fødsel efter lang latens face???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2012

Kay

Krussedulle skriver:

Altså, jeg var til overtidssamtale da jeg var 41+3.. der blev jeg undersøgt, og var 1-2 cm åben med 1/2 cm livmoderhals tilbage...

Over hele dagen havde jeg kun et par ret kraftige plukveer.. Og kl 04.00 vågnede jeg med kraftige veer (41+4) og kl 06.06 fødte jeg!

Men jeg har kun mærket optakten som plukveer.. Var 8-9 cm åben da jeg blev hentet med ambulance kl 05.00

hvordan kan det være du blev hentet med ambulance??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2012

Solstrålebørn

Kay skriver:

jeps... og svigerforældrene tager på ferie på lørdag... så håber lidt hun er ude inden

Krydser og hepper her... 

Anmeld

14. august 2012

Kay

Solstrålebørn skriver:

Krydser og hepper her... 

tak søde

Anmeld

14. august 2012

Krussedulle

Kay skriver:

hvordan kan det være du blev hentet med ambulance??

Havde 35 km til mit fødested.. Og jeg fik små presseveer hjemmefra..

Anmeld

14. august 2012

Kay

Krussedulle skriver:

Havde 35 km til mit fødested.. Og jeg fik små presseveer hjemmefra..

ja oki... det kan jeg godt se... frygter lidt at nu når denne face er så lang at resten bare går al for stærkt

Anmeld

14. august 2012

Muffinmus

med min søn havde jeg veer i 45 timer uden at åbne mig og det endte i akut ks fordi jeg ikke kunne åbne mig mere end ca 2 cm og fordi min søn og min krop var ved at være kørt helt af sporet....De ved ikke hvorfor det tog så lang tid uden at give mere edn de 2 cm, men de havde en teori om at han lå skævt og så for man ikke kraftige veer nok til at åbne sig af dem.

Den her gang havde jeg småveer fra kl 05 og kl 12 der  tog jeg ind til tjek fordi jeg var bange for det ville gå som med min søn...så ville lige tjekkes. Veerne gjorde ondt og kunne kun stå stille mens de kom, men som 3 gangs mor vidste jeg godt de SLET ikke gjorde nok ondt desværre.

Til tjekke var jeg 1 cm åben og udslettet livmoderhals.Hun rodede derinde og vupti var jeg 3 cm åben. Gjorde herre nas i mens hun pillede.

Men det hjalp, der kom rigeligt gang i veerne:-)

Efter ca 1,5 time var jeg 4 cm åben ca og fik presseveer, hun blev født 20 min derefter.

Grunden til mine lange omstart veer var at hun lå som stjernekigger...

Så mine grunde for en lang opstart har altså været at de har ligget lidt forkert, og det er måske det samme med dig, at din krop ikke får trigget de helt rigtige punkter.

hvis jeg var dig ville jeg tage ind på svangregangen og få dem til at rode lidt dernede,det kan sætte lidt skub i tingene hvis de vil.

Anmeld

14. august 2012

Krussedulle

Kay skriver:

ja oki... det kan jeg godt se... frygter lidt at nu når denne face er så lang at resten bare går al for stærkt

Det kan jeg godt forstå! Altså nu var det også min 3 fødsel der gik så stærkt.. Men jeg ville da nok lige vende det med min jm

Anmeld

14. august 2012

Kay

Krussedulle skriver:

Det kan jeg godt forstå! Altså nu var det også min 3 fødsel der gik så stærkt.. Men jeg ville da nok lige vende det med min jm

gør jeg også hvis ik hun er ude inden den tid jeg har i morgen

Anmeld

14. august 2012

Kay

MariaE skriver:

med min søn havde jeg veer i 45 timer uden at åbne mig og det endte i akut ks fordi jeg ikke kunne åbne mig mere end ca 2 cm og fordi min søn og min krop var ved at være kørt helt af sporet....De ved ikke hvorfor det tog så lang tid uden at give mere edn de 2 cm, men de havde en teori om at han lå skævt og så for man ikke kraftige veer nok til at åbne sig af dem.

Den her gang havde jeg småveer fra kl 05 og kl 12 der  tog jeg ind til tjek fordi jeg var bange for det ville gå som med min søn...så ville lige tjekkes. Veerne gjorde ondt og kunne kun stå stille mens de kom, men som 3 gangs mor vidste jeg godt de SLET ikke gjorde nok ondt desværre.

Til tjekke var jeg 1 cm åben og udslettet livmoderhals.Hun rodede derinde og vupti var jeg 3 cm åben. Gjorde herre nas i mens hun pillede.

Men det hjalp, der kom rigeligt gang i veerne:-)

Efter ca 1,5 time var jeg 4 cm åben ca og fik presseveer, hun blev født 20 min derefter.

Grunden til mine lange omstart veer var at hun lå som stjernekigger...

Så mine grunde for en lang opstart har altså været at de har ligget lidt forkert, og det er måske det samme med dig, at din krop ikke får trigget de helt rigtige punkter.

hvis jeg var dig ville jeg tage ind på svangregangen og få dem til at rode lidt dernede,det kan sætte lidt skub i tingene hvis de vil.

snakkede med dem i går... og det vil de ikke... fordi jeg er førstegangs fødende... men skal til JM i morgen og håber hun lige vil tjekke og måske sætte gang i noget

Anmeld

14. august 2012

Rikke, Liam & Linus

Kay skriver:

da jeg blev undersægt ved jm torsdag fik jeg afvide at hun stod helt fast med hoved... og hun kunne mærke det nede fra... men det var netop også det jeg tænkte om det så pludselig kunne gå meget stærkt.... var det sådan fra det ene øjeblik til det andet at dine veer ændrede sig eller var det gradvist??

Den sidste del af min fødsel er stadig lidt et mysterie Dvs. om lørdagen ca. ved 12 tiden tog jeg på fødegangen efter opfordring fra min jordemoder (jeg fødte hjemme) da jeg havde enorme smerter i højre side af maven, ikke veer, men konstante smerter. Hun troede jeg havde fået blindtarmsbetændelse. Jeg blev scannet og alt så fint ud. Fik også lavet en hjertestrimmel på lillefyren og se kunne fortælle mig at jeg havde regelmæssige veer. Havde bare svært ved at mærke dem, da jeg havde så ondt andensteds. Nå, men jeg kørte hjem med beskeden om at jeg godt kunne forvente at føde i løbet af weekenden. Og måtte så virkelig gøre mig umage for at skelne veerne fra det andet, efterhånden som han kom længere og længere ned kunne jeg kun mærke veerne og den anden smerte forsvandt.

Meldingen efterfølgende var at det nok har været ham der har stået og trykket et sted, men da jeg til 8 ugers undersøgelsen fandt ud af at jeg havde en underlivsinfektion, kunne det muligvis også have været den der har drillet.

Det blev en lang smøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.