Jeg er rystet!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2012

Pige2009

Kay skriver:

den trå der gået forbi min næste... for havde jeg læst den havde jeg

lige meget hvad andre gør er det aldrig ok at slå! blev der sagt af pædagogen!  ALDRIG!!

det er ok at hente en voksen eller skrige... for ja de fleste børn går ikke bare hend og bidder fordi de syntes det er sjovt... de bidder i afmangt... fordi andre børn overtræder deres grænser!!

så ja som oftes hvis dit barn bliver bidt er det dit barns egen skyld!! og det skal derfor ikke slå!!!

det er en del af hverdagen i vuggestuer og børnehaver... børn der endnu ikke har sprog eller har meget ringe sprog har ikke de samme mulighedder for st sætte grænser... og det er noget vi som personale arbejder med hver dag!!! for selvfølgelig er det ikke ok der bliver bidt... men det er lige så lidt ok at overskride hinandens grænser!!

hvor mange af jer vil ikke pande mig en, hvis jeg går over til jer og holder om jer... uden advarsel... eller går over og tager jeres mobil ud af hånden på jer???

det er en NORMAL reaktion... der IKKE skal opmundres.... men FORKLARES I BØRNEHØJDE!!!!

Synes faktisk du rammer hovedet meget godt på sømmet her Min datter slår aldrig, men bliver af og til slået af andre, hvis hun har noget de gerne vil have af legetøj. Selvfølgelig skal børn lære, det ikke er iorden at slå.

Vold avler vold...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

millesofie

er der mennesker der lære deres unger at de godt må slå og bide andre??

hvilken verden er det vi lever i???

det skulle lige ske for mit barn, jeg var gået direkte til forældrene og jeg tør ikke sige hvad der ville komme ud af min mund af rædsler

men ja man ser det alle steder ik? bare en tur på rutjebanen, de andre børn kan ikke stå i kø! de skubber bare og vader oven i hinanden så de kan komme først og forældrene står bare og griner- ih hvor er mit barn dejligt. øh nej spasser din lorte unge vader oven på mit barn som "prøver" at stå i kø!

vi var i sommerland sj og så gik vi i badeland
der var en lille rutjebane med vand og alt det her
min datter på 2½ går op af trappen og beslutter så at hun ikke tør alligevel ( dette har jeg ikke set da jeg lige var ved at finde mit kamera, kigger væk 1sek)
da jeg så prøver at finde hende igen komme min lillebror på 6 løbene hen til mig - Tinke græder- ok hvor er hun? på trappen. fint jeg rykker nærmere og finder mit barn liggende fladt på trappen med børn gående oven på hende!!?!!
og der står forældre rundt om!!
i raseri og panik og chok hiver jeg mit barn op og skælder ud til højre og venstre både børn og voksne får lige en.
men hvad sker der også lige? og det er ikke første gang det er sket på en rutjebane.
men synes det er mærkeligt faktisk at man ikke lære sine børn rigtigt og forkert her i verden

nå det blev lidt langt blev lige revet med

Anmeld

7. august 2012

Kay

Baagøe skriver:

Synes faktisk du rammer hovedet meget godt på sømmet her Min datter slår aldrig, men bliver af og til slået af andre, hvis hun har noget de gerne vil have af legetøj. Selvfølgelig skal børn lære, det ikke er iorden at slå.

Vold avler vold...

lige netop... børn skal tilgengæld lære at sige fra eller hente en voksen hvis de bliver slået... har stået med frustrerede forældre så mange gange og haft den snak...

Anmeld

7. august 2012

An&Jo

Maja_4000 skriver:

Caroline havde ikke "fortjent" det Hehe .. Hun lader heldigvis kun sin vrede gå ud over ting .. Indtil nu :b Jeg vil hellere have at hun kyler noget legetøj i gulvet end hun slår på os eller andre børn

Men nej , de skal ikke lære at slå .. Men de skal jo heller ikke bare stå og tage imod 

nej det er sjældent de selv har fortjent det, men uanset hvad så er det bare ikke iorden..

JEG vil ikke have at mit barn slår og det er uanset grunden, han skal lære at gå væk fra barnet så, og det forsøger vi virkelig at lære ham herhjemme..

Anmeld

7. august 2012

An&Jo

Talbutikken skriver:

Har siddet med de samme tanker, ville dog ikke kunne formulere det så godt som du har gjort det...

Og lige en tilføjelse, alle jer der lære jeres børn at det er ok at slå, lære i dem så også at den dag de fylder 15 år, rent faktisk begår noget kriminelt og kan komme bag trammer for vold ? Nå man kommer der til nytter det ikke noget at sige, jamen min mor/far har sagt jeg godt må slå!

lige præcis der er problemet, for i hvilken alder er det så ikke længere ok at slå hvis man har fået afvide hele sin barndom at det faktisk er iorden??

Anmeld

7. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
An&Jo skriver:

Jeg sad lige og læste de første sider igennem af den debat om hvad man opdrager sit barn til at gøre, og jeg må sige at jeg får ondt i maven af det, og er direkte rystet over hvad nogle forældre idag lærer deres børn..

MIT barn er det barn der nogengange slår eller bidder hvis andre tager de ting han har eller hvis de driller ham, jeg gør alt i min magt for at lære ham at han ikke må hverken slå eller bide, men hold op det er svært at få vendt rundt..
Mit barn gør det fordi det er den måde han lige nu har mulighed for at udtrykke sig på, jeg har op til flere gange observeret hvad der går ud for hans handlinger, både herhjemme men også overfor andres børn, og hvad jeg så oftest var faktisk at han op til flere gange siger stop, og sætter sin hånd ud, for ligesom at vise at han gerne vil have lidt afstand, og lige præcis DET er der faktisk rigtig mange børn der ikke forstår, inkl min egen bonusdreng, og min kærestes nevø, og eftersom han stadig kan være en smule bagud i sproget, selvom vi træner med ham hver dag, så er der bare ting han ikke kan udtrykke sprogligt endnu, ihvertfald ikke ordentligt, men burde et stop og en oprejst flad hånd i strakt arm ikke være nok??
Det er det åbenbart ikke..

Det jeg får ondt i maven over er at der faktisk er nogen herinde der lærer deres børn at det er iorden at slå på mit barn og andres, for tvivler på at jeg er den eneste mor herinde med et barn der til tider kan have svært ved at udtrykke sig med sproget??
Herhjemme går vi MEGET op i at lære begge drenge at har de problemer, så skal de gå til den nærmeste voksen de kan finde, og sige det og aldrig nogensinde bare slå..

Dem der lærer deres børn bare at slå, tænker i nogensinde over at det en dag faktisk kan være JERES barn der er det barn som bliver slået og mobbet, fordi andre forældre har lært deres børn at man bare skal slå??

Godt, du blander dig som mor til et af de "slemme" børn. Når jeg læser ord som "tæsk" og "tyranner" - i en debat om BØRNEHAVEBØRN ! - bliver jeg også rystet over måden at opfatte verden og andres børn på. 

Har du læst min tråd "Den usynlige klassekammerat"? Samme tema. 

Anmeld

7. august 2012

An&Jo

Bøllen skriver:

Min dreng er heller ikke særlig god sproglig men er i stor udvikling. Han har desværre også haft tendens til at bide, hvilket slet ikke er iorden. Og det giver vi også udtryk for. 

Læste også lidt af den anden tråd og syntes bare ikke det er iorden at lære sine børn og slå. Selvfølgelig skal børn ikke finde sig i alt , og må da tilstå jeg 1 enkelt gang har opfordret mine store drenge til at slå - igen. Men der havde den samme dreng flere gange slået dem, hvilket vi havde snakket meget om. Til sidst sagde jeg SLÅ IGEN. Men fik svaret mor det må man ikke . Så de har lært det.

Er rystet over hvad nogle af børnene i deres klasse gør og undre mig over HVORFOR forældrene tillader dette. Men må sande vi er som mennesker forskellige , også med opdragelse af vores børn.

jeg giver også meget stor udtryk for at det slet ikke er iorden at han gør det, når han gør det, og han har også fået skæld ud de gange jeg selv har opdaget det, og fået afvide at det ikke er iorden, men samtidig har jeg også snakket med de andre børn om det at forstå hans grænser, for det er jo fordi de bliver overskredet at han gør det..

Anmeld

7. august 2012

Mor til Mike

An&Jo skriver:

Jeg sad lige og læste de første sider igennem af den debat om hvad man opdrager sit barn til at gøre, og jeg må sige at jeg får ondt i maven af det, og er direkte rystet over hvad nogle forældre idag lærer deres børn..

MIT barn er det barn der nogengange slår eller bidder hvis andre tager de ting han har eller hvis de driller ham, jeg gør alt i min magt for at lære ham at han ikke må hverken slå eller bide, men hold op det er svært at få vendt rundt..
Mit barn gør det fordi det er den måde han lige nu har mulighed for at udtrykke sig på, jeg har op til flere gange observeret hvad der går ud for hans handlinger, både herhjemme men også overfor andres børn, og hvad jeg så oftest var faktisk at han op til flere gange siger stop, og sætter sin hånd ud, for ligesom at vise at han gerne vil have lidt afstand, og lige præcis DET er der faktisk rigtig mange børn der ikke forstår, inkl min egen bonusdreng, og min kærestes nevø, og eftersom han stadig kan være en smule bagud i sproget, selvom vi træner med ham hver dag, så er der bare ting han ikke kan udtrykke sprogligt endnu, ihvertfald ikke ordentligt, men burde et stop og en oprejst flad hånd i strakt arm ikke være nok??

Det jeg får ondt i maven over er at der faktisk er nogen herinde der lærer deres børn at det er iorden at slå på mit barn og andres, for tvivler på at jeg er den eneste mor herinde med et barn der til tider kan have svært ved at udtrykke sig med sproget??
Herhjemme går vi MEGET op i at lære begge drenge at har de problemer, så skal de gå til den nærmeste voksen de kan finde, og sige det og aldrig nogensinde bare slå..

Dem der lærer deres børn bare at slå, tænker i nogensinde over at det en dag faktisk kan være JERES barn der er det barn som bliver slået og mobbet, fordi andre forældre har lært deres børn at man bare skal slå??

Må indrømme at jeg vil lære mit barn at forsvare sig selv med nogle enkle tricks, fx det med at proppe armen om på ryggen af den anden, det hjalp på mig da en i børnehaven smed en hammer i hovedet på mig, det turde han dælme ikke igen. 

Min dreng skal ALDRIG finde sig i at blive slået, bidt osv, men han må heller ikke udøve vold, så istedet viser vi ham nogle ting som kan forhindre det, uden det andet barn tager skade, eller at det gør avs. 

Anmeld

7. august 2012

An&Jo

millesofie skriver:

er der mennesker der lære deres unger at de godt må slå og bide andre??

hvilken verden er det vi lever i???

det skulle lige ske for mit barn, jeg var gået direkte til forældrene og jeg tør ikke sige hvad der ville komme ud af min mund af rædsler

men ja man ser det alle steder ik? bare en tur på rutjebanen, de andre børn kan ikke stå i kø! de skubber bare og vader oven i hinanden så de kan komme først og forældrene står bare og griner- ih hvor er mit barn dejligt. øh nej spasser din lorte unge vader oven på mit barn som "prøver" at stå i kø!

vi var i sommerland sj og så gik vi i badeland
der var en lille rutjebane med vand og alt det her
min datter på 2½ går op af trappen og beslutter så at hun ikke tør alligevel ( dette har jeg ikke set da jeg lige var ved at finde mit kamera, kigger væk 1sek)
da jeg så prøver at finde hende igen komme min lillebror på 6 løbene hen til mig - Tinke græder- ok hvor er hun? på trappen. fint jeg rykker nærmere og finder mit barn liggende fladt på trappen med børn gående oven på hende!!?!!
og der står forældre rundt om!!
i raseri og panik og chok hiver jeg mit barn op og skælder ud til højre og venstre både børn og voksne får lige en.
men hvad sker der også lige? og det er ikke første gang det er sket på en rutjebane.
men synes det er mærkeligt faktisk at man ikke lære sine børn rigtigt og forkert her i verden

nå det blev lidt langt blev lige revet med

jeg troede ikke der var, men ja det er der åbenbart forældre der lærer deres børn..

jo det foregår over det hele, og det er bare ikke iorden.. uanset hvem man er så skal der være plads til én, men det er som om det ikke altid er muligt i det her samfund, og det vil ikke blive bedre hvis man lærer sine børn at det er iorden at slå

Anmeld

7. august 2012

jydeinden

An&Jo skriver:

jeg ville aldrig lærer mit barn (dvs børnehave og vuggestue) at det er okay at slå, men jeg ville lærer mit ældre skolebarn at det er okay at forsvare sig hvis andre slår først.

( er akuard det samme du lærer ved karate mv) der er helveds stor forskel på selvforsvar og angreb, og gudskelov for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.