Giver du dit barn cykelhjelm på og hvad med dig selv??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2012

Faith

Ja selvfølgelig giver jeg mine børn cykelhjelm på når de cykler. Og min mand og jeg har osse hjelm på når vi cykler med dem. Alt andet ville da være dobbeltmoralsk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2012

Becks

Nu har jeg ikke børn endnu, men når jeg får, så får de også cykelhjem på..

Jeg cykler heller aldrig med min gudsøn på 4 uden han har hjelm på..

Cykler jeg selv med hjelm? Nej det må jeg ærligt indrømme jeg ikke gør, hvorfor ved jeg ikke.. Må få købt én..

Off topic: Synes det var lidt sjovt at der lige poppede en reklame op imens jeg læste igennem tråden, som var ret relevant faktisk

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

13. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Becks skriver:

Nu har jeg ikke børn endnu, men når jeg får, så får de også cykelhjem på..

Jeg cykler heller aldrig med min gudsøn på 4 uden han har hjelm på..

Cykler jeg selv med hjelm? Nej det må jeg ærligt indrømme jeg ikke gør, hvorfor ved jeg ikke.. Må få købt én..

Off topic: Synes det var lidt sjovt at der lige poppede en reklame op imens jeg læste igennem tråden, som var ret relevant faktisk

Ej ja det var da ret pudsigt  Måske et lille tegn til dig om at du må ud og have købt en

Anmeld

13. august 2012

M (:

Omsorgsgiver skriver:

Jeg er af den holdning at hvis ens barn skal bruge hjelm så skal man også. Det andet er dobbeltmoralsk for hvad er forskellen på et barns hoved og så ens eget?? Og hvad kan man egentlig sige til sit barn hvis han/hun en dag spørger en' om hvorfor han/hun skal bruge hjelm når mor eller/og far ikke bruger hjelm??

Min datter er 10½ mdr. og hun får selvfølgelig hjelm på og det samme gør jeg

Jeg så idag en mor komme cyklende med sit barn på omkring de 6-8 år vil jeg skyde ham til at være. Han havde ikke hjelm på og det kan virkelig gøre mig arrig  HVORFOR?? Ok....fint nok hvis man ikke selv vil bruge hjelm men at man ikke lærer sit barn at bruge hjelm forstår jeg bare slet ikke noget af   Jeg kan virkelig blive forarget over sådan noget....

Hvad er jeres holdning og hvad er jeres svar til overskriften??

Jeg har endnu ingen børn, men når jeg får nogen skal de SELVFØLGELIG have cykelhjelm på, ligesom jeg altid selv cykler med cykelhjelm.. Jeg var dum nok til at køre uden cykelhjelm indtil for to år siden, hvor jeg blev påkørt af en bil - først dér lærte jeg lektien.. Men man har vel lov at blive klogere, og mine kommende børn skal helt sikkert cykle med cykelhjelm..

Jeg synes faktisk det burde være lovpligtigt ligesom at køre med styrthjelm eller sikkerhedssele - begge eksempler er jo ALENE for at passe på føreren af transportmidlet i tilfælde af en ulykke, og hvad er argumentet så for at køre uden cykelhjelm?

Derudover kan jeg kun ryste på hovedet af forældre uden cykelhjelm, der cykler med deres børn med cykelhjelm, for (hårdt sagt) hvilken gavn har barnet af at have cykelhjelm på i en eventuel ulykke, hvis mor/far også bliver ramt og bliver hjerneskadet/dør?

Anmeld

13. august 2012

Wimmie

Omsorgsgiver skriver:

Jeg er af den holdning at hvis ens barn skal bruge hjelm så skal man også. Det andet er dobbeltmoralsk for hvad er forskellen på et barns hoved og så ens eget?? Og hvad kan man egentlig sige til sit barn hvis han/hun en dag spørger en' om hvorfor han/hun skal bruge hjelm når mor eller/og far ikke bruger hjelm??

Min datter er 10½ mdr. og hun får selvfølgelig hjelm på og det samme gør jeg

Jeg så idag en mor komme cyklende med sit barn på omkring de 6-8 år vil jeg skyde ham til at være. Han havde ikke hjelm på og det kan virkelig gøre mig arrig  HVORFOR?? Ok....fint nok hvis man ikke selv vil bruge hjelm men at man ikke lærer sit barn at bruge hjelm forstår jeg bare slet ikke noget af   Jeg kan virkelig blive forarget over sådan noget....

Hvad er jeres holdning og hvad er jeres svar til overskriften??

Er helt af samme holdning 

Har lige købt en fin hjelm til min datter og skal nu finde én til mig selv. Kunne aldrig finde på at cykle med hende uden at vi begge har hjelm på - og vil bestemt være et godt eksempel 

Anmeld

13. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Wimmie skriver:

Er helt af samme holdning 

Har lige købt en fin hjelm til min datter og skal nu finde én til mig selv. Kunne aldrig finde på at cykle med hende uden at vi begge har hjelm på - og vil bestemt være et godt eksempel 

Anmeld

13. august 2012

Becks

Omsorgsgiver skriver:

Ej ja det var da ret pudsigt  Måske et lille tegn til dig om at du må ud og have købt en

Anmeld

13. august 2012

JulieE

Herhjemme cykler vi med hjelm... alle 4  Præcis som vi spænder skkerhedsselen i bilen  Længere er den sådan set ikke.... jeg passer på mine børn og på mig selv, for deres og min egen skyld 

Anmeld

13. august 2012

Klumpe-dumpe

Ja vi cykler med hjelm. Min datter havde også hjelm på når hun kørte på din plastik scooter udenfor... Og jeg er sgu røv sexet med min hjelm på!!!

Anmeld

13. august 2012

TeamRocket

Ungerne har hjelm på, farmand har ikke, og jeg har ingen cykel så svaret gir vel sig selv Når jeg få en cykel vil jeg også ha en hjelm- gerne en blomstret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.