venskab mellem mand og kvinde ?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2012

Frk. Himmelblå

FrkZier skriver:

Hej i tøser derude

Jeg sad igår og snakkede med en veninde omkring venskabet mellem mænd og kvinder. Min veninde holder fast i det ikke kan lade sig gøre, da der på et eller andet tidspunkt altid vil opstå en seksuel spænding mellem parterne..

- det er jeg så uenig i, men er faktisk ikke helt sikker alligevel, i det min eneste sådan rigtig tætte hankøns ven jeg har - er homoseksuel, så NEJ der opstår aldrig seksuel spænding der ()

Fra mit synspunkt afhænger det også af om fyren fx er single eller i forhold, fordi hvis han er single kan man jo frit ses så ofte man vil osv, men så er der vel stadig en risiko for at man ender i en situation hvor der kommer nogen sexuelle lyster ind i billedet?! men hvis han derimod er i forhold, er chancen for dette vel mindre? men hvad så med hans kæreste, det må da være svært at afbalancere forholdet mellem veninde og kæreste så kæresten ikke bliver utryg?

hvad er jeres indstilling til dette? har i selv hankøns venner i ses med ofte (som ca. en gang om ugen) evt. overnatter hos? kan det lade sig gøre uden der på et eller andet tidspunkt kommer sex ind i billedet?

Jeg har selv mange venner, som er mænd.

Der er også opstået "seksuelle spændinger" indimellem. Ikke med alle, men det kan da ske. Jeg kan så bare ikke se, hvorfor det skulle være en grund til, at man ikke kan være venner??! - Som din veninde åbenbart mener. Jeg er da fortsat venner med de mænd, som der har været flirt med fra tid til anden...

I øvrigt kan der jo også opstå seksuelle spændinger med veninder. Jeg har sjældent prøvet det, men kender da mange, der oplever det fra tid til anden. Så jeg forstår slet ikke denne skelnen mellem venner og seksualitet. 

Det er da straks mere kompliceret, hvis man går hen og ulykkeligt forelsker sig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2012

Frk. Himmelblå

Mor og meget mere skriver:

Jeg har det generelt svært med sådan nogle "Det kan bare ALDRIG lade sig gøre"-udsagn. Mennesker er forskellige, og kønnet er jo bare en enkelt faktor ud af mange. Generelt synes jeg, at det der med at lave så ultimative "altid og aldrig"-regler hører unge mennesker til - det er jo en meget firkantet generalisering, og så enkelt er livet ikke.

Jeg har mange mandlige venner, og min mand har også kvindelige - ingen problemer der. vi "deler" jo også venner af begge køn - mine veninder er også blevet hans, og hans nære venner er også mine. 

Hørt.

Og sex betyder ikke nødvendigvis, at man ikke kan være venner bagefter... Intet er firkantet. 

Anmeld

8. august 2012

FrkZier

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg har selv mange venner, som er mænd.

Der er også opstået "seksuelle spændinger" indimellem. Ikke med alle, men det kan da ske. Jeg kan så bare ikke se, hvorfor det skulle være en grund til, at man ikke kan være venner??! - Som din veninde åbenbart mener. Jeg er da fortsat venner med de mænd, som der har været flirt med fra tid til anden...

I øvrigt kan der jo også opstå seksuelle spændinger med veninder. Jeg har sjældent prøvet det, men kender da mange, der oplever det fra tid til anden. Så jeg forstår slet ikke denne skelnen mellem venner og seksualitet. 

Det er da straks mere kompliceret, hvis man går hen og ulykkeligt forelsker sig..

der hvor problemet opstår hvis der er sexuelle spændinger, er hvis den ene eller begge parter for en kæreste.. jeg ville personligt have det mega dårlit med min kæreste så en pige alene som jeg vidste han havde haft en flirt med førhen

Anmeld

8. august 2012

Frk. Himmelblå

FrkZier skriver:

der hvor problemet opstår hvis der er sexuelle spændinger, er hvis den ene eller begge parter for en kæreste.. jeg ville personligt have det mega dårlit med min kæreste så en pige alene som jeg vidste han havde haft en flirt med førhen

Tjae, kan måske godt følge dig lidt, at man kunne få det lidt dårligt ved tanken om, at ens mand var sammen med en anden kvinde. Men jeg ville personligt hanke op i mig selv. Man kan ikke andet end at stole på hinanden. Det må være udgangspunktet.

Anmeld

8. august 2012

Pige2009

FrkZier skriver:

nu ved jeg ikke om du er i forhold eller single - men hvis vi lige siger du  har en kæreste/mand, hvordan har han det med du ses alene med en fyr hvor der har været sexuel spænding imellem jer? og hvis du er single, tror du så en kommende kæreste ville kunne acceptere det? og ville du kunne acceptere det hvis det var omvendt?

jeg ville selv have MEGA svært ved at acceptere at min kæreste sås alene med en pige jeg vidste han på et eller andet tidspunkt har haft lyst til at have sex med..

Jeg er ikke i forhold, men med min Ekskæreste havde vi begge tætte venner af modsatte køn, uden problemer. Ingen af os var særlig jaloux anlagte Min evt kommenede kæreste skal kunne rumme mine venner, ligesom jeg skal kunne rumme hans

Anmeld

8. august 2012

MorTil2<3

Måske skulle man starte debatten her i et mandeforum ?

Det er jo dem vi vil høre svarene fra.... vi ved jo godt de fleste kvinder kan have mandevenner, men omvendt?

Men har jo en fantastisk evne til at skelne kærlighed og sex, så de behøver jo ikke se deres veninder som ''partnermateriale'' for at få lyst til dem.....

Så medmindre de prutter, bøvser og viser alle deres dårligste sider så manden virkelig mister al ''fantasi'' om hende....

Jeg har aldrig haft en drengeven, som ikke ville i bukserne på mig, på et eller andet tidspunkt..... Desværre!

Min kæreste siger os til mig, at kvinder ikke kan have drengevenner, og så er det så jeg spekulere over hvorfor han så kan have veninder? Fordi hvis mine drengevenner vil i bukserne på mig, så vil min kæreste vel os i buksnerne på hans veninder??

Hehe, tror i sidste ende det drejer sig om hvordan man opfører sig overfor hinanden (i venskabet) ! Bevidst og Ubevidst

Anmeld

8. august 2012

MorTil2<3

Og..... Vi bliver jo ikke klogere af at spørge hverken vores drengevenner eller vores kærester, for jeg tvivler på nogen af dem ville erkende det blankt, hvis det var tilfældet at der var seksuel spænding mellem parterne.......

Anmeld

8. august 2012

chael

Ja, jeg har drengevenner, men ikke ligesom jeg har mine veninder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.