fødsel efter lang latens face???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2012

Bak

Kay skriver:

er der nogle der har erfaring med det??

sagen er den at jeg var til JM i torsdags og var 1-2 cm åben... har haft småveer med 20-60 minutter i mellem siden torsdag ved 14-15 tiden... og har i går snakket med FG der siger jeg er i den latente face af fødslen og at den for mig åbenbart er meget lang... ja snart 5 døgn

det går ok og jeg bruger det meste af dagen og natten på at tulle rundt, spise, drikke og sove imellem veerne... det er det råd fg gav... og de kunne ikke gøre andet end at smertestille hvis jeg fandt det nødvendigt... men føler det bare forkert at proppe medicin ind til den lille når der kan gå timer eller dage før hun kommer ud... med mindre det bliver fuldstendig u udholdeligt....

nå men er der andre hvis latente forløb har været langt?? og hvordan forløb resten af jeres fødsel?? 

Hun sætter godt nok sin mors (og fars) tålmodighed på prøve!! Kan ikke bidrage med nogle historier om fødsler eller latensfase, men krydser fingre for, at du snart får hende i armene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2012

Solstrålebørn

Kay skriver:

og hvad skete der så?? fødsels beskrivelse tak

Efter de 4½ døgn gik fødslen igang, 8½ time før jeg fødte kom jeg på fødegangen da jeg ikke vidste sådan rigtig om der var noget igang... Da jeg kom ind og blev tjekket var jeg 3 cm åben... Så gik ellers løs, vandet blev taget og der kom gang i sagerne... 

Anmeld

14. august 2012

Kay

Line - med Bobben skriver:

Hihi.. Ja det kan jeg da godt forstå.. Jeg gik jo kun en dag over med min den første... Jeg fik at vide at jeg i HVERT fald ville gå 14 dage over.. Så jeg havde egentlig forberedt mig på 14 dage over tid og så igang sættelse.. Sådan blev det så ikke

det ville jeg helere havde haft afvide så man var forberedt

Anmeld

14. august 2012

Kay

anbiku skriver:

Hun sætter godt nok sin mors (og fars) tålmodighed på prøve!! Kan ikke bidrage med nogle historier om fødsler eller latensfase, men krydser fingre for, at du snart får hende i armene

ja det gør hun... men hellere nu end i teenage årene

Anmeld

14. august 2012

Kay

Solstrålebørn skriver:

Efter de 4½ døgn gik fødslen igang, 8½ time før jeg fødte kom jeg på fødegangen da jeg ikke vidste sådan rigtig om der var noget igang... Da jeg kom ind og blev tjekket var jeg 3 cm åben... Så gik ellers løs, vandet blev taget og der kom gang i sagerne... 

håber også de vælger at tage mit vand snart...

Anmeld

14. august 2012

Aabye

Kay skriver:

det ville jeg helere havde haft afvide så man var forberedt

Hihi.. Ja det er forståeligt.. :p

Anmeld

14. august 2012

Solstrålebørn

Kay skriver:

håber også de vælger at tage mit vand snart...

Ja, det vil være dejligt for dig, så du kan nyde baby... 

Anmeld

14. august 2012

Krussedulle

Kay skriver:

er der nogle der har erfaring med det??

sagen er den at jeg var til JM i torsdags og var 1-2 cm åben... har haft småveer med 20-60 minutter i mellem siden torsdag ved 14-15 tiden... og har i går snakket med FG der siger jeg er i den latente face af fødslen og at den for mig åbenbart er meget lang... ja snart 5 døgn

det går ok og jeg bruger det meste af dagen og natten på at tulle rundt, spise, drikke og sove imellem veerne... det er det råd fg gav... og de kunne ikke gøre andet end at smertestille hvis jeg fandt det nødvendigt... men føler det bare forkert at proppe medicin ind til den lille når der kan gå timer eller dage før hun kommer ud... med mindre det bliver fuldstendig u udholdeligt....

nå men er der andre hvis latente forløb har været langt?? og hvordan forløb resten af jeres fødsel?? 

Altså, jeg var til overtidssamtale da jeg var 41+3.. der blev jeg undersøgt, og var 1-2 cm åben med 1/2 cm livmoderhals tilbage...

Over hele dagen havde jeg kun et par ret kraftige plukveer.. Og kl 04.00 vågnede jeg med kraftige veer (41+4) og kl 06.06 fødte jeg!

Men jeg har kun mærket optakten som plukveer.. Var 8-9 cm åben da jeg blev hentet med ambulance kl 05.00

Anmeld

14. august 2012

Kay

Solstrålebørn skriver:

Ja, det vil være dejligt for dig, så du kan nyde baby... 

jeps... og svigerforældrene tager på ferie på lørdag... så håber lidt hun er ude inden

Anmeld

14. august 2012

nielsen80

Kan ikke svare dig, men håber at der snart sker noget!

Synes du skal presse lidt på for at blive sat i gang inden weekenden, hvis det forsætter i dag og imorgen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.