Godt så, har virkelig brug for en ærlig sjæl til at fortælle mig om det er slemt/gør det ondt at få en epiduralblokade! det skal lige siges at jeg er skide rad for nåle ...
Jeg kan kun tale efter egen personlig erfaring med en lille forhistorie:
Vi er først og fremmest i samme båd! Epiduralblokade var mit aller aller ALLER sidste ønske hvis situationen ikke krævede det. Da jeg er panisk angst for nåle! Og det har ikke ændret sig efter fødslen selvom alle påstod det ville ændre alt!
Så da forslaget kom og vi skulle tage stilling til om jeg ville have een, da jeg havde haft veer i et par dage og trængte til at få slappet af og få sovet, da fødslen ikke lige stod for døren blev jeg så bange, for kunne godt se at det nærmest var uundgåeligt og vi sagde ja tak. Men da lægen kom ind af døren og lignede en der lige var stået op af stået op af sin seng gjorde det mig absolut ikke mere tryg! Og jeg kan huske min mand tog fast i min hænder, satte sig foran mig og kiggede mig dybt i øjnene mens jeg bare sad og råbte og græd: Jeg tør ikke, jeg tør ikke, jeg tør ikke!!! (Den dag idag er det sjovt
) så gjorde lægen det kort og konsekvent: NU sidder du helt stille ellers bliver du lam! Og så kan jeg love dig for at jeg sad stille og stoppede med at trække vejret - og for at gøre det endnu mere komisk, så mærkede jeg det overhovedet ikke, for han var så præcis som han var kontant! TAK til ham for altid!
Er glad for at han ikke var super anerkendende og pædagogisk for så havde vi siddet der endnu 
Og det virkede med det samme: Jeg kom med en lidt uheldig udtalelse efterfølgende, for syntes det var genialt ikke at kunne mærke noget som helst fra min mænd og nedefter så sagde højt: Jeg kan ikke mærke mine ben!
DER spærrede både jordemoder og min mand øjnene op som i skræk og rædslen og så måtte jeg bare sidde der og fortælle at jeg bare mente bedøvelsen virkede. Ikke at han havde gjort mig lam med nålen 
Anmeld