MorDk skriver:
Selvfølgelig skal det barn der bider have af vide at det er forkert. MENd er er jo en grund til det og det er ikke for at være ond! Vi taler om et bar poå under 2år... (og siger du at det barn skal lære at tale dansk) Ej nu bliver jeg sgu sur! Præv lige at læs hvad det er du skriver?!
Hvis du vidste hvor svært og hjerteskærende at have et bartn der bider andre børn! Men jeg kender mit nbarn. Har set ham i situationen... og pædagoger har observeret ham. Han fungere godt og han er meget fremme på mange områder. Der hvor han kan have det svært er i realtion til andre... når der skal indbydes til leg mm. Her er det svært for ham og et knus eller lign. bliver til et bid... fordi han ikke ved hvordan og hvorledes han skal handle....
Men du ved ikke hvad det handler om. Og jeg forstår godt at du bliver ked af det og vred hvis nogle bider dit barn. Og jeg som mor til et barn der bider.... er også ked af det! Herhjemme sætter vi hårdt ned mod bideri og det at slå. MEN drengen er nu engang ikke særlig gammel... så det at bide og slå i den alder er IKKE ualmindeligt!
Barnet der bliver bidt skal have omsorg ja... men det skal barnet der bider også (bare på en anden måde / et andet niveau)
Jo beklager jeg udelukkende dragede konklusion ud fra min datters egen situation. Det barn der bed hende var et stort barn som udemærket kan snakke med sine forældre og mindre søskende, så ergo gik jeg bare ud fra at han ikke kunne eller gad snakke med min datter om det legetøj, men bare valgte at bide hende i stedet.
Jeg kan ikke forestille mig hvor frustrerende det må være med et barn der bider (heldigvis) men jeg ved ikke hvordan det skal komme til livs, hvis i derhjemme kæmper for at barnet ikke skal gøre det, og de så i vuggestuen siger til børnene at de bare skal bide igen....
Anmeld