epiduralblokade....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2012

Muhmi

Maja84 skriver:

Det kan være fordi der er forskel
Ved fødsler bruges epiduralblokade, der fik jeg heller ikke lokalbedøvelse først, men det gjorde jeg inden rygbedøvelsen inden kejsersnit, hvor de bruger en spinal bedøvelse, de bliver begge lagt i ryggen, men ligger lidt forskelligt, ved spinal bliver du feks helt bedøvet (maven og ned, alt efter hvad der er brug for, skruer de for meget op, går det op over lungerne, hvilket jeg oplevede under 1 kejsersnit, ikke ret nehageligt, så de måtte skrue ned igen, men følte aldrig de skruede nok ned), og lam i benene, gør man ikke ved epidural der kan man sagtens gå rundt, kunne jeg i hvert fald var den forklaring jeg har fået på sygehuset, noget med de ligger i hver sin kanal i ryggen eller sådan noget

fandt 2 links som måske kan uddybe mere

http://patienthaandbogen.dk/undersogelse-behandlin g/kirurgi/epidural-smertelindring-9039.html

http://patienthaandbogen.dk/undersogelse-behandlin g/kirurgi/spinalbedovelse-9049.html

Kunne ikke gå da jeg fik epidural... Fik den i ryghvivlen og kunne ikke mærke mine ben eller mave, andet end at det kløede helt vildt, men jeg kunne ikke mærke at jeg kløede det.... Og jeg fødte normalt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2012

Kløver

Kunne ikke gå da jeg fik epidural... Fik den i ryghvivlen og kunne ikke mærke mine ben eller mave, andet end at det kløede helt vildt, men jeg kunne ikke mærke at jeg kløede det.... Og jeg fødte normalt

okay, kan være der også er forskel der. synes bestemt at huske jeg kunne gå, men nu bliver jeg da i tvivl, men var også meget omtåget og syg 1 gang, hvor det endte i akut kejsersnit, så kan være jeg blander det sammen men det skulle være forskel på dem, og tror det er forklaringen på lokalbedøvelsen. Jeg har også oplevet efter begge gange at det kløede sindssygt meget og flere dage efter

Anmeld

5. august 2012

Muhmi

Maja84 skriver:

okay, kan være der også er forskel der. synes bestemt at huske jeg kunne gå, men nu bliver jeg da i tvivl, men var også meget omtåget og syg 1 gang, hvor det endte i akut kejsersnit, så kan være jeg blander det sammen men det skulle være forskel på dem, og tror det er forklaringen på lokalbedøvelsen. Jeg har også oplevet efter begge gange at det kløede sindssygt meget og flere dage efter

Jeg synes i hvert fald at jeg ikke husker noget lille stik bedøvelse først men jeg kunne i hvart fald ikke rejse mig efter jeg havde fået den lagt og så virker den jo virkelig hurtigt... (Dejligt)

Altså de minder jo meget om hinanden udfra det jeg kan læse

Anmeld

5. august 2012

Muhmi

Maja84 skriver:

Jeg synes i hvert fald at jeg ikke husker noget lille stik bedøvelse først men jeg kunne i hvart fald ikke rejse mig efter jeg havde fået den lagt og så virker den jo virkelig hurtigt... (Dejligt)

Anmeld

5. august 2012

HopinWishin

Tillader mig lige at stille yderligere et spørgsmål TS ...

Hvordan havde I det så bagefter I havde født, og I har fået den blokade?... Var det ikke ubehageligt ikke at kunne mærke benene...? Og hvor længe efter fødslen kunne I mærke blokaden?

Anmeld

5. august 2012

MortilElias2010

Godt så, har virkelig brug for en ærlig sjæl til at fortælle mig om det er slemt/gør det ondt at få en epiduralblokade! det skal lige siges at jeg er skide rad for nåle ...

Jeg kan kun tale efter egen personlig erfaring med en lille forhistorie: 

Vi er først og fremmest i samme båd! Epiduralblokade var mit aller aller ALLER sidste ønske hvis situationen ikke krævede det. Da jeg er panisk angst for nåle! Og det har ikke ændret sig efter fødslen selvom alle påstod det ville ændre alt! 

Så da forslaget kom og vi skulle tage stilling til om jeg ville have een, da jeg havde haft veer i et par dage og trængte til at få slappet af og få sovet, da fødslen ikke lige stod for døren blev jeg så bange, for kunne godt se at det nærmest var uundgåeligt og vi sagde ja tak. Men da lægen kom ind af døren og lignede en der lige var stået op af stået op af sin seng gjorde det mig absolut ikke mere tryg! Og jeg kan huske min mand tog fast i min hænder, satte sig foran mig og kiggede mig dybt i øjnene mens jeg bare sad og råbte og græd: Jeg tør ikke, jeg tør ikke, jeg tør ikke!!! (Den dag idag er det sjovt ) så gjorde lægen det kort og konsekvent: NU sidder du helt stille ellers bliver du lam! Og så kan jeg love dig for at jeg sad stille og stoppede med at trække vejret - og for at gøre det endnu mere komisk, så mærkede jeg det overhovedet ikke, for han var så præcis som han var kontant! TAK til ham for altid!  Er glad for at han ikke var super anerkendende og pædagogisk for så havde vi siddet der endnu 

Og det virkede med det samme: Jeg kom med en lidt uheldig udtalelse  efterfølgende, for syntes det var genialt ikke at kunne mærke noget som helst fra min mænd og nedefter så sagde højt: Jeg kan ikke mærke mine ben!

DER spærrede både jordemoder og min mand øjnene op som i skræk og rædslen og så måtte jeg bare sidde der og fortælle at jeg bare mente bedøvelsen virkede. Ikke at han havde gjort mig lam med nålen 

Anmeld

5. august 2012

Kløver

Muhmi skriver:

ja de ligger vist også millimeter fra hinanden, første gang, jo jeg kunne gå, for første gang kom jeg op til kejsersnit, og der satte jeg mig over på briksen, og de justerede så epiduralen, så den kom over i den anden kanal, og blev lam i løbet af få sekunder, og så kørste det derfra

Anmeld

5. august 2012

Kløver

HopinWishin skriver:

Hvordan havde I det så bagefter I havde født, og I har fået den blokade?... Var det ikke ubehageligt ikke at kunne mærke benene...? Og hvor længe efter fødslen kunne I mærke blokaden?

nu kan jeg kun svare ud fra mine kejsersnit det nedte ud i, og første gang var jeg syg (ssf) så kan man ikke sammenligne, men 2 gang blev det ssf i mildere grad, og der kunne jeg mærke benene og komme ud af sengen om aftenen, og fik kejsersnittet kl 13. men havde så komplikationer, som gjorde jeg skulle blive liggende, så havde der ingen problemer været, ville jeg sige mellem 2-5 timer men kan jo nok variere

Anmeld

5. august 2012

Muhmi

Maja84 skriver:

ja de ligger vist også millimeter fra hinanden, første gang, jo jeg kunne gå, for første gang kom jeg op til kejsersnit, og der satte jeg mig over på briksen, og de justerede så epiduralen, så den kom over i den anden kanal, og blev lam i løbet af få sekunder, og så kørste det derfra

Hmm... Det var da skørt... Kan det have været fordi de har haft skruet for meget op for den??

Jeg fik jo også en ret uheldig oplevelse med epien... Men den må du få privat hvis du vil, for jeg vil nødig skræmme nogle

Anmeld

5. august 2012

Muhmi

HopinWishin skriver:

Kunne ikke mærke den da den blev taget ud, men kan faktisk mærke der hvor de har stukket nu hvor vi snakker om det... Ved ikke hvorfor, men kan bare fornemme den der følelse af at have den i, hvor det strammer lidt...

Og jeg havde det fint efter jeg havde født, var lidt vaklende på benene, men det er vist meget normalt uden også...

Jo det var ubehageligt, men kun fordi det kløede... Ellers var det dejligt befriende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.