Jeg er rystet!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
jydeinden skriver:

og når det ikke hjælper at gå væk, og når de voksne ikke gør en pind ved problemet, skal dit barn så bare finde sig i det, og til sidst lukke sig inde i sig selv?

for det er ikke alle voksne der tager sig af problemerne.

Hvad ved man egentlig om, hvad pædagoger og lærere gør ved problemerne? Om de arbejder med at lære barnet bedre måder at opføre sig på, om PPR er involveret, om forældrene løbende er til samtaler med personalet? At man erfarer, at et barn gentagne gange slår, betyder ikke, at personalet intet gør. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

Kay

Sandra + Mike skriver:

Fordi det ikke altid virker.

Selvfølgelig får han at vide at det er bedst at henvende sig til en voksen og fikse trådene ud den vej.

Men sker den gentagende gange må han jo forsvare sig selv, så den anden ved at det ikke er noget man gør ved ham uden det får konsekvenser - Så er det ikke så sjovt længere.

Kan selv huske børnehavetiden, og nogle af de børn blev ved selvom de voksene dengang ruskede i dem af vrede, og det jo ikke noget man kan ændre på de andre børns hjemmefron, men de kan lære at forsvare dem selv på en sikker måde, så deres børnehavetid ikke bliver fyldt med slag og bid. 

jeg er SÅ dybt uenig med dig...

Anmeld

7. august 2012

Mor til Mike

Kay skriver:

jeg er SÅ dybt uenig med dig...

Det er okay helt i orden, den kan heller ikke afdiskuteres .

Anmeld

7. august 2012

jydeinden

Kay skriver:

så kan jeg love dig for at jeg kan tale med store pædagogiske ord til de voksne... for så er de bare ikke godt nok uddannede til at varetage børn!!

jeg er udemærket godt klar over jeg har kollegaer rundt om i landet der ikke er dygtige nok til deres arbejde... og så skal de havde det af vide... jeg har givet kollegaer opsang før og gør det gerne igen... om så det er på min egen arbejds plad eller andre...

mit barn skal ikke lære at det er ok at bruge vold eller magt overgreb for det er det ikke! ikke i den alder og ikke ældre... selvom det er selvforsvar...

mine børn skal lære at bruge deres ord... og det vil jeg til en hver tid opfordre til!

du kan sige "nej" "lad være" "gå væk" osv så tosset du har lyst til som barn, hvis der virkeligt er nogen som vil drille dig, som vil mobbe dig, så får du hverken fred eller respekt af den grund.

jeg bryder mig ikke om vold, men den dag en dreng valgte nærmest at køre mig ned med en venindes cykel, og kaldte det "sjovt" og veninden stod og skreg af grin, fordi det var morsomt at se på.. dén dag ville jeg vitterligt have ønsket at jeg havde pandet den dreng en på lampen. og dét tøver jeg ikke med at sige og mene.

Anmeld

7. august 2012

An&Jo

jydeinden skriver:

nu har jeg tilfældigvis selv gået i skole, jeg blev mobbet, og jeg gjorde intet ved det, udover at gå væk. jeg gik ikke til de voksne, for jeg vidste ganske udemærket at dét gjorde problemet værre. ( fik jeg også senere at føle)

dét er meget muligt at det i en drømme verden hjælper at gå til de voksne, men de er der sgu ikke spisepauserne, de er der ikke efter skole, og de er der aldels ikke når tingene går for vidt.

hvis en anden dreng slår din dreng, så mener du så vidt jeg forstår at din dreng skal gå til de voksne, de voksne vil så måske gå til forældrene, som måske ikke vil erkende problemet er der, at din dreng bare har opdigtet det. hvad vil du så gøre?

så vil jeg bede ham om at holde sig væk fra lige præcis det barn der har slået ham..

Jeg har også selv været den der blev mobbet og holdt udenfor, og slået på engang imellem, men helt ærligt, hvis det krævede at jeg slog igen for at komme "ind i varmen" så vil jeg sq hellere være udenfor, og det er lige præcis det jeg vil lære min dreng..

jeg vil give mine egne erfaringer videre, og vise ham at selvom man ikke slår igen, og ikke er en af de populære, så kan man godt få gode venner alligevel, det gælder bare om at være sig selv, og være imødekommende, og ikke snakke dårligt om dem der driller..
For gør man som dem, så er man ikke bedre end dem, og jeg vil til enhver tid lære min søn at være det større menneske der holder sig ude af de ting og som ikek slår igen..

jeg ved udemærket godt at de voksne ikke altid er der til at hjælpe, men jeg håber også at det bliver bedre en dag, og at der faktisk med tiden kommer andre syn på sagerne når det kommer til de voksne, og at det går op for dem at de fkatiks er nødt til at være synlige, og ikke tage parti, men faktisk høre alle sider af sagen..

Anmeld

7. august 2012

Kay

Mor og meget mere skriver:

Hvad ved man egentlig om, hvad pædagoger og lærere gør ved problemerne? Om de arbejder med at lære barnet bedre måder at opføre sig på, om PPR er involveret, om forældrene løbende er til samtaler med personalet? At man erfarer, at et barn gentagne gange slår, betyder ikke, at personalet intet gør. 

enig... det tager lang tid af aflære vaner eller at lære et barn der ikke har noget sprog at sætte grænser på en ikke voldelig måde... og det kan desvære koste slag... men bliver kun være hvis der bliver slået igen for det er tegn om at det er ok at opføre sig sådan!

Anmeld

7. august 2012

bøllen

An&Jo skriver:

jeg giver også meget stor udtryk for at det slet ikke er iorden at han gør det, når han gør det, og han har også fået skæld ud de gange jeg selv har opdaget det, og fået afvide at det ikke er iorden, men samtidig har jeg også snakket med de andre børn om det at forstå hans grænser, for det er jo fordi de bliver overskredet at han gør det..

Ja det er det jo som regel. Også derfor knægten har gjordt det her. Fordi han ikke har kunne sige fra sprogligt. 

Forstår ikke dem der lærer børnene at slå

Anmeld

7. august 2012

An&Jo

Sandra + Mike skriver:

Jep, men det er 'mit' barn dit barn 'slår'.

Derfor giver det ham ret til at forsvare sig, på en ikke-voldig måde, det er det samme som at sige 'du er for tæt på, giv plads' at lære dem at lægge i lås er jo ikke voldigt, men kun at forsvare sig, for at vise den anden at det her er altså ikke i orden.

Og sker det gentagende gange skal den anden nok forstå at han  ikke finde sig i det, og det jo ikke direkte sjovt at slå en og blive lagt i lås hver gang.

men som jeg skriver, så reagerer mit barn på ikke at blive forstået, og på at "dit" barn ike forstår hans grænser.. så hvorfor ikke lære barnet det istedet??

for jo, det er i min verden meget voldeligt at blive lagt i lås, det er sådan noget politiet bruger, når en fange går helt amok..

Anmeld

7. august 2012

Kay

Sandra + Mike skriver:

Det er okay helt i orden, den kan heller ikke afdiskuteres .

det kunne den nu godt... men som pædagog vil jeg nyde lidt af min barsel fri for forældre der tror de er bedrevidende... og ikke på nogen måde vil lytte til en der er uddannet og hvad der sker når forældrene ikke er tilstede...

og derfor vil jeg ikke fortsætte diskutionenen med dig

ha en fortsat god dag

Anmeld

7. august 2012

jydeinden

Mor og meget mere skriver:

jeg ved ikke noget om hvordan det er idag, og dét erkender jeg gerne, men medmindre lærerne er blevet bedre på ALLE skoler til at lytte til begge sider, medmindre lærerne er blevet bedre til at tage affære allerede første gang noget sker. så er det i mine øjne IKKE godt nok!

intet barn skal i mine øjne frygte at gå til de voksne fordi vedkommende er bange for at blive holdt udenfor INTET!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.