jydeinden skriver:
nu har jeg tilfældigvis selv gået i skole, jeg blev mobbet, og jeg gjorde intet ved det, udover at gå væk. jeg gik ikke til de voksne, for jeg vidste ganske udemærket at dét gjorde problemet værre. ( fik jeg også senere at føle)
dét er meget muligt at det i en drømme verden hjælper at gå til de voksne, men de er der sgu ikke spisepauserne, de er der ikke efter skole, og de er der aldels ikke når tingene går for vidt.
hvis en anden dreng slår din dreng, så mener du så vidt jeg forstår at din dreng skal gå til de voksne, de voksne vil så måske gå til forældrene, som måske ikke vil erkende problemet er der, at din dreng bare har opdigtet det. hvad vil du så gøre?
så vil jeg bede ham om at holde sig væk fra lige præcis det barn der har slået ham..
Jeg har også selv været den der blev mobbet og holdt udenfor, og slået på engang imellem, men helt ærligt, hvis det krævede at jeg slog igen for at komme "ind i varmen" så vil jeg sq hellere være udenfor, og det er lige præcis det jeg vil lære min dreng..
jeg vil give mine egne erfaringer videre, og vise ham at selvom man ikke slår igen, og ikke er en af de populære, så kan man godt få gode venner alligevel, det gælder bare om at være sig selv, og være imødekommende, og ikke snakke dårligt om dem der driller..
For gør man som dem, så er man ikke bedre end dem, og jeg vil til enhver tid lære min søn at være det større menneske der holder sig ude af de ting og som ikek slår igen..
jeg ved udemærket godt at de voksne ikke altid er der til at hjælpe, men jeg håber også at det bliver bedre en dag, og at der faktisk med tiden kommer andre syn på sagerne når det kommer til de voksne, og at det går op for dem at de fkatiks er nødt til at være synlige, og ikke tage parti, men faktisk høre alle sider af sagen..