epiduralblokade....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.277 visninger
69 svar
0 synes godt om
5. august 2012

10aps

Godt så, har virkelig brug for en ærlig sjæl til at fortælle mig om det er slemt/gør det ondt at få en epiduralblokade! det skal lige siges at jeg er skide rad for nåle ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2012

LilleLene

10aps skriver:

Godt så, har virkelig brug for en ærlig sjæl til at fortælle mig om det er slemt/gør det ondt at få en epiduralblokade! det skal lige siges at jeg er skide rad for nåle ...

jeg har en VIRKELIG øm rygrad pga en ryg sygdom, men tro mig hvis dine veer er uudholdelige, så er den guld værd

Jeg syntes faktisk ikek det gjorde ondt ondt, det spændte lidt ned i mit ene ben, og "nev" lidt, men det var ingenting i forhold til veer

Anmeld

5. august 2012

Eddy

Jeg sys heller ikke det var slemt.. Mærkede den næsten ikke og jeg er også nega bange for nåle!!! Det er GULD værd!!! havde haft veer i lidt over 24 timer da jeg fik blokaden. Det var sku dejligt at slippe for smerterne. 

Anmeld

5. august 2012

AnonymMor

10aps skriver:

Jeg var hamrende nervøs da jeg skulle ha lagt min  men det var nu ikke så slemt igen. det giver et lille stik når de ligger bedøvelsen først og derefter kan man næsten ikke mærke de føre "slangen" ind jeg kunne mærke et lille smæld i begge ben og det var det  så det skal nok gå

Anmeld

5. august 2012

Guldimaven

Jeg har ikke selv fået en blokade, men var på vej til at få en. Men så var jeg åbnet det jeg skulle, så det kunne vi ikke nå.

Men det jeg vil sige med det er, at når du først har veer.. Så røre det dig overhovedet ikke, bare de fjerner de smerter.

Anmeld

5. august 2012

Muhmi

Ja den gør nas... Men den er hurtigt overstået og det er dine veer ikke... Veerne er meget værre og jeg vil helt klart gøre det igen hvis jeg ikke kan klare smerten den her gang igen... HÅBER jeg kan føde naturligt den her gang, men sidste gang var det virkelig epiduralen der reddede mig... Jeg havde slet ikke haft den energi jeg havde da jeg skulle presse hvis jeg ikke lige havde haft det pusterum uden veer i halvanden time....

Håber det hjalp lidt?

Anmeld

5. august 2012

B&J

jeg er mega bange for nåle men min skulle jeg have pga den vægt jeg havde på det tidspunkt....

imens jeg havde veer oven i hinanden fik jeg den lagt og nu kæft jeg skreg og fik lagt et nyt drop oven i det var ikke sjovt....

men men men men men

jeg gør det gerne igen...

for den hjalp mig til at få sovet som min krop virkelig havde brug for...

Anmeld

5. august 2012

2babygirls

10aps skriver:

Mærkede hverken bedøvelsen eller slangen. Var så opslugt af mine veer og koncentrerede mig om at sidde stille imens.
Bagefter nød jeg det. Sov en time og så var jeg klar på at få hende ud. Desværre var jeg ikke åben nok hehe.

Anmeld

5. august 2012

XXSS

Jeg har selv fået to kejsersnit, dvs to blokader i ryggen og hver gang bliver jeg overrasket over, at det ikke gør ondt.

Det er nok nærmere "tankemyldret" der er værst, fordi tanken ikke er særlig rar. MEN, det er lynhurtig overstået og du ser ingenting, du sidder foroverbøjet, bliver bedøvet med lokalbedøvelse inden og det er faktisk kun det der giver en lille sviene smerter (ude af betydning i forhold til hvad du gennemgår).. Det er lokalbedøvelse du kan mærke lidt, epiduralen kan du ikke mærke  

Lokalbedøvelsen er kun et lille prik ligesom en vaccination og du ser det ikke, så du bliver slet ikke bange på samme måde.

Du skal nok klare den

Anmeld

5. august 2012

Muhmi

B&J skriver:

jeg er mega bange for nåle men min skulle jeg have pga den vægt jeg havde på det tidspunkt....

imens jeg havde veer oven i hinanden fik jeg den lagt og nu kæft jeg skreg og fik lagt et nyt drop oven i det var ikke sjovt....

men men men men men

jeg gør det gerne igen...

for den hjalp mig til at få sovet som min krop virkelig havde brug for...

Synes dog det er PISSE unfair at de skal lægger den mens man har en ve og SKAL sidde og skyde ryggen bagud... Ja for DET er da bare det nemmeste at gøre lige midt i en vé... Hehehe

Jeg fik også rykket mig tilbage da NL stak og alle råbte bare "Nej nej NEJ du skal sidde stille!!" 

Igen, nemmere sagt end gjort

Men jeg ville sku ærlig talt ikke tøve med at få den igen... Den er virkelig en total lifesaver... Det eneste minus er at ens mave klør som én i fanden og man kan bare ikke få stillet den kløe hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.