epiduralblokade....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2012

Sesse89

Det gør lidt ondt men når den først er lagt er der intet at mærke og det er guld værd. 

Vil helt sikkert gøre det igen næste gang. 

De siger man har 3 forsøg til at få den lagt ved mig var 3 gang lykkens gang da min rygsøjle sidder rimelig tæt er det svært at få det lagt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2012

Clisolka

10aps skriver:

Godt så, har virkelig brug for en ærlig sjæl til at fortælle mig om det er slemt/gør det ondt at få en epiduralblokade! det skal lige siges at jeg er skide rad for nåle ...

Jeg kan dårligt huske at jeg fik den mens jeg havde veer - den er GULD værd når veerne er slemmest  Jeg er selv hunderæd for nåle, men jeg klarede det  

Anmeld

5. august 2012

Pixi-pigen

10aps skriver:

Godt så, har virkelig brug for en ærlig sjæl til at fortælle mig om det er slemt/gør det ondt at få en epiduralblokade! det skal lige siges at jeg er skide rad for nåle ...

Jeg fik den midt i en ve, og jeg mærkede intet til blokaden... Ikke engang da han stak nålen ind. Så du behøver ikke at kunne mærke spor

Anmeld

6. august 2012

Ansemusen

Nej jeg mærkede det slet ikke overhovedet! Og den gjorde VIRKELIG underværker  for mig! Jeg blev pludselig smertefri og senere gjorde veerne ikke lige så ondt, som de ellers ville have gjort. Da jeg pressede vores søn ud, gjorde det slet ike det mindste ondt, hvilket jo nok har skyldtes epidoralblokaden, selvom det siges normalt ikke at virke på selve smerterne, når man presser barnet ud. Guess I was lucky

Aner ikke hvordan jeg skulle have udholdt flere timer med meget smertefulde veer!

Anmeld

6. august 2012

Drømme

Nu var det ikke epi blokaden jeg fik, men spinal blokade (tror jeg) og havde indtil da klaret mig uden smertestillende i 24 timer (dvs hele fødslens forløb). Skulle have kejsersnit..

Det GØR ondt, men det er ikke så meget det, jeg frygtede.

Har en veninde der ikke har været på arbejdsmarkedet siden hun fik en epi, da den blev lagt forkert og hun nu døjer med konstante smerter.

Heldigvis er det sjældent det sker, men bare det, at det kán ske :/

Jeg er også fuldkommen ræd for nåle, men var nødt til at bide det i mig, og bide frygten for en rygmarvsbedøvelse i mig, for havde sgu ikke lyst til at oplevet et kejsersnit uden bedøvelse

Håber du får en fantastisk fødsel !

Anmeld

6. august 2012

SHERO

Jeg synes det var riimelig slemt, men jeg fik den også inden mine veer rigtig begyndte at bide til. Første gang den blev lagt tog det 45 min, han kunne ikke ramme rigtig og hver gang han ramte forkert gjorde det virkelig avs, den var så sat forkert og var kun bedøvet i den ene side (viiirkelig mærkeligt kun at have veer i ventre side) Heeeeldigvis behøvede han ikke stikke om. Endte i kejsersnit og der ville den nye narkoselæge gerne ligge den om fordi den havde driller og der mærkede jeg intet, og gik lyn hurtigt og han ramte første gang...

Endte med at få en spinalhovedpine, som viiirkelig var værrer end nogen af de veer jeg oplevede, ooooog efter 3 dage blev jeg så slukket i ryggen endnu en gang for at få lagt et blodplaster... suk... der tog det også lidt tid...

Jeg synes det vildeste var hvordan min krop reagerede da jeg skulle have lagt den, første gang han lagde den forkert begyndte jeg at ryste fuldstændig uhæmmet af nervøsitet, havde overhovedet ingen kontrol over det, og gjorde den så også de efterfølgende to gange...

Jeg VAR bange for nåle, det er nu helt væk.

Anmeld

6. august 2012

Mariajny

Jeg synes heller ikke det gjorde ondt, men jeg fik også en ve samtidig med...

Jeg er så heller ikke bange for nåle
vil helt klart anbefale en blokade hvis dine veer er uudholdeligt

Anmeld

6. august 2012

Muffinmus

Personligt synes jeg at en stærk ve gør så meget naller at folk kunne stikke mig 100 gange med den epinål, bare det kunne fjerne ve-smerten, så var jeg pisse ligeglad med nålen.

Nåede ikke epi her sidste gang, men havde bestilt den pga for mange presseveer allerede ved de 4 cm, så ville gøre alt for at få kroppen til at slappe af, men nej, ud ville hun.

Med de andre nåede jeg det fint eftersom den første gang tog 45 timer og det var GULD værd at få den epi efter ca 40 timer.

Kunne have kysset narkoselægen i gulvet

Men et godt råd er IKKE at kigge på nålen overhovedet.....

Synes epien er et godt middel til at følge med i fødslen når man når såangt ud man ikke er med mere...en fødsel er unik og bør kunne huskes, ikke som flere nadre, glemme det meste pga smerterne. Så bliver det for meget og kan du ikke styre det med din vejrtrækning så tag i mod den.

I øvrigt er vejrtrækningen nok den vigtigste af alle øvelser, den kan hjælpe dig i gennem mange lede veer hvis du gør det rigtigt, så få styr på den.

Anmeld

6. august 2012

Maja_4000

Miss Flowerpower skriver:

Jeg har selv fået to kejsersnit, dvs to blokader i ryggen og hver gang bliver jeg overrasket over, at det ikke gør ondt.

Det er nok nærmere "tankemyldret" der er værst, fordi tanken ikke er særlig rar. MEN, det er lynhurtig overstået og du ser ingenting, du sidder foroverbøjet, bliver bedøvet med lokalbedøvelse inden og det er faktisk kun det der giver en lille sviene smerter (ude af betydning i forhold til hvad du gennemgår).. Det er lokalbedøvelse du kan mærke lidt, epiduralen kan du ikke mærke  

Lokalbedøvelsen er kun et lille prik ligesom en vaccination og du ser det ikke, så du bliver slet ikke bange på samme måde.

Du skal nok klare den

Jeg fik også ks og jeg havde samme oplevelse Dog er det ikke alle som giver lokalbedøvende først .. Det kommer lidt an på hvem der gør det .. Jeg fik det ikke , og jeg synes altså slet ikke det gjorde ondt alligevel

Anmeld

6. august 2012

Mother-love

Den første nål de stikker ind kan godt gøre lidt ondt, men det er sådan lidt ala at få en vaccination eller en blodprøve og så mærker du bare at det varmener ned i den ene balde. Nr to nål mærkede jeg slet ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.