venskab mellem mand og kvinde ?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2012

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg har gennem tiden haft flere drengevenner og der har aldrig været noget.

Min kæreste har også en rigtig god veninde, han endda for nylig har været på ferie med.
Det første hun sagde til ham, da de lærte hinanden at kende var;
"Vi to kommer aldrig til at gå i seng sammen".

Så var det ligesom slået fast.

Men jeg tror mange mænd enten misforstår venskaber eller lige tager chancen. Men at sige det ikke kan lade sig gøre er lige lovlig generaliserende, for selvfølgelig kan det det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

Christina.78

MorDk skriver:

Altså jeg har nogle gode mandevenner.... og der er INTET mellem os overhovedet og bliver det heller aldrig... så jeg sys det er noget fis.

Mine ord 

Anmeld

7. august 2012

UnderCover37

dejligt at høre du har kunne have en rent platonisk forhold til en mand - men det understøtter også lidt min teori ang. kærester at det bare er ufatteligt svært at få det til at fungere og få kæresten til at acceptere et tæt venskab til det modsatte køn dog ærgelgit det skal være sådan!!

Det er nemlig meget, meget ærgerligt for det ødelagde et smukt venskab, hvor vres ven følte sig 100% fri til at snakke om ALT og som han selv sagde, de ting man ikke kan tale med sine mandevenner om (min mand) dem havde han mulighed for at vende med mig - og vi var alle 3 på det rene med hvordan det var og skulle være.

Dog, skal det siges at jeg som ny kæreste måske også ville ha haft virkeligt svært ved, at min kæreste havde en så tæt veninde, jeg kan godt forstå hvordan hun har følt og tænkt - det jeg så ikke forstår er at hun ikke tog sin kærestes, mit og min mands ord for gode varer og troede på at der ikke var noget at være bange for men valgte at spiltte os - uset, i hvertfald for sin kærestes øjne... men sådan er livet jo desværre ind i mellem

Anmeld

7. august 2012

FrkZier

ONKC skriver:

Jeg har flere pigevenner end jeg har drengevenner, og der har aldrig været noget. Da jeg gik i folkeskole blev jeg trukket ud af en lærer, som sagde, at jeg skulle se og være noget mere sammen med drengene, ellers ville jeg få problemer når jeg blev ældre.

Jeg var selvfølgelig sammen med drengene på fodboldture og sådan, men ellers ikke rigtig. Jeg havde en drengeven på min egen alder som jeg var meget sammen med, ellers var de en del ældre. Jeg er nu snart 18 og de fleste drengevenner jeg har, er 23-24-25 år gamle. Jeg snakker rigtig godt med dem fra min klasse, min vi er bare helt forskellige steder i vores liv. Jeg har et barn at passe, mens de går i byen torsdag-fredag-lørdag. Faktisk er mange af dem ikke i skole om fredagen, fordi de har været i byen torsdag. Dem der er en del ældre er ovre den alder, og har måske selv børn. Der er to drenge fra min klasse som også har børn, og det er dem jeg har det allerbedst med, udover mine mange pigevenner. Dog sker det engang imellem, at de bliver forelsket i mig, hvilket bare kan være SÅ træls, irriterende og alt andet end problemfrit!

og hvordan har din kæreste med du har mange pige venner? (hvis du har sådan en) og hvis ikke, tror du en kommende kæreste ville kunne acceptere et så tæt forhold mellem dig og en pige? og ville du selv kunne acceptere en kæreste have et tæt forhold til en anden fyr?

Anmeld

7. august 2012

FrkZier

UnderCover35 skriver:

Det er nemlig meget, meget ærgerligt for det ødelagde et smukt venskab, hvor vres ven følte sig 100% fri til at snakke om ALT og som han selv sagde, de ting man ikke kan tale med sine mandevenner om (min mand) dem havde han mulighed for at vende med mig - og vi var alle 3 på det rene med hvordan det var og skulle være.

Dog, skal det siges at jeg som ny kæreste måske også ville ha haft virkeligt svært ved, at min kæreste havde en så tæt veninde, jeg kan godt forstå hvordan hun har følt og tænkt - det jeg så ikke forstår er at hun ikke tog sin kærestes, mit og min mands ord for gode varer og troede på at der ikke var noget at være bange for men valgte at spiltte os - uset, i hvertfald for sin kærestes øjne... men sådan er livet jo desværre ind i mellem

meget ærgeligt at du har mistet så god en ven!

- man burde mene der ville være bedre løsninger end at bryde jeres venskab, som du selv siger, tage jeres ord for gode varer, eller selv engagere sig i at lære din mand og dig at kende så hun selv ku se i var reele mennesker (går jeg lige ud fra i er).. men ja, det må da også have været svært for hende at acceptere et så tæt forhold mellem hendes kæreste og en anden kvinde, men bare mega ærgeligt!

Anmeld

7. august 2012

FrkZier

RGN skriver:

Jeg har gennem tiden haft flere drengevenner og der har aldrig været noget.

Min kæreste har også en rigtig god veninde, han endda for nylig har været på ferie med.
Det første hun sagde til ham, da de lærte hinanden at kende var;
"Vi to kommer aldrig til at gå i seng sammen".

Så var det ligesom slået fast.

Men jeg tror mange mænd enten misforstår venskaber eller lige tager chancen. Men at sige det ikke kan lade sig gøre er lige lovlig generaliserende, for selvfølgelig kan det det.

så den ligesom også på det rene hehe

men ja jeg tror faktisk ofte det er fordi manden, liiiiige tager chancen, for det ku jo være man var heldig

Anmeld

7. august 2012

ONKC

FrkZier skriver:

og hvordan har din kæreste med du har mange pige venner? (hvis du har sådan en) og hvis ikke, tror du en kommende kæreste ville kunne acceptere et så tæt forhold mellem dig og en pige? og ville du selv kunne acceptere en kæreste have et tæt forhold til en anden fyr?

Hun havde det fint med det, da hun udemærket var klar over, at der ikke var mere end blot et venskab. Havde engang en kæreste som forbød mig, at se mine pigevenner, dét forhold holdte ikke længere end en uge, for det gad jeg simpelthen ikke. Det kommer an på, hvor tæt du mener?

Anmeld

7. august 2012

FrkZier

ONKC skriver:

Hun havde det fint med det, da hun udemærket var klar over, at der ikke var mere end blot et venskab. Havde engang en kæreste som forbød mig, at se mine pigevenner, dét forhold holdte ikke længere end en uge, for det gad jeg simpelthen ikke. Det kommer an på, hvor tæt du mener?

når jeg siger en tæt veninde/ven, er det ikke kun en man ser i skolen - men en man ses med privat, en man evt overnatter med og ses med ca en gang om ugen, alene

Anmeld

7. august 2012

ONKC

FrkZier skriver:

når jeg siger en tæt veninde/ven, er det ikke kun en man ser i skolen - men en man ses med privat, en man evt overnatter med og ses med ca en gang om ugen, alene

Det ville komme meget an på, om jeg kendte ham, tror jeg.. Har ikke haft en kæreste, som har overnattet hos en anden dreng, uden jeg har været der

Anmeld

7. august 2012

FrkZier

ONKC skriver:

Det ville komme meget an på, om jeg kendte ham, tror jeg.. Har ikke haft en kæreste, som har overnattet hos en anden dreng, uden jeg har været der

og hvis du overhovedet ikke kendte ham? og din kæreste tog hjem og overnattede, alene velogmærke - ville du ikke have meega svært ved at acceptere det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.