Giver du dit barn cykelhjelm på og hvad med dig selv??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2012

kirsti

Noahs cykel køre ingensteder uden han har hjælp på....dobbeltmoralen rammer dog når det kommer til mig selv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2012

wamse

Omsorgsgiver skriver:

Men hvorfor vil du ikke cykle med en??

Fordi jeg ikke gider ligne en tegning

Mere klogt er begrundelsen simpelthen ikke

Anmeld

13. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Isabella_mor skriver:

SelvFølgelig får min dreng hjelm på og jeg tager også selv min hjelm på. Jeg ligner en svamp men hellere ligne en svamp end at dø i et uheld... 

Ja hellere ligne en svamp end at blive hjerneskadet eller dø! Jeg indrømmer da også at jeg ikke føler mig særlig pæn med hjelm på men altså hvis det kan redde mit liv hvis jeg en dag 7,9,13 skulle blive kørt ned ja så er det, det hele værd!

Anmeld

13. august 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
dorthemus skriver:

Både min datter og jeg bruger hjelm og jeg synes det skriger til himlen når forældre ikke også bruger hjelm. En ting er, at man skal være et godt eksempel for sine børn. Det andet er, at jeg ikke forstår man tør løbe risikoen ved ikke at bære hjelm. Jeg ville aldrig turde tage chancen...hvem sku tage sig af min datter hvis der sku ske mig noget i trafikken...fordi jeg af forfængelige årsager ikke ville bruge hjelm. Det er SÅ uansvarligt!

Efter min mening skal det gøres lovpligtigt at bruge hjelm.

Nemlig  Man skal være et godt eksempel for sine børn!

Anmeld

13. august 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Mette&Alexander skriver:

Vi bruger også hjelm herhjemme, men vi begyndte dog først efter vi fik børn, mest af den grund at hvis vore dreng skulle, så skulle vi så sandelig også, og der ville ikke være en god grund at fortælle, den dag han ville spørge hvorfor vi ikke skal have den på, så alle 4 har hjelm på når vi cykler.... 

Nemlig  Der er jo ingen god grund at komme med hvis ens børn spørger hvorfor de skal have hjelm på når mor og far ikke har.

Anmeld

13. august 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
mor:) skriver:

Min dreng er 10 1/2 og har en cykelhjelm...vi har dog ikke prøvet at cykle sammen endnu.

Jeg synes at man i det øjeblik man får børn, skylder sine børn at bruge cykelhjelm. Tænk hvis man kommer ud for en ulykke og der sker der usigelige og det måske kunne være undgået hvis man havde cykelhjelm på. Det er i min optik dybt uansvarligt.

Anmeld

13. august 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
dorthemus skriver:

Helt enig med dig

Når jeg hører argumentet om at man ser dum ud med hjelm, plejer jeg at svare: hvor dum tror du, at du selv vil se ud med et kæmpe hul i hovedet??

Anmeld

13. august 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Janni. skriver:

Herhjemme bruger vi alle tre hjelm. Vi kan ikke tvinge Silas til at bruge den, hvis ikke vi selv bruger den. Det er vores mening.

Nemlig

Anmeld

13. august 2012

Ayasmor

Ja min datter får cykelhjelmen på ALTID! Og det samme gør jeg. For et par mdr. siden blev jeg kørt ned af en bil og røg med ambulance til fuld traumescanning og lå indlagt i 3 dage. Jeg var SÅ glad for at jeg havde hjelmen på, den tog en stor del af faldet, da jeg hamrede hovedet i asfalten.

Anmeld

13. august 2012

dorthemus

Ayasmor skriver:

UUhJa min datter får cykelhjelmen på ALTID! Og det samme gør jeg. For et par mdr. siden blev jeg kørt ned af en bil og røg med ambulance til fuld traumescanning og lå indlagt i 3 dage. Jeg var SÅ glad for at jeg havde hjelmen på, den tog en stor del af faldet, da jeg hamrede hovedet i asfalten.

Uha det er mit værste mareridt Godt der ikke skete mere, trods alt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.