillede.

Men det hjalp, der kom rigeligt gang i veerne:-)

Efter ca 1,5 time var jeg 4 cm åben ca og fik presseveer, hun blev født 20 min derefter.

Grunden til mine lange omstart veer var at hun lå som stjernekigger...

Så mine grunde for en lang opstart har altså været at de har ligget lidt forkert, og det er måske det samme med dig, at din krop ikke får trigget de helt rigtige punkter.

hvis jeg var dig ville jeg tage ind på svangregangen og få dem til at rode lidt dernede,det kan sætte lidt skub i tingene hvis de vil.

Min jordemoder "rodede" også lidt rundt for at hjælpe lidt på vej. Utroligt en effekt det har. Men det virker åbentbart når de der unger ikke gider ligge sig rigtigt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2012

Kay

Rikke&Liam skriver:

Den sidste del af min fødsel er stadig lidt et mysterie Dvs. om lørdagen ca. ved 12 tiden tog jeg på fødegangen efter opfordring fra min jordemoder (jeg fødte hjemme) da jeg havde enorme smerter i højre side af maven, ikke veer, men konstante smerter. Hun troede jeg havde fået blindtarmsbetændelse. Jeg blev scannet og alt så fint ud. Fik også lavet en hjertestrimmel på lillefyren og se kunne fortælle mig at jeg havde regelmæssige veer. Havde bare svært ved at mærke dem, da jeg havde så ondt andensteds. Nå, men jeg kørte hjem med beskeden om at jeg godt kunne forvente at føde i løbet af weekenden. Og måtte så virkelig gøre mig umage for at skelne veerne fra det andet, efterhånden som han kom længere og længere ned kunne jeg kun mærke veerne og den anden smerte forsvandt.

Meldingen efterfølgende var at det nok har været ham der har stået og trykket et sted, men da jeg til 8 ugers undersøgelsen fandt ud af at jeg havde en underlivsinfektion, kunne det muligvis også have været den der har drillet.

Det blev en lang smøre

oki ja det kan jeg godt se var lidt mystisk

Anmeld

14. august 2012

Anonym

Kay skriver:

er der nogle der har erfaring med det??

sagen er den at jeg var til JM i torsdags og var 1-2 cm åben... har haft småveer med 20-60 minutter i mellem siden torsdag ved 14-15 tiden... og har i går snakket med FG der siger jeg er i den latente face af fødslen og at den for mig åbenbart er meget lang... ja snart 5 døgn

det går ok og jeg bruger det meste af dagen og natten på at tulle rundt, spise, drikke og sove imellem veerne... det er det råd fg gav... og de kunne ikke gøre andet end at smertestille hvis jeg fandt det nødvendigt... men føler det bare forkert at proppe medicin ind til den lille når der kan gå timer eller dage før hun kommer ud... med mindre det bliver fuldstendig u udholdeligt....

nå men er der andre hvis latente forløb har været langt?? og hvordan forløb resten af jeres fødsel?? 

Jeg gik fra natten mellem søndag og mandag til tidligt mandag morgen - ugen efter - i den latente fase. Altså omkring 7 døgn. Jeg havde veer hvert 7. til 15. minut og de sidste 3 dage regelmæssigt hvert 5. minut døgnet rundt. Men åbnede mig nærmest ikke. Årsagen var, at min pige havde skruet sig voldsomt skævt ned i bækkenet, så hendes hoved slet ikke hjalp til i åbningsprocesseb - jeg havde gode veer, men de gav intet, og fødegangen havde kun smertestillende, akupunktur og regelmæssig overvågning af baby som tilbud.

Den aktive fødsel gik i gang søndag aften ved 19.30-tiden, da en JM prikkede vandet, derefter vestorm i 3 timer (der åbnede mig 1 latterlig cm ) og en epidural som sendt fra himlen. Derefter 3½ time med presseveer, før de opdagede at hun lå skævt, og til sidst en cup-fødsel, da jeg aldrig selv ville kunne føde hende, som hun lå - og så udmattet som jeg var til sidst. Det var hårdt og voldsomt - men jeg lover, at det ikke kun er en kliché når folk siger at det var det hele værd. Jeg gjorde det gerne igen 1000 gange for hendes skyld

Har i øvrigt siden da født en søn ved en fantastisk efter-bogen-fødsel. Også en god oplevelse. Jeg håber, det snart går i gang for dig for alvor - og at du får en dejlig, smuk og helt igennem fantastisk fødselsoplevelse

Anmeld

14. august 2012

MarieMor

Måske et råd efter at have læst med på nogle af alle historierne om et langt for forløb .. Synes det lyder som om der er flere hvor de har stået skævt ned i bækkenet ,, - måske det kunne være en ide at komme op og stå og vrikke lidt med måsen  For at få baby til at glide længere ned , og evt rette sig ud hvis den lille ligger lidt skævt ?

Bare en tanke 

Anmeld

14. august 2012

Kay

Anonym skriver:

Jeg gik fra natten mellem søndag og mandag til tidligt mandag morgen - ugen efter - i den latente fase. Altså omkring 7 døgn. Jeg havde veer hvert 7. til 15. minut og de sidste 3 dage regelmæssigt hvert 5. minut døgnet rundt. Men åbnede mig nærmest ikke. Årsagen var, at min pige havde skruet sig voldsomt skævt ned i bækkenet, så hendes hoved slet ikke hjalp til i åbningsprocesseb - jeg havde gode veer, men de gav intet, og fødegangen havde kun smertestillende, akupunktur og regelmæssig overvågning af baby som tilbud.

Den aktive fødsel gik i gang søndag aften ved 19.30-tiden, da en JM prikkede vandet, derefter vestorm i 3 timer (der åbnede mig 1 latterlig cm ) og en epidural som sendt fra himlen. Derefter 3½ time med presseveer, før de opdagede at hun lå skævt, og til sidst en cup-fødsel, da jeg aldrig selv ville kunne føde hende, som hun lå - og så udmattet som jeg var til sidst. Det var hårdt og voldsomt - men jeg lover, at det ikke kun er en kliché når folk siger at det var det hele værd. Jeg gjorde det gerne igen 1000 gange for hendes skyld

Har i øvrigt siden da født en søn ved en fantastisk efter-bogen-fødsel. Også en god oplevelse. Jeg håber, det snart går i gang for dig for alvor - og at du får en dejlig, smuk og helt igennem fantastisk fødselsoplevelse

tak for din beretning

håber da godt nok det ikke er fordi hun ligger forkert  

Anmeld

14. august 2012

Kay

MarieMor skriver:

Måske et råd efter at have læst med på nogle af alle historierne om et langt for forløb .. Synes det lyder som om der er flere hvor de har stået skævt ned i bækkenet ,, - måske det kunne være en ide at komme op og stå og vrikke lidt med måsen  For at få baby til at glide længere ned , og evt rette sig ud hvis den lille ligger lidt skævt ?

Bare en tanke 

har overvejet det.... men hun stod med hoved så jm kunne nusse det i torsdags... men det skader vel ik

Anmeld

14. august 2012

MarieMor

Kay skriver:

har overvejet det.... men hun stod med hoved så jm kunne nusse det i torsdags... men det skader vel ik

Men JM ville vel også godt kunne nå hovedet hvis det bare står lidt skævt i bækkenet ?

Nej tænker også det nok ikke ville skade , du kan altid ta en dans med manden  Og ellers kan i vil altid prøve at sætte det igang med en omgang lagengymna mere 

Anmeld

14. august 2012

Kay

MarieMor skriver:

Men JM ville vel også godt kunne nå hovedet hvis det bare står lidt skævt i bækkenet ?

Nej tænker også det nok ikke ville skade , du kan altid ta en dans med manden  Og ellers kan i vil altid prøve at sætte det igang med en omgang lagengymna mere 

hihi min mor snakkede godt om at hendes fødsel gik igang efter en traskovals  

tror jeg forlader sofaen og hopper op på gymna bolde og triller lidt rundt

Anmeld

14. august 2012

Camillos

Kay skriver:

er der nogle der har erfaring med det??

sagen er den at jeg var til JM i torsdags og var 1-2 cm åben... har haft småveer med 20-60 minutter i mellem siden torsdag ved 14-15 tiden... og har i går snakket med FG der siger jeg er i den latente face af fødslen og at den for mig åbenbart er meget lang... ja snart 5 døgn

det går ok og jeg bruger det meste af dagen og natten på at tulle rundt, spise, drikke og sove imellem veerne... det er det råd fg gav... og de kunne ikke gøre andet end at smertestille hvis jeg fandt det nødvendigt... men føler det bare forkert at proppe medicin ind til den lille når der kan gå timer eller dage før hun kommer ud... med mindre det bliver fuldstendig u udholdeligt....

nå men er der andre hvis latente forløb har været langt?? og hvordan forløb resten af jeres fødsel?? 

tænker på dig kay.. det var da forbandet du skal rende rundt og have det sådan i så mange dage.. har du stadigvæk veer? 

Anmeld

14. august 2012

Kay

Camillos skriver:

tænker på dig kay.. det var da forbandet du skal rende rundt og have det sådan i så mange dage.. har du stadigvæk veer? 

jeps.... er nede på 8-15 imellem det skete her til frokost...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.