epiduralblokade....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2012

10aps

jeg håber VIRKELIG jeg ikke får brug for den, vil helst slippe for så mange nåle som muligt  

MEN hvis det nu er jeg finder ud af jeg syns jeg skal have den, tror jeg at jeg tager en god tube tryllecreme med i tasken, gud hvor har den reddet mig mange gange!  

og mange tak for jeres fine svar, dejligt at hører om lidt erfaring! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2012

Muhmi

Miss Flowerpower skriver:

Jeg har selv fået to kejsersnit, dvs to blokader i ryggen og hver gang bliver jeg overrasket over, at det ikke gør ondt.

Det er nok nærmere "tankemyldret" der er værst, fordi tanken ikke er særlig rar. MEN, det er lynhurtig overstået og du ser ingenting, du sidder foroverbøjet, bliver bedøvet med lokalbedøvelse inden og det er faktisk kun det der giver en lille sviene smerter (ude af betydning i forhold til hvad du gennemgår).. Det er lokalbedøvelse du kan mærke lidt, epiduralen kan du ikke mærke  

Lokalbedøvelsen er kun et lille prik ligesom en vaccination og du ser det ikke, så du bliver slet ikke bange på samme måde.

Du skal nok klare den

Jeg er ikke blevet lokalbedøvet først? Det stod der i hvert fald intet om i min fødselsjournal...

Anmeld

5. august 2012

Kløver

Jeg tror det kommer an på hvem du spørger, jeg er lidt hård hvad sådan noget angår. Jeg blev hullet i hele ryggen ingen kejsersnit, hvor 2 læger var ved at opgive, tog over 45 min. De andre gange har der intet været. Har fået en lagt inden operation jeg synes var ubehagelig, men gjorde kun lidt ondt, og blev nok værre af jeg var så bange for operationen.
Godt råd er nok at slappe af. Da jeg fik den lagt under veer koncentrerede jeg mig om at slappe af og trække vejret i iltmasken og hjalp både på veer og mens de lagde nålen ind i ryggen

Anmeld

5. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
10aps skriver:

Godt så, har virkelig brug for en ærlig sjæl til at fortælle mig om det er slemt/gør det ondt at få en epiduralblokade! det skal lige siges at jeg er skide rad for nåle ...

Gør ikke så ondt som veer

Anmeld

5. august 2012

LouiseRH

Synes ikke den gør ondt, men når nålen bliver ført længere ind, er det lidt ubehageligt. MEN den er intet i forhold til veer

Anmeld

5. august 2012

klmf

Nu har jeg snart set et hav af epi'er blive lagt og jeg synes det er meget forskelligt, lige fra at de snakker igennem det hele og nærmest ikke opdager til dem, der bare skal have det overstået og synes det er ubehageligt og gør ondt.

Jeg fik selv lagt til min fødsel, den stakkels anæstesilæge måtte stikke 2 gange hvor han stak forkert (AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAVVVVVVV, det gjorde ondt), så blev bagvagten kaldt og hun smuttede den lige ind uden at jeg nærmest mærkede det. Det skal lige siges, at det ikke var en dårlig læge, det kan være jeg ikke er nem at lægge den på.

Så ligesom nogen synes fødsler er ligesom at smutte mandler og nogen synes det er ren tortur, så ved du ikke hvordan du selv vil have det før du er i det

Held og lykke

Anmeld

5. august 2012

B&J

Muhmi skriver:

Synes dog det er PISSE unfair at de skal lægger den mens man har en ve og SKAL sidde og skyde ryggen bagud... Ja for DET er da bare det nemmeste at gøre lige midt i en vé... Hehehe

Jeg fik også rykket mig tilbage da NL stak og alle råbte bare "Nej nej NEJ du skal sidde stille!!" 

Igen, nemmere sagt end gjort

Men jeg ville sku ærlig talt ikke tøve med at få den igen... Den er virkelig en total lifesaver... Det eneste minus er at ens mave klør som én i fanden og man kan bare ikke få stillet den kløe hehe

nej det var mega hårdt men også fordi mine veer hoppede og dansede oven i hinanden hele tiden og mine veer startede kl 21.30 om aften lige som vi skulle til at sove oppe på sygehuset dårlig tid altså...

men nej det er ikke nemt at bugge sig og skal side stille og man tænker AV FOR SATAN!!

Anmeld

5. august 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Min første gjorde ok ondt, men ham der lagede den ku heller ik finde ud af det og var nød til at stikke 7-8 gange før det lykkedes at få den lagt. Men vil sige at det altså ik var så slemt!

Her anden gang mærkede jeg det overhovedet ik! Vh stine

Anmeld

5. august 2012

Kløver

Muhmi skriver:

Jeg er ikke blevet lokalbedøvet først? Det stod der i hvert fald intet om i min fødselsjournal...

Det kan være fordi der er forskel
Ved fødsler bruges epiduralblokade, der fik jeg heller ikke lokalbedøvelse først, men det gjorde jeg inden rygbedøvelsen inden kejsersnit, hvor de bruger en spinal bedøvelse, de bliver begge lagt i ryggen, men ligger lidt forskelligt, ved spinal bliver du feks helt bedøvet (maven og ned, alt efter hvad der er brug for, skruer de for meget op, går det op over lungerne, hvilket jeg oplevede under 1 kejsersnit, ikke ret nehageligt, så de måtte skrue ned igen, men følte aldrig de skruede nok ned), og lam i benene, gør man ikke ved epidural der kan man sagtens gå rundt, kunne jeg i hvert fald var den forklaring jeg har fået på sygehuset, noget med de ligger i hver sin kanal i ryggen eller sådan noget

fandt 2 links som måske kan uddybe mere

http://patienthaandbogen.dk/undersogelse-behandlin g/kirurgi/epidural-smertelindring-9039.html

http://patienthaandbogen.dk/undersogelse-behandlin g/kirurgi/spinalbedovelse-9049.html

Anmeld

5. august 2012

MortilCilas

10aps skriver:

Godt så, har virkelig brug for en ærlig sjæl til at fortælle mig om det er slemt/gør det ondt at få en epiduralblokade! det skal lige siges at jeg er skide rad for nåle ...

Jeg havde kun mine tanker på mine veer og den skide læge der skulle lægge den. Han var så irriterende, at jeg var tæt på at bede ham gå.

Det eneste jeg sådan husker om at få den var, at de slaskede en masse ISKOLDT jod på ryggen af mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.