Jeg er rystet!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2012

ekebiv

Loa skriver:

Så lad være selv at bland det ind i.

Men lige tilfældigvis det her barn, kan jeg jo se og høre kommunikerer med sin mor, så ergo må han jo kunne snakke på det sprog de snakker indbyrdes.

Men glem det gider ikke blande det pis ind i debatten.

Jeg siger ikke det barn skal straffes, men det lyder nærmest som om det er det barn der bider/slår der er offeret, det syntes jeg sgu heller ikke er ok. Det barn der gør disse ting syntes jeg skal skældes ud/forklares hvor øv det er det de gør.

Der skal, efter min mening, drages omsorg for begge børnene.
Og som du selv skriver har barnet fra dit eksempel svært ved at udtrykke sig på dansk og det må vel siges at være et klokkeklart eksempel på hele problematikken omkring børn der bider.
Racismen bragte du selv ind.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

Loa

MorDk skriver:

Selvfølgelig skal det barn der bider have af vide at det er forkert. MENd er er jo en grund til det og det er ikke for at være ond! Vi taler om et bar poå under 2år... (og siger du at det barn skal lære at tale dansk) Ej nu bliver jeg sgu sur! Præv lige at læs hvad det er du skriver?!

Hvis du vidste hvor svært og hjerteskærende at have et bartn der bider andre børn! Men jeg kender mit nbarn. Har set ham i situationen... og pædagoger har observeret ham. Han fungere godt og han er meget fremme på mange områder. Der hvor han kan have det svært er i realtion til andre... når der skal indbydes til leg mm. Her er det svært for ham og et knus eller lign. bliver til et bid... fordi han ikke ved hvordan og hvorledes han skal handle....

Men du ved ikke hvad det handler om. Og jeg forstår godt at du bliver ked af det og vred hvis nogle bider dit barn. Og jeg som mor til et barn der bider.... er også ked af det! Herhjemme sætter vi hårdt ned mod bideri og det at slå. MEN drengen er nu engang ikke særlig gammel... så det at bide og slå i den alder er IKKE ualmindeligt!

Barnet der bliver bidt skal have omsorg ja... men det skal barnet der bider også (bare på en anden måde / et andet niveau)

Jo beklager jeg udelukkende dragede konklusion ud fra min datters egen situation. Det barn der bed hende var et stort barn som udemærket kan snakke med sine forældre og mindre søskende, så ergo gik jeg bare ud fra at han ikke kunne eller gad snakke med min datter om det legetøj, men bare valgte at bide hende i stedet.

Jeg kan ikke forestille mig hvor frustrerende det må være med et barn der bider (heldigvis) men jeg ved ikke hvordan det skal komme til livs, hvis i derhjemme kæmper for at barnet ikke skal gøre det, og de så i vuggestuen siger til børnene at de bare skal bide igen....

Anmeld

7. august 2012

Kay

Loa skriver:

Okay, hvis det er sådan man betegner det at drage omsorg, så jo, så syntes jeg bestemt der skal drages omsorg for barnet.

Og jo det må da være super frustrerende for et barn ikke at kunne kommunikere ordenligt, men så tænker jeg, i stedet for at det barn så bider/slår et andet barn, som så skal kontakte en voksen, så kunne det første barn jo selv prøve at kontakte en voksen i stedet for at ty til bid eller lign...

Hmm i princippet er det vist det samme, hvis alle bare lærte deres barn at de ikke måtte bide/slå, og i stedet skulle kontakte en voksen hvis de var frustrerede..... Selvom det måske nok er lidt meget at forvente af et vuggestue barn...

ja det er meget at forvente af et vuggestue barn... derfor arbejder vi med det hver dag... og derfor er det så ødelæggende hvis forældrene fortæller børnene det er ok at slå... for så har vi bare endnu mere at arbejde med i stedet for at lave alle de andre spændende pædagogiske ting...

man kan drage omsorg på rigtig mange måder og det gælder om at vælge den der passer til det enkelte barn i den enkelte situation... der hvor jeg arbejder skælder vi aldrig ud... vi har andre meger gavnlige metoder at bruge...

Anmeld

7. august 2012

MorDk

Så lad være selv at bland det ind i.

Men lige tilfældigvis det her barn, kan jeg jo se og høre kommunikerer med sin mor, så ergo må han jo kunne snakke på det sprog de snakker indbyrdes.

Men glem det gider ikke blande det pis ind i debatten.

Jeg siger ikke det barn skal straffes, men det lyder nærmest som om det er det barn der bider/slår der er offeret, det syntes jeg sgu heller ikke er ok. Det barn der gør disse ting syntes jeg skal skældes ud/forklares hvor øv det er det de gør.

Jeg er ikke selv pædagog.... MEN begge børn er ofre i denne situation (når vi snakker om vuggestuebørn der ikke kan udtrykke sig sprogligt) Og det kan børn under 2 år sgu ikke...

"Hey du Adam lad lige være med det der...." ej come on!

Min søn har bidt andre fordi han sys de var skønne og dejlige og gerne ville knuse og kramme.... SKal han straffes for det? NEJ han skal hjælpes og guides til hvordan man skaber realtioner!

Anmeld

7. august 2012

MorDk

Kay skriver:

ja det er meget at forvente af et vuggestue barn... derfor arbejder vi med det hver dag... og derfor er det så ødelæggende hvis forældrene fortæller børnene det er ok at slå... for så har vi bare endnu mere at arbejde med i stedet for at lave alle de andre spændende pædagogiske ting...

man kan drage omsorg på rigtig mange måder og det gælder om at vælge den der passer til det enkelte barn i den enkelte situation... der hvor jeg arbejder skælder vi aldrig ud... vi har andre meger gavnlige metoder at bruge...

Kloge ord!

Anmeld

7. august 2012

KakaoDrik

An&Jo skriver:

Jeg sad lige og læste de første sider igennem af den debat om hvad man opdrager sit barn til at gøre, og jeg må sige at jeg får ondt i maven af det, og er direkte rystet over hvad nogle forældre idag lærer deres børn..

MIT barn er det barn der nogengange slår eller bidder hvis andre tager de ting han har eller hvis de driller ham, jeg gør alt i min magt for at lære ham at han ikke må hverken slå eller bide, men hold op det er svært at få vendt rundt..
Mit barn gør det fordi det er den måde han lige nu har mulighed for at udtrykke sig på, jeg har op til flere gange observeret hvad der går ud for hans handlinger, både herhjemme men også overfor andres børn, og hvad jeg så oftest var faktisk at han op til flere gange siger stop, og sætter sin hånd ud, for ligesom at vise at han gerne vil have lidt afstand, og lige præcis DET er der faktisk rigtig mange børn der ikke forstår, inkl min egen bonusdreng, og min kærestes nevø, og eftersom han stadig kan være en smule bagud i sproget, selvom vi træner med ham hver dag, så er der bare ting han ikke kan udtrykke sprogligt endnu, ihvertfald ikke ordentligt, men burde et stop og en oprejst flad hånd i strakt arm ikke være nok??
Det er det åbenbart ikke..

Det jeg får ondt i maven over er at der faktisk er nogen herinde der lærer deres børn at det er iorden at slå på mit barn og andres, for tvivler på at jeg er den eneste mor herinde med et barn der til tider kan have svært ved at udtrykke sig med sproget??
Herhjemme går vi MEGET op i at lære begge drenge at har de problemer, så skal de gå til den nærmeste voksen de kan finde, og sige det og aldrig nogensinde bare slå..

Dem der lærer deres børn bare at slå, tænker i nogensinde over at det en dag faktisk kan være JERES barn der er det barn som bliver slået og mobbet, fordi andre forældre har lært deres børn at man bare skal slå??

Jeg har selv haft et barn der bed, men jeg kan godt sætte mig ind i det Loa skriver 

Anmeld

8. august 2012

Pige2009

Kay skriver:

lige netop... børn skal tilgengæld lære at sige fra eller hente en voksen hvis de bliver slået... har stået med frustrerede forældre så mange gange og haft den snak...

Lige præcis. Det er simpelthen ikke andet for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.