Omsorgsgiver skriver:
Jeg er af den holdning at hvis ens barn skal bruge hjelm så skal man også. Det andet er dobbeltmoralsk for hvad er forskellen på et barns hoved og så ens eget?? Og hvad kan man egentlig sige til sit barn hvis han/hun en dag spørger en' om hvorfor han/hun skal bruge hjelm når mor eller/og far ikke bruger hjelm??
Min datter er 10½ mdr. og hun får selvfølgelig hjelm på og det samme gør jeg 
Jeg så idag en mor komme cyklende med sit barn på omkring de 6-8 år vil jeg skyde ham til at være. Han havde ikke hjelm på og det kan virkelig gøre mig arrig
HVORFOR?? Ok....fint nok hvis man ikke selv vil bruge hjelm men at man ikke lærer sit barn at bruge hjelm forstår jeg bare slet ikke noget af 
Jeg kan virkelig blive forarget over sådan noget....
Hvad er jeres holdning og hvad er jeres svar til overskriften??
Jeg har endnu ingen børn, men når jeg får nogen skal de SELVFØLGELIG have cykelhjelm på, ligesom jeg altid selv cykler med cykelhjelm.. Jeg var dum nok til at køre uden cykelhjelm indtil for to år siden, hvor jeg blev påkørt af en bil - først dér lærte jeg lektien.. Men man har vel lov at blive klogere, og mine kommende børn skal helt sikkert cykle med cykelhjelm..
Jeg synes faktisk det burde være lovpligtigt ligesom at køre med styrthjelm eller sikkerhedssele - begge eksempler er jo ALENE for at passe på føreren af transportmidlet i tilfælde af en ulykke, og hvad er argumentet så for at køre uden cykelhjelm?
Derudover kan jeg kun ryste på hovedet af forældre uden cykelhjelm, der cykler med deres børn med cykelhjelm, for (hårdt sagt) hvilken gavn har barnet af at have cykelhjelm på i en eventuel ulykke, hvis mor/far også bliver ramt og bliver hjerneskadet/dør?
Anmeld