Jeg er rystet!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2012

An&Jo

Mor og meget mere skriver:

Godt, du blander dig som mor til et af de "slemme" børn. Når jeg læser ord som "tæsk" og "tyranner" - i en debat om BØRNEHAVEBØRN ! - bliver jeg også rystet over måden at opfatte verden og andres børn på. 

Har du læst min tråd "Den usynlige klassekammerat"? Samme tema. 

ja for det er faktisk mit barn der bliver kaldt de grimme ting..

Det er jo ikek fordi man som mor ønsker at ens barn reagerer på den måde, men nogengange så er det altså bare rigtig svært at lave om på uanset hvor meget man prøver..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

Kay

Sandra + Mike skriver:

Må indrømme at jeg vil lære mit barn at forsvare sig selv med nogle enkle tricks, fx det med at proppe armen om på ryggen af den anden, det hjalp på mig da en i børnehaven smed en hammer i hovedet på mig, det turde han dælme ikke igen. 

Min dreng skal ALDRIG finde sig i at blive slået, bidt osv, men han må heller ikke udøve vold, så istedet viser vi ham nogle ting som kan forhindre det, uden det andet barn tager skade, eller at det gør avs. 

hvorfor ik lære ham at bruge sine ord istedet for et magtovergreb?? læreham at gå væk fra den slags mennesker, og hendvende sig til en voksen??

Anmeld

7. august 2012

An&Jo

Sandra + Mike skriver:

Må indrømme at jeg vil lære mit barn at forsvare sig selv med nogle enkle tricks, fx det med at proppe armen om på ryggen af den anden, det hjalp på mig da en i børnehaven smed en hammer i hovedet på mig, det turde han dælme ikke igen. 

Min dreng skal ALDRIG finde sig i at blive slået, bidt osv, men han må heller ikke udøve vold, så istedet viser vi ham nogle ting som kan forhindre det, uden det andet barn tager skade, eller at det gør avs. 

men igen, så er det faktisk mit barn du lærer dit barn at forsvare dig imod..

Istedet for at lære sine børn alle mulige tricks, så synes jeg man skal lære sit barn at respektere andre børns grænser, og lære børnene at når det ene barn siger fra, så skal man lige gå væk fremfor at blive ved??

Anmeld

7. august 2012

Mother-love

Jeg lærer ikke isabella at slå men er der andre der slår hende skal hun have lov at slå igen. Det er selvforsvar. Og jeg ved at se børn der slår fra sig når de bliver slået er sjældent dem der bliver slået. For selvom det er børn skal de stadig kende konsekvenserne af at slå et andet barn.
For slår man så må man sgu forvente der kommer en igen.
Da det netop ikke er altid pædagogerne forstår at træde i karakter.

Isabella er 14 mdr og forstår ikke når andre slår hende. Så bliver hun bare ked af det.
Der var en dreng på hendes stue i vs der hele tiden var efter de andre børn, da han var den ældste, han er heldigvis kommet i børnehave nu. Og den knægt fortjener godt nok at få en igen af samme skuffe. Det er oftes de samme børn der slår andre.

Men nej self skal man ikke lære børn at de skal slå. Men i selvforsvar er det sgu okay. Det er min mening.

Anmeld

7. august 2012

An&Jo

jydeinden skriver:

jeg ville aldrig lærer mit barn (dvs børnehave og vuggestue) at det er okay at slå, men jeg ville lærer mit ældre skolebarn at det er okay at forsvare sig hvis andre slår først.

( er akuard det samme du lærer ved karate mv) der er helveds stor forskel på selvforsvar og angreb, og gudskelov for det

men hvad er så angreb og selvforsvar??

Min dreng angriber, men han gør det fordi andre ikke respekterer det han siger, er det så et direkte angreb eller selvforsvar??
Der er en mget lille grænse imellem hvad der er hvad, og jeg mener heller ikke man skal lære dem det i skolen, de skal lære at gøre brug af de voksne, og så skal de voksne lære at være mere konsekvente overfor dem der starter det hele..

Anmeld

7. august 2012

jydeinden

Kay skriver:

hvorfor ik lære ham at bruge sine ord istedet for et magtovergreb?? læreham at gå væk fra den slags mennesker, og hendvende sig til en voksen??

og når det ikke hjælper at gå væk, og når de voksne ikke gør en pind ved problemet, skal dit barn så bare finde sig i det, og til sidst lukke sig inde i sig selv?

for det er ikke alle voksne der tager sig af problemerne.

Anmeld

7. august 2012

Mor til Mike

Kay skriver:

Fordi det ikke altid virker.

Selvfølgelig får han at vide at det er bedst at henvende sig til en voksen og fikse trådene ud den vej.

Men sker den gentagende gange må han jo forsvare sig selv, så den anden ved at det ikke er noget man gør ved ham uden det får konsekvenser - Så er det ikke så sjovt længere.

Kan selv huske børnehavetiden, og nogle af de børn blev ved selvom de voksene dengang ruskede i dem af vrede, og det jo ikke noget man kan ændre på de andre børns hjemmefron, men de kan lære at forsvare dem selv på en sikker måde, så deres børnehavetid ikke bliver fyldt med slag og bid. 

Anmeld

7. august 2012

jydeinden

An&Jo skriver:

men hvad er så angreb og selvforsvar??

Min dreng angriber, men han gør det fordi andre ikke respekterer det han siger, er det så et direkte angreb eller selvforsvar??
Der er en mget lille grænse imellem hvad der er hvad, og jeg mener heller ikke man skal lære dem det i skolen, de skal lære at gøre brug af de voksne, og så skal de voksne lære at være mere konsekvente overfor dem der starter det hele..

nu har jeg tilfældigvis selv gået i skole, jeg blev mobbet, og jeg gjorde intet ved det, udover at gå væk. jeg gik ikke til de voksne, for jeg vidste ganske udemærket at dét gjorde problemet værre. ( fik jeg også senere at føle)

dét er meget muligt at det i en drømme verden hjælper at gå til de voksne, men de er der sgu ikke spisepauserne, de er der ikke efter skole, og de er der aldels ikke når tingene går for vidt.

hvis en anden dreng slår din dreng, så mener du så vidt jeg forstår at din dreng skal gå til de voksne, de voksne vil så måske gå til forældrene, som måske ikke vil erkende problemet er der, at din dreng bare har opdigtet det. hvad vil du så gøre?

Anmeld

7. august 2012

Kay

jydeinden skriver:

og når det ikke hjælper at gå væk, og når de voksne ikke gør en pind ved problemet, skal dit barn så bare finde sig i det, og til sidst lukke sig inde i sig selv?

for det er ikke alle voksne der tager sig af problemerne.

så kan jeg love dig for at jeg kan tale med store pædagogiske ord til de voksne... for så er de bare ikke godt nok uddannede til at varetage børn!!

jeg er udemærket godt klar over jeg har kollegaer rundt om i landet der ikke er dygtige nok til deres arbejde... og så skal de havde det af vide... jeg har givet kollegaer opsang før og gør det gerne igen... om så det er på min egen arbejds plad eller andre...

mit barn skal ikke lære at det er ok at bruge vold eller magt overgreb for det er det ikke! ikke i den alder og ikke ældre... selvom det er selvforsvar...

mine børn skal lære at bruge deres ord... og det vil jeg til en hver tid opfordre til!

Anmeld

7. august 2012

Mor til Mike

An&Jo skriver:

men igen, så er det faktisk mit barn du lærer dit barn at forsvare dig imod..

Istedet for at lære sine børn alle mulige tricks, så synes jeg man skal lære sit barn at respektere andre børns grænser, og lære børnene at når det ene barn siger fra, så skal man lige gå væk fremfor at blive ved??

Jep, men det er 'mit' barn dit barn 'slår'.

Derfor giver det ham ret til at forsvare sig, på en ikke-voldig måde, det er det samme som at sige 'du er for tæt på, giv plads' at lære dem at lægge i lås er jo ikke voldigt, men kun at forsvare sig, for at vise den anden at det her er altså ikke i orden.

Og sker det gentagende gange skal den anden nok forstå at han  ikke finde sig i det, og det jo ikke direkte sjovt at slå en og blive lagt i lås hver gang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.