venskab mellem mand og kvinde ?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2012

FrkZier

TeamRocket skriver:

Jeg har vist ingen drengevenner jeg ikke har snavet med i ungdommen, isterning leg burde forbydes. Men nu er vi jo voksne og der er ikke den der spænding mellem os, og skulle den komme så er det jo tilladt lige at styre sig indtil fornuften tar over igen. Selfølgelig kan mænd og kvinder være venner
Og dog- min mand har aldrig haft en veninde der ikke har endt med at forelske sig i ham, og bevares han er også sød og dejlig- men det er altså træls i længden, også fordi hans veninder ender med at skulle 'reddes' og derigennem prøver at score ham, nu har han droppet at have kvindelige venner fordi han bare bliver 'udnyttet'.

tror bare det viirkelig svært for alvor at ligge den der seksuelle spænding væk, hvis den først har været der - hvis nu du fx var single, og skulle overnatte hos en af dine mandevenner, ville du så med sikkerhed sige der aldrig ville kunne ske noget?

- kan godt se det må være mega nedren! men i det mindste ved du da så du har en attraktiv mand

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

wamse

Jeg ville rigtig gerne kunne sige, at mænd og kvinder kan være venner uden nogen former for seksuelle undertoner, men det er bare ikke min erfaring

Jeg har ihvertfald ikke haft en eneste ven, hvor der ikke på et eller andet tidspunkt, har været seksueller undertoner, og det er også det jeg ser ske, blandt mine veninder og deres venner.

Anmeld

7. august 2012

FrkZier

wamse skriver:

Jeg ville rigtig gerne kunne sige, at mænd og kvinder kan være venner uden nogen former for seksuelle undertoner, men det er bare ikke min erfaring

Jeg har ihvertfald ikke haft en eneste ven, hvor der ikke på et eller andet tidspunkt, har været seksueller undertoner, og det er også det jeg ser ske, blandt mine veninder og deres venner.

sådan har jeg det også lidt - den eneste mandeven jeg har kunne holde fast i uden det er blevet ødelagt af sexuelle lyster, er min homoseksuelle ven tror virkelig det er sjældent det kan lade sig gøre!

Anmeld

7. august 2012

Pige2009

FrkZier skriver:

Hej i tøser derude

Jeg sad igår og snakkede med en veninde omkring venskabet mellem mænd og kvinder. Min veninde holder fast i det ikke kan lade sig gøre, da der på et eller andet tidspunkt altid vil opstå en seksuel spænding mellem parterne..

- det er jeg så uenig i, men er faktisk ikke helt sikker alligevel, i det min eneste sådan rigtig tætte hankøns ven jeg har - er homoseksuel, så NEJ der opstår aldrig seksuel spænding der ()

Fra mit synspunkt afhænger det også af om fyren fx er single eller i forhold, fordi hvis han er single kan man jo frit ses så ofte man vil osv, men så er der vel stadig en risiko for at man ender i en situation hvor der kommer nogen sexuelle lyster ind i billedet?! men hvis han derimod er i forhold, er chancen for dette vel mindre? men hvad så med hans kæreste, det må da være svært at afbalancere forholdet mellem veninde og kæreste så kæresten ikke bliver utryg?

hvad er jeres indstilling til dette? har i selv hankøns venner i ses med ofte (som ca. en gang om ugen) evt. overnatter hos? kan det lade sig gøre uden der på et eller andet tidspunkt kommer sex ind i billedet?

Jeg har flere drengevenner, som jeg har kendt i mange år. Ja, der er opstået seksuelle spændinger ved flere af dem, men idag er der ingenting andet end et uvurderligt venskab. Kan faktisk bedre lide drengevennerne på nogle punkter

Anmeld

7. august 2012

wamse

FrkZier skriver:

sådan har jeg det også lidt - den eneste mandeven jeg har kunne holde fast i uden det er blevet ødelagt af sexuelle lyster, er min homoseksuelle ven tror virkelig det er sjældent det kan lade sig gøre!

Jeg har egentlig en ven, som jeg har kendt i mange år, og der har ikke været noget, meeeen kom i tanke om at vi da for nogle år siden rå-snavede, så der røg den teori jo

Anmeld

7. august 2012

FrkZier

Baagøe skriver:

Jeg har flere drengevenner, som jeg har kendt i mange år. Ja, der er opstået seksuelle spændinger ved flere af dem, men idag er der ingenting andet end et uvurderligt venskab. Kan faktisk bedre lide drengevennerne på nogle punkter

nu ved jeg ikke om du er i forhold eller single - men hvis vi lige siger du  har en kæreste/mand, hvordan har han det med du ses alene med en fyr hvor der har været sexuel spænding imellem jer? og hvis du er single, tror du så en kommende kæreste ville kunne acceptere det? og ville du kunne acceptere det hvis det var omvendt?

jeg ville selv have MEGA svært ved at acceptere at min kæreste sås alene med en pige jeg vidste han på et eller andet tidspunkt har haft lyst til at have sex med..

Anmeld

7. august 2012

FrkZier

wamse skriver:

Jeg har egentlig en ven, som jeg har kendt i mange år, og der har ikke været noget, meeeen kom i tanke om at vi da for nogle år siden rå-snavede, så der røg den teori jo

hehe lige som man tror man har fat i den lange ende

Anmeld

7. august 2012

UnderCover37

Jeg tror det er helt op til det enkelte venskab om det kan lade sig gøre - og så afhænger det sikkert også af både manden og kvindens holdning til dét at være venner og hvad det inkluderer.

Jeg har tidligere da jeg var single haft venner hvor jeg faktisk ikke troede at der kunne opstå en seksuel spænding, men det gjorde der alligevel.

Har dog også haft en meget god ven her mens jeg har været gift med min mand, det var også hans bedste ven (vi mødte ham samtidig) og her var der INTET seksuelt imellem os, vi var bare helt ind i sjælen venner 

Min mand har ofte sagt at han er 100% rolig ved vores relation og han ikke ville blinke hvis vi sov sammen eller enddog tog et bad, da det er så platonisk som det kan være.
(Det skal siges at den snak er taget i forbindelse med at andre har tvivlet på om det nu også kunne være platonisk, ikke min mand, jeg eller vores ven) 

Det venskab består dog ikke længere, hverken med min mand eller jeg, da vores vens nye kæreste havde det enormt svært ved at vi (alle 3) var så tætte men mest med mig  og hun langsomt fik og ud på en sidelinje og nu er det omkring 1 år siden vi sidst har snakket, desværre!

Anmeld

7. august 2012

FrkZier

UnderCover35 skriver:

Jeg tror det er helt op til det enkelte venskab om det kan lade sig gøre - og så afhænger det sikkert også af både manden og kvindens holdning til dét at være venner og hvad det inkluderer.

Jeg har tidligere da jeg var single haft venner hvor jeg faktisk ikke troede at der kunne opstå en seksuel spænding, men det gjorde der alligevel.

Har dog også haft en meget god ven her mens jeg har været gift med min mand, det var også hans bedste ven (vi mødte ham samtidig) og her var der INTET seksuelt imellem os, vi var bare helt ind i sjælen venner 

Min mand har ofte sagt at han er 100% rolig ved vores relation og han ikke ville blinke hvis vi sov sammen eller enddog tog et bad, da det er så platonisk som det kan være.
(Det skal siges at den snak er taget i forbindelse med at andre har tvivlet på om det nu også kunne være platonisk, ikke min mand, jeg eller vores ven) 

Det venskab består dog ikke længere, hverken med min mand eller jeg, da vores vens nye kæreste havde det enormt svært ved at vi (alle 3) var så tætte men mest med mig  og hun langsomt fik og ud på en sidelinje og nu er det omkring 1 år siden vi sidst har snakket, desværre!

dejligt at høre du har kunne have en rent platonisk forhold til en mand - men det understøtter også lidt min teori ang. kærester at det bare er ufatteligt svært at få det til at fungere og få kæresten til at acceptere et tæt venskab til det modsatte køn dog ærgelgit det skal være sådan!!

Anmeld

7. august 2012

ONKC

Jeg har flere pigevenner end jeg har drengevenner, og der har aldrig været noget. Da jeg gik i folkeskole blev jeg trukket ud af en lærer, som sagde, at jeg skulle se og være noget mere sammen med drengene, ellers ville jeg få problemer når jeg blev ældre.

Jeg var selvfølgelig sammen med drengene på fodboldture og sådan, men ellers ikke rigtig. Jeg havde en drengeven på min egen alder som jeg var meget sammen med, ellers var de en del ældre. Jeg er nu snart 18 og de fleste drengevenner jeg har, er 23-24-25 år gamle. Jeg snakker rigtig godt med dem fra min klasse, min vi er bare helt forskellige steder i vores liv. Jeg har et barn at passe, mens de går i byen torsdag-fredag-lørdag. Faktisk er mange af dem ikke i skole om fredagen, fordi de har været i byen torsdag. Dem der er en del ældre er ovre den alder, og har måske selv børn. Der er to drenge fra min klasse som også har børn, og det er dem jeg har det allerbedst med, udover mine mange pigevenner. Dog sker det engang imellem, at de bliver forelsket i mig, hvilket bare kan være SÅ træls, irriterende og alt andet end problemfrit!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.