Frk-Lotusblomst skriver:
Men det er vel også meget normalt at svigermor ikke kan/skal tillade sig det samme som ens mor.. og jeg tror det er der den der mormor/farmor ting også kommer ind..
Skændes man f.eks med sin mor er det jo en normal ting mellem mor og datter hvorimod at skændes man med svigermor er der lige som den der distance.. Altså f.eks ville jeg aldrig kalde svigermor for en kælling, men har jeg da kaldt min mor mange gange.. Altså sagt: Du er da godt nok en kælling lige nu hva.. Det ville jeg aldrig sige til min svigermor, hvorimod hun sagtens kunne finde på at sige sådan til mig.. For mig er det den der grænse der blvier overtrådt.. Og sådan vil det også være når mor bliver mormor og svigermor bliver farmor. Dog vil der ikke være forskel på at det er okay mormor giver slik men ikke at farmor gør.
Men visse ting vil jeg bare ikke finde mig i fra andre end min mor.. Men tror ikke min svigermor ville kunne gøre noget ved mine børn som jeg ville blvie sur over men ikke blvie sur hvis mormor gjorde det..
Ved ikke om det giver mening.. I bund og grund siger jeg vel bare at der er forskel på hvad mor og svigermor kan tillade sig overfor mig, ligeså vel som der er overfor min kæreste - der kan hans mor tillade sig mere end min kan.. Men hvad ang. mormor og farmor, tjah så burde der gælde samme regler..- det kommer der ihvertfald til her..
Og jeg tilføjer lige at det der for mig så ville kunne gå galt ville være hvis min svigermor nu lod mit barn smage på en øl og ejg sagde at det vil jeg ikke have og hun så sagde: Ej hold da op, nu er du sku sippet.. Så ville jeg tage det hårdere end hvis min mor sagde det..For til min mor ville jeg da bare tage barnet og sige, "Nu er det altså mit barn og mine regler", hvorimod jeg overfor min svigermor nok bare ville lukke skuffen og tage den med manden når vi kom hjem og så ville jeg jo gå og bære nag..
Så jeg tror ikke at man gør forskel på farmor og mormor som sådan, men der vil altid være ting som farmor ikke kan tillade sig at gøre overfor svigerdatter men som mormor godt kan overfor datter..Fordi man kapere det anderledes!
Ej det er svært at forklare, håber du forstår.
Anmeld