Giver du dit barn cykelhjelm på og hvad med dig selv??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.267 visninger
92 svar
0 synes godt om
13. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg er af den holdning at hvis ens barn skal bruge hjelm så skal man også. Det andet er dobbeltmoralsk for hvad er forskellen på et barns hoved og så ens eget?? Og hvad kan man egentlig sige til sit barn hvis han/hun en dag spørger en' om hvorfor han/hun skal bruge hjelm når mor eller/og far ikke bruger hjelm??

Min datter er 10½ mdr. og hun får selvfølgelig hjelm på og det samme gør jeg

Jeg så idag en mor komme cyklende med sit barn på omkring de 6-8 år vil jeg skyde ham til at være. Han havde ikke hjelm på og det kan virkelig gøre mig arrig  HVORFOR?? Ok....fint nok hvis man ikke selv vil bruge hjelm men at man ikke lærer sit barn at bruge hjelm forstår jeg bare slet ikke noget af   Jeg kan virkelig blive forarget over sådan noget....

Hvad er jeres holdning og hvad er jeres svar til overskriften??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Begge mine børn har hjelm på og har altid haft det. De er 3 år og 4 mdr., og 4 år og 10 mdr. Både min mand og jeg bruger også hjelm, men er først begyndt på det efter, at vi fik børn.

Jeg mener, at det burde være lovpligtigt - ligesom man har sele på i bilen.

Anmeld

13. august 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
MoarHvidovre skriver:

Begge mine børn har hjelm på og har altid haft det. De er 3 år og 4 mdr., og 4 år og 10 mdr. Både min mand og jeg bruger også hjelm, men er først begyndt på det efter, at vi fik børn.

Jeg mener, at det burde være lovpligtigt - ligesom man har sele på i bilen.

Dejligt at høre  

Jeg er også først selv begyndt at bruge hjelm efter jeg fik min datter så helt "hellig" er jeg ikke det ved jeg  Men det må være ens pligt at lære sine børn at passe på sig selv i trafikken.

Anmeld

13. august 2012

MorDk

Både mit barn og jeg bruger hjelm. Også far! Kan ikke se hvorfor man skulle undlade den?

Jeg bliver SÅ harm når jeg ser forældre cykle med deres unger og de ikke har givet ungerne hjelm på  Virkelig latterligt!

Og mange forældre tror også at ungerne er "safe" i en ladcykel... Øhhh NEJ! Sååå på med hjelmen ... det kabn redde liv.... og man kan undgå hjerneskader!

Anmeld

13. august 2012

Mette.

Omsorgsgiver skriver:

Jeg er af den holdning at hvis ens barn skal bruge hjelm så skal man også. Det andet er dobbeltmoralsk for hvad er forskellen på et barns hoved og så ens eget?? Og hvad kan man egentlig sige til sit barn hvis han/hun en dag spørger en' om hvorfor han/hun skal bruge hjelm når mor eller/og far ikke bruger hjelm??

Min datter er 10½ mdr. og hun får selvfølgelig hjelm på og det samme gør jeg

Jeg så idag en mor komme cyklende med sit barn på omkring de 6-8 år vil jeg skyde ham til at være. Han havde ikke hjelm på og det kan virkelig gøre mig arrig  HVORFOR?? Ok....fint nok hvis man ikke selv vil bruge hjelm men at man ikke lærer sit barn at bruge hjelm forstår jeg bare slet ikke noget af   Jeg kan virkelig blive forarget over sådan noget....

Hvad er jeres holdning og hvad er jeres svar til overskriften??

Jeg er af samme holdning som dig

Vi bruger også cykelhjelm herhjemme - både vores datter og os.

Anmeld

13. august 2012

spj

Jeg er vokset op med at man har cykelhjelm på når man cykler, så har altid brugt cykelhjelm. Efter vi fik barn selv har min mand fået ordre på, at bruge cykelhjelm så det gør han
Vores datter har også altid cykelhjelm på, også selvom vi trækker cyklen mens hun sidder bag på. Og selvom hun sidder i ladcykelen.

Jeg synes også det burde være lovpligtigt.

Anmeld

13. august 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
MorDk skriver:

Både mit barn og jeg bruger hjelm. Også far! Kan ikke se hvorfor man skulle undlade den?

Jeg bliver SÅ harm når jeg ser forældre cykle med deres unger og de ikke har givet ungerne hjelm på  Virkelig latterligt!

Og mange forældre tror også at ungerne er "safe" i en ladcykel... Øhhh NEJ! Sååå på med hjelmen ... det kabn redde liv.... og man kan undgå hjerneskader!

Helt enig! Forstår virkelig ikke de forældrer der ikke giver deres børn hjelm på   I mine øjne er det uansvarligt! Sorry hvis jeg støder nogen....

Anmeld

13. august 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Mette. skriver:

Jeg er af samme holdning som dig

Vi bruger også cykelhjelm herhjemme - både vores datter og os.

Anmeld

13. august 2012

wamse

Min datter på 6 bruger hjelm altid, jeg gør ikke og min søn på 16 heller ikke. Jeg har ikke en eller andet pædagogisk korrekt svar på hvorfor vi ikke gør, andet end at jeg ikke har villet cykle rundt med en.

Måske jeg en dag køber en, måske, men jeg er klar over faren ved ikke at have hjelm på.

Anmeld

13. august 2012

Isabella_mor

SelvFølgelig får min dreng hjelm på og jeg tager også selv min hjelm på. Jeg ligner en svamp men hellere ligne en svamp end at dø i et uheld... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.