Børn og nøgenhed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2012

Kamulla

Kvinde2900 skriver:

Efter min mening skal det skal ihvertfald ikke foregå mens der gæster tilstede

Shorts eller ej, jeg synes stadig ikke man skal sidde og pille på den måde. Hvis det havde været min søn, havde jeg da bare bedt ham stoppe.

beder du et barn der piller, om at stoppe, så gør du det at pille ved sig selv, til noget skammeligt... og det kan der have psykologiske konsekvenser ved senere..

jeg er mor til en dreng på 4,5år (næsten) og han løb så sent som igår og i forgårs nøgen rundt sammen med min venindes datter på 4år i deres have.. nøj hvor de nød det...

alle børn har det med at pille ved sig selv.. jeg prøver at lære Noah at det er ok at pille, men har man lyst til at pille så er det når man er på værelset.. selvom jeg har sagt dette, piller Noah stadig konstant.. men man skal bare blive ved med at påminde og ikke gøre det til et tabu..

du er nok ret alene om at børn på 5år ikke bør være nøgne, eller børn bør være nøgne i al almindelighed... jeg var selv nøgen som barn i den alder når vi badede i vores badebassin på græsset uden foran vores have i et rækkehus  

Børn bliver ikke luftet ved at komme i bad.. vi bader vel alle vores børn  og de bliver heller ikke luftet i et par badebukser... nøgenhed er en almindelighed og som vi er skabt.. vi blev ikke skabt med tøj på, det er noget vi har "opfundet" sammen med blufærdighed tror det er dig der har de forkerte briller på mht. børn og nøgenhed.. for der er intet sexuelt krænkende i det mm du ser med de sexuelle briller 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2012

Lovely<3

Kamulla skriver:

beder du et barn der piller, om at stoppe, så gør du det at pille ved sig selv, til noget skammeligt... og det kan der have psykologiske konsekvenser ved senere..

jeg er mor til en dreng på 4,5år (næsten) og han løb så sent som igår og i forgårs nøgen rundt sammen med min venindes datter på 4år i deres have.. nøj hvor de nød det...

alle børn har det med at pille ved sig selv.. jeg prøver at lære Noah at det er ok at pille, men har man lyst til at pille så er det når man er på værelset.. selvom jeg har sagt dette, piller Noah stadig konstant.. men man skal bare blive ved med at påminde og ikke gøre det til et tabu..

du er nok ret alene om at børn på 5år ikke bør være nøgne, eller børn bør være nøgne i al almindelighed... jeg var selv nøgen som barn i den alder når vi badede i vores badebassin på græsset uden foran vores have i et rækkehus  

Børn bliver ikke luftet ved at komme i bad.. vi bader vel alle vores børn  og de bliver heller ikke luftet i et par badebukser... nøgenhed er en almindelighed og som vi er skabt.. vi blev ikke skabt med tøj på, det er noget vi har "opfundet" sammen med blufærdighed tror det er dig der har de forkerte briller på mht. børn og nøgenhed.. for der er intet sexuelt krænkende i det mm du ser med de sexuelle briller 

Nej, jeg har ikke "de forkerte briller på" bare fordi jeg har en anden holdning end dig. For mig er nøgenhed bare en privat ting.

Og jeg tror simpelthen ikke på at det har psykologiske konsekvener, at bede sit barn om at stoppe med at pille ved sig selv, hvis. Det lyder fuldstændig absurd. Hvis mine børn vil pille ved dem selv skal det sørme foregå mens de er alene.  

Anmeld

29. juli 2012

Miss-86

Kvinde2900 skriver:

Ja, jeg må altså høre jeres mening om dette

I går var jeg på besøg hos et vennepar der har en søn på 5 år. Da jeg kom sad drengen splitter nøgen i sofaen, og blev først efter lang tid bedt om at tage tøj på. Faren sad endda lige ved siden af drengen og sagde intet til ham. Og det fatter jeg bare ikke noget af! 

Personligt synes jeg det er enormt upassende at børn skal rende nøgne rundt, og ISÆR når der er gæster. Jeg har da ikke lyst til at se på deres nøgne unge! Synes det er noget mærligt noget at lære sine børn Mine egne børn har aldrig fået lov til at løbe rundt uden tøj på, for hvorfor skulle de dog det?? Desuden er det da mega uhygiejnisk at sidde nøgen i møblerne. Føj altså!

Er det bare mig der er sart? Lader i selv jeres børn rende rundt uden tøj på?

Jeg har ikke selv børn, men men.. Jeg har dog en mening og det er at jeg heller ikke synes børn skal rende nøgne rundt, når der er gæster..

Anmeld

29. juli 2012

Kamulla

Kvinde2900 skriver:

Nej, jeg har ikke "de forkerte briller på" bare fordi jeg har en anden holdning end dig. For mig er nøgenhed bare en privat ting.

Og jeg tror simpelthen ikke på at det har psykologiske konsekvener, at bede sit barn om at stoppe med at pille ved sig selv, hvis. Det lyder fuldstændig absurd. Hvis mine børn vil pille ved dem selv skal det sørme foregå mens de er alene.  

du læser ikke hvad jeg skriver og ser kun negativt på det... mit svar er bestemt ikke givet negativt.. men hvis du ikek tror på mig må du begynde at læse lidt psykologi... man må ikke skammeliggøre det at pille ved sig selv, men jeg skriver jeg jo også prøver at lære mig søn at pilleri foregår når man er alene.. men sådan en ting som de gør uden selv opfatte det, kan man ikke forvente de bare ALTID hopper ind på værelset.. man må ikke skælde ud, men istedet påminde at pilleri foregår på værelset

Anmeld

29. juli 2012

Lovely<3

Kamulla skriver:

du læser ikke hvad jeg skriver og ser kun negativt på det... mit svar er bestemt ikke givet negativt.. men hvis du ikek tror på mig må du begynde at læse lidt psykologi... man må ikke skammeliggøre det at pille ved sig selv, men jeg skriver jeg jo også prøver at lære mig søn at pilleri foregår når man er alene.. men sådan en ting som de gør uden selv opfatte det, kan man ikke forvente de bare ALTID hopper ind på værelset.. man må ikke skælde ud, men istedet påminde at pilleri foregår på værelset

Jeg skriver jo netop også, at hvis mine børn vil pille skal det foregå på værelset. Så det bliver jo ikke gjort til noget skammeligt og derfor forstår jeg ikke referencen til de psykologiske konsekvenser. Det er vel kun skadeligt i det øjeblik man helt bandlyser pilleri og det er der jo ikke tale om her.

Anmeld

29. juli 2012

Lovely<3

Miss-86 skriver:

Jeg har ikke selv børn, men men.. Jeg har dog en mening og det er at jeg heller ikke synes børn skal rende nøgne rundt, når der er gæster..

Enig

Anmeld

29. juli 2012

Kamulla

Kvinde2900 skriver:

Jeg skriver jo netop også, at hvis mine børn vil pille skal det foregå på værelset. Så det bliver jo ikke gjort til noget skammeligt og derfor forstår jeg ikke referencen til de psykologiske konsekvenser. Det er vel kun skadeligt i det øjeblik man helt bandlyser pilleri og det er der jo ikke tale om her.

jeg kommenterer alle dine sider med de forskellige meninger generelt, og mange vil kunne misforstå at man skal stoppe dem og gøre det til noget skammeligt, derfor påpeger jeg at det skal man ikke.. syntes du er meget i hakke mode.. jeg skriver altså i en pæn tone til dig selvom vi ikke er enige.. forsat god søndag

Anmeld

29. juli 2012

Lovely<3

Kamulla skriver:

jeg kommenterer alle dine sider med de forskellige meninger generelt, og mange vil kunne misforstå at man skal stoppe dem og gøre det til noget skammeligt, derfor påpeger jeg at det skal man ikke.. syntes du er meget i hakke mode.. jeg skriver altså i en pæn tone til dig selvom vi ikke er enige.. forsat god søndag

Ok. Det jeg mener er bare, at pilleri skal foregå mens man er alene og at det er ens pligt som forældre at påminde sit barn om dette, hvilket den omtalte drengs forældre ikke gjorde. Det skal ikke gøres til noget skammeligt.

Jeg synes ikke jeg hakker på nogen og skriver da også i en ordentlig tone. Hvis det ikke opfattes sådan, beklager jeg. Og tak, også god søndag til dig

Anmeld

29. juli 2012

Bellas Mor

Jeg har intet imod nøgenhed - synes det er skønt at se hvor glade og frie børnene føler sig, når de ingen tøj har på. Især i varmen

Må dog indrømme, at sidst vi var hjemme hos et venne par - blev jeg en anelse forarget:

Deres yngste på ca. 2år fik lov til at sidde nøgen på køkkenbordet, mens der blev lavet mad, og h*n pillede sig selv mellem benene, fik ikke vasket fingre (selvom forældrene så det!!) og spiste aftensmad med fingerne 5 min efter! Det er liiiiige at trække den.

Personligt lærer jeg mine børn at vaske hænder HVER dag, inden man spiser - morgen, middag og aften...

Anmeld

31. juli 2012

Puttemor86

WonderMOM skriver:

Kvinde2970

Jeg kunne ikke være mere enig med dig, dog er der tidspunkter hvor barn kan have lov til at løbe/rende nøgen rundt.. Men når der er fremmed tilstede, ikke tale om ude i haven!!?? Så skal det have noget tøj på.. Min mand fortalt mig en dag han var ude og træne med en ven at han så en lille pige på 4år render rundt bland nøgende mænd i omklædnings rummet, ej hvo fik jeg ont i hjertet da jg hørt det, hvad er det for noget at udsætte små børn, for ikke at nævn hvad for nogle slags mennsker med det sygeste tankegang der liver i den her verden.. Synes man kan lære sit barn at der er forskel på det man gør når man er alene med mor og far og når der er fremmed mennesker!! Niks pille eller være nøgen bland fremmed eller udenfor!!!!!!

Jeg forstår ikke helt hvad problemet er i det du skriver... Da jeg svømmede som barn var jeg altid med min far i omklædningsrummet, da jeg jo ikke var gammel nok til at ville alene ind i dame-omklædningen... Og jeg følte da ikke at der var noget mærkeligt i det, men jeg har også nogen forældre der aldrig har haft noget imod nøgenhed, og her hjemme kan jeg da også nogen gange rnde rundt uden tøj på efter bad og sådan...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.