Jeg sad lige og læste de første sider igennem af den debat om hvad man opdrager sit barn til at gøre, og jeg må sige at jeg får ondt i maven af det, og er direkte rystet over hvad nogle forældre idag lærer deres børn..

MIT barn er det barn der nogengange slår eller bidder hvis andre tager de ting han har eller hvis de driller ham, jeg gør alt i min magt for at lære ham at han ikke må hverken slå eller bide, men hold op det er svært at få vendt rundt..
Mit barn gør det fordi det er den måde han lige nu har mulighed for at udtrykke sig på, jeg har op til flere gange observeret hvad der går ud for hans handlinger, både herhjemme men også overfor andres børn, og hvad jeg så oftest var faktisk at han op til flere gange siger stop, og sætter sin hånd ud, for ligesom at vise at han gerne vil have lidt afstand, og lige præcis DET er der faktisk rigtig mange børn der ikke forstår, inkl min egen bonusdreng, og min kærestes nevø, og eftersom han stadig kan være en smule bagud i sproget, selvom vi træner med ham hver dag, så er der bare ting han ikke kan udtrykke sprogligt endnu, ihvertfald ikke ordentligt, men burde et stop og en oprejst flad hånd i strakt arm ikke være nok??
Det er det åbenbart ikke..
Det jeg får ondt i maven over er at der faktisk er nogen herinde der lærer deres børn at det er iorden at slå på mit barn og andres, for tvivler på at jeg er den eneste mor herinde med et barn der til tider kan have svært ved at udtrykke sig med sproget??
Herhjemme går vi MEGET op i at lære begge drenge at har de problemer, så skal de gå til den nærmeste voksen de kan finde, og sige det og aldrig nogensinde bare slå..
Dem der lærer deres børn bare at slå, tænker i nogensinde over at det en dag faktisk kan være JERES barn der er det barn som bliver slået og mobbet, fordi andre forældre har lært deres børn at man bare skal slå??