Jeg er rystet!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2012

Kay

Loa skriver:

Jeg har det sådan lidt både og.

Min umiddelbare mening er at selvfølgelig skal mit barn ikke lære at slå eller at det er ok.

Men samtidig får jeg da alligevel sådan en følelse, når hun kommer hjem med et stort, dybt bidemærke på hendes arm, et andet barn har givet hende, fordi han ville lege med det hun havde, at jo så ville jeg måske ønske at hun havde "givet igen"....

Men "bare så i ved det" så er der nok andre vuggestuer end vores (kan jeg kun tro) som syntes det er ok at børnene giver igen....
Vi fik i hvert fald af vide en dag de fortalte os at en af de store havde været efter hende, at hun heldigvis "bare gav igen"

hvor er det skræmmende!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

MorDk

Jeg har det sådan lidt både og.

Min umiddelbare mening er at selvfølgelig skal mit barn ikke lære at slå eller at det er ok.

Men samtidig får jeg da alligevel sådan en følelse, når hun kommer hjem med et stort, dybt bidemærke på hendes arm, et andet barn har givet hende, fordi han ville lege med det hun havde, at jo så ville jeg måske ønske at hun havde "givet igen"....

Men "bare så i ved det" så er der nok andre vuggestuer end vores (kan jeg kun tro) som syntes det er ok at børnene giver igen....
Vi fik i hvert fald af vide en dag de fortalte os at en af de store havde været efter hende, at hun heldigvis "bare gav igen"

Jeg håber at de pædagoer tager problemet seriøst! Det er ikke ok at bide. MEN man skal ikke glemme at vuggestuebørn der bider ikke gør det for at være onde! De gør det af afmagt.

Har selv en søn som har bidt rigtig meget. Et knus kunne hurtigt udvikle sig til et bid. Og jeg ville da være ked af at han fik HØVL for at bide da dette langt fra er det han ville.... Han får af vide at man ikke må bide... men ligefrem at blive slået igen.... det giver ingen mening!

Det er IKKE kun barnet der bliver bidt det er synd for ...det er også barnet der bider. Og begge børn skal der ydes omsorg for.

Anmeld

7. august 2012

Loa

MorDk skriver:

Jeg håber at de pædagoer tager problemet seriøst! Det er ikke ok at bide. MEN man skal ikke glemme at vuggestuebørn der bider ikke gør det for at være onde! De gør det af afmagt.

Har selv en søn som har bidt rigtig meget. Et knus kunne hurtigt udvikle sig til et bid. Og jeg ville da være ked af at han fik HØVL for at bide da dette langt fra er det han ville.... Han får af vide at man ikke må bide... men ligefrem at blive slået igen.... det giver ingen mening!

Det er IKKE kun barnet der bliver bidt det er synd for ...det er også barnet der bider. Og begge børn skal der ydes omsorg for.

Beklager meget, men har meget svært ved at syntes det er synd for det barn der har bidt min datter.

Er det synd for ham at han ikke har lært at snakke (dansk) og derfor bider hende, fordi han mener han har krav på det legetøj hun leger med?

Isabella snakker langt fra perfekt, eller helt og ordenligt, men jeg har aldrig fået af vide at hun har bidt.

Og hvis hun slår eller bider os, for hun bestemt af vide at det ikke er ok, vi hverken bider eller slår hende. Men et barn der bider min datter, skal altså ikke have omsorg, han må sgu godt få af vide at det bestemt ikke er i orden!

Anmeld

7. august 2012

ekebiv

Loa skriver:

Beklager meget, men har meget svært ved at syntes det er synd for det barn der har bidt min datter.

Er det synd for ham at han ikke har lært at snakke (dansk) og derfor bider hende, fordi han mener han har krav på det legetøj hun leger med?

Isabella snakker langt fra perfekt, eller helt og ordenligt, men jeg har aldrig fået af vide at hun har bidt.

Og hvis hun slår eller bider os, for hun bestemt af vide at det ikke er ok, vi hverken bider eller slår hende. Men et barn der bider min datter, skal altså ikke have omsorg, han må sgu godt få af vide at det bestemt ikke er i orden!

Hvis det ikke er synd for det barn der ikke kan udtrykke sig (og derved bider) hvad er det så????? Syns din, knap så skjulte, racisme er lidt frastødende og unødvendig i denne debat. Selvfølgelig skal barnet have af vide at det ikke er ok at bide Men bare af nysgerrighed, hvordan ville du straffe det barn der bider??

Anmeld

7. august 2012

Kay

Loa skriver:

du syntes ik det er synd han ikke har lært at man ikke må bide? og at der er andre måder at kontakte andre børn på, andre måder at få opmærksomhed på??

at drage omsorg for et barn der bidder er ikke at sidde med det på skødet og sige når hvor er det synd du bidder... det er at lære barnet på en ordentlig og annerkendende måde at det ikke skal bide... men hvordan man så gør... og det tager tid..

Anmeld

7. august 2012

gædde/gitte

wow der er ild i debatten!!!

Anmeld

7. august 2012

Loa

ekebiv skriver:

Hvis det ikke er synd for det barn der ikke kan udtrykke sig (og derved bider) hvad er det så????? Syns din, knap så skjulte, racisme er lidt frastødende og unødvendig i denne debat. Selvfølgelig skal barnet have af vide at det ikke er ok at bide Men bare af nysgerrighed, hvordan ville du straffe det barn der bider??

Så lad være selv at bland det ind i.

Men lige tilfældigvis det her barn, kan jeg jo se og høre kommunikerer med sin mor, så ergo må han jo kunne snakke på det sprog de snakker indbyrdes.

Men glem det gider ikke blande det pis ind i debatten.

Jeg siger ikke det barn skal straffes, men det lyder nærmest som om det er det barn der bider/slår der er offeret, det syntes jeg sgu heller ikke er ok. Det barn der gør disse ting syntes jeg skal skældes ud/forklares hvor øv det er det de gør.

Anmeld

7. august 2012

MorDk

Loa skriver:

Selvfølgelig skal det barn der bider have af vide at det er forkert. MENd er er jo en grund til det og det er ikke for at være ond! Vi taler om et bar poå under 2år... (og siger du at det barn skal lære at tale dansk) Ej nu bliver jeg sgu sur! Præv lige at læs hvad det er du skriver?!

Hvis du vidste hvor svært og hjerteskærende at have et bartn der bider andre børn! Men jeg kender mit nbarn. Har set ham i situationen... og pædagoger har observeret ham. Han fungere godt og han er meget fremme på mange områder. Der hvor han kan have det svært er i realtion til andre... når der skal indbydes til leg mm. Her er det svært for ham og et knus eller lign. bliver til et bid... fordi han ikke ved hvordan og hvorledes han skal handle....

Men du ved ikke hvad det handler om. Og jeg forstår godt at du bliver ked af det og vred hvis nogle bider dit barn. Og jeg som mor til et barn der bider.... er også ked af det! Herhjemme sætter vi hårdt ned mod bideri og det at slå. MEN drengen er nu engang ikke særlig gammel... så det at bide og slå i den alder er IKKE ualmindeligt!

Barnet der bliver bidt skal have omsorg ja... men det skal barnet der bider også (bare på en anden måde / et andet niveau)

Anmeld

7. august 2012

MorDk

du syntes ik det er synd han ikke har lært at man ikke må bide? og at der er andre måder at kontakte andre børn på, andre måder at få opmærksomhed på??

at drage omsorg for et barn der bidder er ikke at sidde med det på skødet og sige når hvor er det synd du bidder... det er at lære barnet på en ordentlig og annerkendende måde at det ikke skal bide... men hvordan man så gør... og det tager tid..

Anmeld

7. august 2012

Loa

Kay skriver:

Okay, hvis det er sådan man betegner det at drage omsorg, så jo, så syntes jeg bestemt der skal drages omsorg for barnet.

Og jo det må da være super frustrerende for et barn ikke at kunne kommunikere ordenligt, men så tænker jeg, i stedet for at det barn så bider/slår et andet barn, som så skal kontakte en voksen, så kunne det første barn jo selv prøve at kontakte en voksen i stedet for at ty til bid eller lign...

Hmm i princippet er det vist det samme, hvis alle bare lærte deres barn at de ikke måtte bide/slå, og i stedet skulle kontakte en voksen hvis de var frustrerede..... Selvom det måske nok er lidt meget at forvente af et vuggestue barn...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.