Giver du dit barn cykelhjelm på og hvad med dig selv??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2012

KittyCatta

Nu har jeg ikke børn endnu, men nej. Jeg bruger ikke cykelhjelm og kommer heller ikke til det! Det er lidt mere end en måned siden at jeg blev kørt ned af en flugtbillist, og knapt var jeg kommet ind på traumecentret, før sygeplejerskene begyndte at vimse omkring mig med flyers omkring vigtigheden af at bruge cykelhjelm. Øhm, undskyld? Jeg slog mit bækken og mit højre ben. Tvivler altså ret kraftigt på at cykelhjelmen kunne gøre noget ved det!

Jeg synes ærligt talt at cykelhjelme er noget opreklameret noget, og især producenterne er med til at blæse op, hvor farligt det er at køre uden. Kig på bare på de forskellige tests af cykelhjelme og I kan se hvor dårlige de er, og det er specielt de dyre til en 1000 kr. pr. hjelm?! 

JA! Mine børn kommer til at have den på, men hvis de en dag kommer og siger at de ikke vil bruge den mere, og de er gamle nok til at kunne tage den beslutning fornuftigt, vil jeg ikke tvinge dem til at bruge den.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2012

nielsen80

Har ingen cykel og derfor heller ingen hjelm mine børn skal selvfølgelig bruge en, ligesom min kæreste gør det.

Det er sjovt, tror faktisk der er forskel på land og by, kommer man til de større byer, synes jeg næsten alle bruger dem, hvor på landet ser jeg ofte folk uden....det kan godt være det bare er mig

Anmeld

14. august 2012

Thereseh

Omsorgsgiver skriver:

Jeg er af den holdning at hvis ens barn skal bruge hjelm så skal man også. Det andet er dobbeltmoralsk for hvad er forskellen på et barns hoved og så ens eget?? Og hvad kan man egentlig sige til sit barn hvis han/hun en dag spørger en' om hvorfor han/hun skal bruge hjelm når mor eller/og far ikke bruger hjelm??

Min datter er 10½ mdr. og hun får selvfølgelig hjelm på og det samme gør jeg

Jeg så idag en mor komme cyklende med sit barn på omkring de 6-8 år vil jeg skyde ham til at være. Han havde ikke hjelm på og det kan virkelig gøre mig arrig  HVORFOR?? Ok....fint nok hvis man ikke selv vil bruge hjelm men at man ikke lærer sit barn at bruge hjelm forstår jeg bare slet ikke noget af   Jeg kan virkelig blive forarget over sådan noget....

Hvad er jeres holdning og hvad er jeres svar til overskriften??

Både min søn og jeg har hjelm på. Da jeg begyndte at cykle med ham, var han omkring 9,5 måned, og nu er han 13 måneder. 

Jeg bruger også selv hjelm, og har gjort siden jeg begyndte at cykle med ham. Må indrømme at jeg godt kan finde på at lade være med at ta' den på hvis jeg cykler alene, selv om jeg godt ved at jeg burde ha den på altid. 

Min kæreste bruger ikke hjelm, og det har jeg det ret stramt med. Jeg har forsøgt at lokke ham til at købe en, mange gange, men det skal i sidste ende være hans egen beslutning. Det er kun mig der cykler med vores søn, men hvis min kæreste en dag skal cykle med ham, vil jeg kræve at han skal ha hjelm på for at sætte et godt eksempel. 

Anmeld

14. august 2012

HeXeri

KittyCatta skriver:

Nu har jeg ikke børn endnu, men nej. Jeg bruger ikke cykelhjelm og kommer heller ikke til det! Det er lidt mere end en måned siden at jeg blev kørt ned af en flugtbillist, og knapt var jeg kommet ind på traumecentret, før sygeplejerskene begyndte at vimse omkring mig med flyers omkring vigtigheden af at bruge cykelhjelm. Øhm, undskyld? Jeg slog mit bækken og mit højre ben. Tvivler altså ret kraftigt på at cykelhjelmen kunne gøre noget ved det!

Jeg synes ærligt talt at cykelhjelme er noget opreklameret noget, og især producenterne er med til at blæse op, hvor farligt det er at køre uden. Kig på bare på de forskellige tests af cykelhjelme og I kan se hvor dårlige de er, og det er specielt de dyre til en 1000 kr. pr. hjelm?! 

JA! Mine børn kommer til at have den på, men hvis de en dag kommer og siger at de ikke vil bruge den mere, og de er gamle nok til at kunne tage den beslutning fornuftigt, vil jeg ikke tvinge dem til at bruge den.

Tak for dagens grin

Anmeld

14. august 2012

KittyCatta

HeXeri skriver:

Tak for dagens grin

Det er godt at man kan grine af andre, der siger deres egen mening?  Jeg griner ikke af din mening. Respektløst er hvad det er.

Anmeld

14. august 2012

HeXeri

KittyCatta skriver:

Det er godt at man kan grine af andre, der siger deres egen mening?  Jeg griner ikke af din mening. Respektløst er hvad det er.

Njae - nu er det vel en risiko man tager når man skriver på et ganske åbent forum?

Nu var det heller ikke dig, eller din mening jeg grinte direkte af. Mere din opfattelse af "Sikkerheden ved hjelme, der sikkert er blæst op af producenterne" - det er da hylende morsomt vi kan have moderne mennesker der tror det?

Men det ændres nok den dag du rammer forkert med hovedet i et styrt

Anmeld

14. august 2012

wamse

MorDk skriver:

Det er jo det de fleste siger/tænker: "Det sker ikke for mig fordi..."

Men håber da for guds skyld ikke du kommer til skade ihvertfald!

Altså det sker jo heller ikke for de fleste, men for de få Men det er da noget som har været oppe til overvejelse, så mon ikke jeg en dag kaster mig ud i det, og får købt en hjelm

Anmeld

14. august 2012

KittyCatta

HeXeri skriver:

Njae - nu er det vel en risiko man tager når man skriver på et ganske åbent forum?

Nu var det heller ikke dig, eller din mening jeg grinte direkte af. Mere din opfattelse af "Sikkerheden ved hjelme, der sikkert er blæst op af producenterne" - det er da hylende morsomt vi kan have moderne mennesker der tror det?

Men det ændres nok den dag du rammer forkert med hovedet i et styrt

Vil anbefale dig at læse denne artikel:  http://mieharder.dk/2012/08/opgiv-hjelmen/

Anmeld

14. august 2012

HeXeri

KittyCatta skriver:

Vil anbefale dig at læse denne artikel:  http://mieharder.dk/2012/08/opgiv-hjelmen/

Jeg er godt klar over at Mie Harder mener vi er for kloge til andet end ikke at falde på cykel. Jeg kan også finde artikler der taler for incest, forsøgsdyr, vold på fanger etc. også skrevet af PH.D.

Hjelmen beskytter din tinding, det blødste punkt i din hjerne. Resten kan tage en del, går det ud over tindingen er du færdig.

Heldigvis er det op til den enkelte - ikke sandt?

Anmeld

14. august 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg har ingen cykel og derfor heller ingen hjelm

Jeg tror aldrig, jeg har haft en cykelhjelm - jeg har ihvertfald ikke brugt den.

Min datter har en løbecykel og har ikke hjelm på, da jeg slet ikke har overvejet, der skulle være en risiko ved at køre på den.

Når hun bliver stor nok til at køre på alm cykel og jeg dermed kan begynde at cykle med den lille bagpå, skal de naturligvis have hjelm på, og mon ikke jeg også selv skal have en for at være et godt eksempel?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.