Giver du dit barn cykelhjelm på og hvad med dig selv??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2012

Clisolka

Omsorgsgiver skriver:

Jeg er af den holdning at hvis ens barn skal bruge hjelm så skal man også. Det andet er dobbeltmoralsk for hvad er forskellen på et barns hoved og så ens eget?? Og hvad kan man egentlig sige til sit barn hvis han/hun en dag spørger en' om hvorfor han/hun skal bruge hjelm når mor eller/og far ikke bruger hjelm??

Min datter er 10½ mdr. og hun får selvfølgelig hjelm på og det samme gør jeg

Jeg så idag en mor komme cyklende med sit barn på omkring de 6-8 år vil jeg skyde ham til at være. Han havde ikke hjelm på og det kan virkelig gøre mig arrig  HVORFOR?? Ok....fint nok hvis man ikke selv vil bruge hjelm men at man ikke lærer sit barn at bruge hjelm forstår jeg bare slet ikke noget af   Jeg kan virkelig blive forarget over sådan noget....

Hvad er jeres holdning og hvad er jeres svar til overskriften??

Min holdning er at det burde være lovpligtigt at have cykelhjelm på. 

Vi cykler ikke selv, men hvis vi gjorde, så ville både Isabella, hendes far og jeg bære cykelhjelm. Skal hun, jamen så skal vi også 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2012

MorDk

PT skriver:

Jeg har ingen cykel og derfor heller ingen hjelm

Jeg tror aldrig, jeg har haft en cykelhjelm - jeg har ihvertfald ikke brugt den.

Min datter har en løbecykel og har ikke hjelm på, da jeg slet ikke har overvejet, der skulle være en risiko ved at køre på den.

Når hun bliver stor nok til at køre på alm cykel og jeg dermed kan begynde at cykle med den lille bagpå, skal de naturligvis have hjelm på, og mon ikke jeg også selv skal have en for at være et godt eksempel?

Ja herhjemme køre løbecyklen ingen steder uden Bassen har hjelm på og det ved han! Han er stolt af sin hjelm. Er du klar over hvilken fart han kan have på på den løbecykel?  Det kan gå pænt stærkt... og han kan godt vælte med den. Han har ramt en kansten så han fløj ud over styret... såååå jeg ville anbefale at dit barn har hjelm på!

Anmeld

14. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Skifreaken skriver:

Arbejder på en skadestue, så har set hvor stor en forskel en hjelm kan gøre, så ALTID hjelm !!!

Anmeld

14. august 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Frk.S skriver:

Jeg er af samme holdning som dig. Og her bruger hele familien hjelm.

Anmeld

14. august 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
morethanperfect skriver:

Ja .. Den dag Oscar få en cykel så skal han selvf. bruge hjelm !!
Jeg selv bruger ikke hjelm lige pt. da jeg virkelig sjældent cykler , men så snart jeg begynder at cykle hver dag skal jeg også ha en hjelm . !  

Godt at høre

Anmeld

14. august 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
HeXeri skriver:

Herhjemme lærer vi generelt drengen at omgåes trafik med omtanke. Vi lærer ham at vi kun må gå over for grønt, kun over vejen på fodgængerovergangene, når han kører på sin scooter ude ved vejen, kører han pænt ved siden af os osv. Og cykelhjelmen er en ligeså naturlig selvfølge, som når vi tager ud og rider og har hjelm på.

Jeg synes det er en disciplin vi som mennesker absolut mangler. Jeg bor i en midtby og kan sidde på min terasse og se familiefædre kører for stærkt, med ungerne bagi og mobilen klistret til øret, mødrer der snakker mobil mens deres tumlinger kører på deres cykler/scootere langt fra dem. Busser der dytter af pensionister og 5-6 årige der selv cykler til og fra fritidsaktiviteter - uden hjelm. Ja, jeg undres...

Selvom Maja min datter nok ikke forstår så meget endnu så er jeg begyndt at gøre til vane at gå over fodængerfelt, gå og cykle på den rigtige side osv. Man kan lige så godt begynde nu og gøre de ting til en vane så de små lærer det helt fra barns ben af.

Ja man kan undre sig en del....

Anmeld

14. august 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
B&J skriver:

Daniel har altid cykle hjelm på også hvis det bare er han løbecykel...

jeg cykler ikke men hvis jeg gjorde eller kommer til igen jamen så er det på med cykle  hjelmen...

Anmeld

14. august 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
KittyCatta skriver:

Nu har jeg ikke børn endnu, men nej. Jeg bruger ikke cykelhjelm og kommer heller ikke til det! Det er lidt mere end en måned siden at jeg blev kørt ned af en flugtbillist, og knapt var jeg kommet ind på traumecentret, før sygeplejerskene begyndte at vimse omkring mig med flyers omkring vigtigheden af at bruge cykelhjelm. Øhm, undskyld? Jeg slog mit bækken og mit højre ben. Tvivler altså ret kraftigt på at cykelhjelmen kunne gøre noget ved det!

Jeg synes ærligt talt at cykelhjelme er noget opreklameret noget, og især producenterne er med til at blæse op, hvor farligt det er at køre uden. Kig på bare på de forskellige tests af cykelhjelme og I kan se hvor dårlige de er, og det er specielt de dyre til en 1000 kr. pr. hjelm?! 

JA! Mine børn kommer til at have den på, men hvis de en dag kommer og siger at de ikke vil bruge den mere, og de er gamle nok til at kunne tage den beslutning fornuftigt, vil jeg ikke tvinge dem til at bruge den.

Men hvad hvis du havde slået dit hovede??? Ville du så også synes at cykelhjelme er noget opreklameret noget og at hende sygeplejersken skulle holde sin mund?? Du kunne jo lige så godt havde slået dit hoved dengang såvel som dit bækken..... Man kan ikke være sikker her i livet...

Anmeld

14. august 2012

Ayasmor

Skifreaken skriver:

Arbejder på en skadestue, så har set hvor stor en forskel en hjelm kan gøre, så ALTID hjelm !!!

Anmeld

14. august 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
KittyCatta skriver:

Vil anbefale dig at læse denne artikel:  http://mieharder.dk/2012/08/opgiv-hjelmen/

Men vi har jo en' herinde der skriver at hun har set forskel på hvad en hjelm virkelig kan gøre. Hvorfor er det at bruge hjelm virkelig så en forkert ting?? Jeg fornemmer at det er din mening om bruge af hjelme...??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.