Jeg er rystet!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2012

Kay

jydeinden skriver:

du kan sige "nej" "lad være" "gå væk" osv så tosset du har lyst til som barn, hvis der virkeligt er nogen som vil drille dig, som vil mobbe dig, så får du hverken fred eller respekt af den grund.

jeg bryder mig ikke om vold, men den dag en dreng valgte nærmest at køre mig ned med en venindes cykel, og kaldte det "sjovt" og veninden stod og skreg af grin, fordi det var morsomt at se på.. dén dag ville jeg vitterligt have ønsket at jeg havde pandet den dreng en på lampen. og dét tøver jeg ikke med at sige og mene.

jeg er selv blevet mobbet på det groveste fra børnehave klassen til og med 9. klasse... der i blandt slået spyttet og sparket på... jeg ved hvad børn kan gøre... men jeg er ikke opdraget til den voldelige løsning... og ville aldrig vælge den! for hvis man som skole barn først tyer til deres metoder har de jo vundet...

og jeg er altså ikke komet ud af det indelukket og med psykiske problemer... jeg er kommet ud af det stærkere fordi jeg har lært at takle den slags mennesker!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

Mor til Mike

An&Jo skriver:

men som jeg skriver, så reagerer mit barn på ikke at blive forstået, og på at "dit" barn ike forstår hans grænser.. så hvorfor ikke lære barnet det istedet??

for jo, det er i min verden meget voldeligt at blive lagt i lås, det er sådan noget politiet bruger, når en fange går helt amok..

- Netop for at deres fanger kan slappe af. Kommer fra en familie hvor os børn er blevet lært kampsport og forsvar fra vi kunne gå, så det er vigtig for mig at han lære det, og tolerance.

Det er jo også 'sidste løsning' og det jo kun hvis det bliver gentaget op til flere gange, jeg synes på ingen måde noget barn skal stå og lade sig blive slået på, med dermed give igen på en afslappet måde, for at vise at det altså ikke er okay. Børn forstår jo tit tingene bedre når du bruger dit kropsprog korrekt. 

Anmeld

7. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
jydeinden skriver:

jeg ved ikke noget om hvordan det er idag, og dét erkender jeg gerne, men medmindre lærerne er blevet bedre på ALLE skoler til at lytte til begge sider, medmindre lærerne er blevet bedre til at tage affære allerede første gang noget sker. så er det i mine øjne IKKE godt nok!

intet barn skal i mine øjne frygte at gå til de voksne fordi vedkommende er bange for at blive holdt udenfor INTET!

Prøv at læse mit indlæg om " Den usynlige klassekammerat", så forstår du, hvad jeg mener. Vi - jeg skriver som lærer - er ikke fejlfri og ser langt fra alt, hvad der foregår, men hvis forældrene sætter deres egen dagsorden og indirekte modarbejder skolen, er vi hjælpeløse. 

Anmeld

7. august 2012

Mor til Mike

Kay skriver:

det kunne den nu godt... men som pædagog vil jeg nyde lidt af min barsel fri for forældre der tror de er bedrevidende... og ikke på nogen måde vil lytte til en der er uddannet og hvad der sker når forældrene ikke er tilstede...

og derfor vil jeg ikke fortsætte diskutionenen med dig

ha en fortsat god dag

Hvem siger jeg ikke gør det? hvem siger at jeg ikke har arbejdet i en børnehave og vokset op med en mor der er dagplejemor? var' din tunge før du taler om noget du ikke ved. det gør mig rigtig arrig.

Ha en god dag.

Anmeld

7. august 2012

jydeinden

Prøv at læse mit indlæg om " Den usynlige klassekammerat", så forstår du, hvad jeg mener. Vi - jeg skriver som lærer - er ikke fejlfri og ser langt fra alt, hvad der foregår, men hvis forældrene sætter deres egen dagsorden og indirekte modarbejder skolen, er vi hjælpeløse. 

er selv opdraget i et hjem hvor vold absolut IKKE var til stede.jeg har aldrig slået en eneste. men når man gik til læreren så fik man at vide at det nok bare var en selv den var gal med, for det kunne den anden elev da aldrig finde på, eller sådan var det nok aldrig tiltænkt osv.

jeg har siddet til en såkaldt elevsamtale, og løjet en lærer op i hovedet.. og så tænker du nok hvorfor dog det? jo for jeg vidste at hvis jeg sagde sandheden så ville de alligevel ikke tro på mig.

Anmeld

7. august 2012

MorDk

An&Jo skriver:

men igen, så er det faktisk mit barn du lærer dit barn at forsvare dig imod..

Istedet for at lære sine børn alle mulige tricks, så synes jeg man skal lære sit barn at respektere andre børns grænser, og lære børnene at når det ene barn siger fra, så skal man lige gå væk fremfor at blive ved??

Anmeld

7. august 2012

Kay

Sandra + Mike skriver:

Hvem siger jeg ikke gør det? hvem siger at jeg ikke har arbejdet i en børnehave og vokset op med en mor der er dagplejemor? var' din tunge før du taler om noget du ikke ved. det gør mig rigtig arrig.

Ha en god dag.

at arbejde i en børnehave gør dig ikke til pædagog... og jeg ved ikke hvad jeg skal vare min tunge imod, da jeg intet ondt om dig har skrevet...

Anmeld

7. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Kay skriver:

jeg er selv blevet mobbet på det groveste fra børnehave klassen til og med 9. klasse... der i blandt slået spyttet og sparket på... jeg ved hvad børn kan gøre... men jeg er ikke opdraget til den voldelige løsning... og ville aldrig vælge den! for hvis man som skole barn først tyer til deres metoder har de jo vundet...

og jeg er altså ikke komet ud af det indelukket og med psykiske problemer... jeg er kommet ud af det stærkere fordi jeg har lært at takle den slags mennesker!

Og jeg er desværre en af dem, der mobbede groft og ondskabsfuldt - men jeg og mine veninder ville til enhver tid have kunnet udnytte det, hvis vores offer havde givet igen, for vi var de "gode" børn, og man ville tro på vores version. Jeg kunne nu godt have undt hende at have givet mig en på lampen - det ville jeg i den grad have fortjent! - men det ville kun have gjort hendes situation endnu værre. 

Det var så også et helt ekstremt eksempel, hvor ALLE svigtede, og hvor skoleskift havde været den eneste rigtige løsning. Min samvittighed er sort som kul den dag i dag, og som lærer har jeg svoret, at noget lignende aldrig, aldrig skal ske i mine klasser. 

Anmeld

7. august 2012

Kay

Mor og meget mere skriver:

Og jeg er desværre en af dem, der mobbede groft og ondskabsfuldt - men jeg og mine veninder ville til enhver tid have kunnet udnytte det, hvis vores offer havde givet igen, for vi var de "gode" børn, og man ville tro på vores version. Jeg kunne nu godt have undt hende at have givet mig en på lampen - det ville jeg i den grad have fortjent! - men det ville kun have gjort hendes situation endnu værre. 

Det var så også et helt ekstremt eksempel, hvor ALLE svigtede, og hvor skoleskift havde været den eneste rigtige løsning. Min samvittighed er sort som kul den dag i dag, og som lærer har jeg svoret, at noget lignende aldrig, aldrig skal ske i mine klasser. 

og sådan har jeg det som pædagog... både med vold og mobning...

Anmeld

7. august 2012

Loa

Jeg har det sådan lidt både og.

Min umiddelbare mening er at selvfølgelig skal mit barn ikke lære at slå eller at det er ok.

Men samtidig får jeg da alligevel sådan en følelse, når hun kommer hjem med et stort, dybt bidemærke på hendes arm, et andet barn har givet hende, fordi han ville lege med det hun havde, at jo så ville jeg måske ønske at hun havde "givet igen"....

Men "bare så i ved det" så er der nok andre vuggestuer end vores (kan jeg kun tro) som syntes det er ok at børnene giver igen....
Vi fik i hvert fald af vide en dag de fortalte os at en af de store havde været efter hende, at hun heldigvis "bare gav igen"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.