An&Jo skriver:
men hvad er så angreb og selvforsvar??
Min dreng angriber, men han gør det fordi andre ikke respekterer det han siger, er det så et direkte angreb eller selvforsvar??
Der er en mget lille grænse imellem hvad der er hvad, og jeg mener heller ikke man skal lære dem det i skolen, de skal lære at gøre brug af de voksne, og så skal de voksne lære at være mere konsekvente overfor dem der starter det hele..
nu har jeg tilfældigvis selv gået i skole, jeg blev mobbet, og jeg gjorde intet ved det, udover at gå væk. jeg gik ikke til de voksne, for jeg vidste ganske udemærket at dét gjorde problemet værre. ( fik jeg også senere at føle)
dét er meget muligt at det i en drømme verden hjælper at gå til de voksne, men de er der sgu ikke spisepauserne, de er der ikke efter skole, og de er der aldels ikke når tingene går for vidt.
hvis en anden dreng slår din dreng, så mener du så vidt jeg forstår at din dreng skal gå til de voksne, de voksne vil så måske gå til forældrene, som måske ikke vil erkende problemet er der, at din dreng bare har opdigtet det. hvad vil du så gøre?
Anmeld